Sidan 17 av 22 FörstaFörsta ... 71516171819 ... SistaSista
Resultat 161 till 170 av 213

Ämne: Intressekoll Norrköping/Söderköping

  1. #161
    Ahhhh jag är avis!!!!

    Fick igång hojen sent om sider så jag tog en tur på ca 1 timme för att ladda batteriet. Nu ikväll är hojen död igen.

    Är nog så att jag måste köpa nytt batteri. För visst ska det räcka att köra i ca 1h för att den ska må bra?

  2. #162
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    här kommer några till
    Supertack till alla som var med och bidrog till att detta blev en kanondag. God mat och trevligt sällskap som fylldes på skön tur tillsammans hem till Leffa för lite kaffe och bulla. Sen så pratar vi inte om vädret som blev kanonbra. Så några värmehandtag behövdes definitivt inte 8)
    Senast redigerat av Nicke den 2010-04-11 klockan 20:20.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  3. #163
    Medlem Panokas avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    49
    Jag vill tacka för en trevlig dag och framför allt trevligt sällskap, även jag var lite tveksam i morse när temperaturen visade +3 grader men har jag sagt att jag kommer så kan jag inte banga ur för mindre än eget dödsfall
    I would rather push my Triumph, than ride a Harley

  4. #164
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vilken härlig dag det blev, en av de absolut bästa på länge! Började lite svalt på vägen ner till Shell i Botkyrka. Temperaturen låg på knappa tre grader plus. Hann ta en kopp kaffe och prata med Patrik, som tyvärr inte fick igång sin hoj. Blev Nicke och jag som startade från Macken efter att vi synkat våra Scala Rider. När vi kommit till strax innan Laxne började det helt plötsligt bli avsevärt varmare och livsandarna vaknade på nytt.

    Leffa stod och väntade på oss i Björnlunda. Iförd sin nya fina jacka och vit hjälm var han lätt att ta för Polis. Tror nog att en och annan bilist slog av lite på tempot när de fick syn på honom. Nu var det Leffas tur att ta täten. I lugn, skön och jämn fart åkte vi via Jönåker och den slingriga vägen förbi Kolmården ner till Bråvikens strand och Krokek. Efter en stunds åkning längs strandvägen var vi framme vid backen upp mot Oscarshäll, målet för dagens utflykt.

    Nu träffade vi Gibson och hans kompis Panoka som kommit en liten stund före oss. Efter lite koll på hojar och beundrande av den hänförande utsikten över Bråviken, var det dags för käk. För min del blev det Lammfärsspett med klyftpotatis. Smakade extra gott efter tjugo mils körning. Efter att ha ätit oss nöjda och fått ett par koppar kaffe åkte vi under Gibsons ledning till Nyköping. Nicke fixade fikabröd i form av goda kanelbullar och sedan åkte vi hem till Leffa och Anneli för mer fikande. Nu fick vi även se den omtalade monsterhunden. En riktigt skrämmande upplevelse. Hon var stor som en kattunge, men inte desto mindre fylld av energi. "Duracellkanin" är Leffas beteckning på hunden.

    Så småningom var det dags att bryta upp för att bege oss hemåt. Nicke och jag följde kustvägen ner till Vagnhärad. Kändes nästan som sommar, en underbar känsla i början på april. Via Vagnhärad, Hölö och Södertälje åkte vi sedan gamla Södertäljevägen tillbaka till Botkyrka. Väl ute på E4:an för de avslutande milen hem kom en speciell höjdpunkt för Nicke. Hörde Nickes skrockande i mina hörlurar och det dröjde inte länge innan han berättade vad som glatt honom. Han hade fått syn på en bil med en AIK-halsduk hängande utefter sidan på bilen. Då insåg han att det äntligen blivit verklighet, det han väntat på så länge. "Gnaget" tillbaka i Elitserien! Måste blivit en helt perfekt avrundning på en underbar dag i sällskap med Hojengänget! För min del har hojåkandet blivit roligare det sista året tack vare de trevliga kompisar jag lärt känna via forumet. Det är så väldigt mycket roligare att vara ute och åka om man har kompisar att dela sina upplevelser med. Snacket vid fikastunderna är högtidsstunder för min del. Ser redan fram emot nästa gång vi träffas!

    Bifogar några bilder från dagen:

    1) Panoka, Gibson, Nicke och Leffa njuter i solskenet utanför Oscarshäll.
    2) Panokas läckra Triumph Thunderbird!
    3) Nicke
    4) Gibson
    5) Panoka i fototagen.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-04-11 klockan 20:54.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #165
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Nu är jag hemma och tack för en riktigt trevlig dag alla som var med, jag återkommer med mer senare.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #166
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Här kommer några bilder till!

    1) Ett riktigt knuttefik måste naturligtvis ha väggmålningar som denna.

    2) Ännu en väggmålning i rätt stil....

    3) Dagens lunch, Lammfärsbiff med klyftpotatis.

    4) En stolt Panoka med sin Läckra Thunderbird.

    5) THUNDERBIRD!
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #167
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Tack för bilder och reseberättelse! Förstår att ni haft en riktigt skön söndag!

  8. #168
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Du missade 'något' Jonas!
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  9. #169
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Och Panokas hoj är riktigt snygg!

  10. #170
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Härligt grabbar. Ser att ni förtjänade det fina vädret. Synd jag inte kunde hänga på, men å andra sidan så brummade jag omkring här i småkrokarna med min hojtokiga dotter bakpå, den här gången (grabben gnisslade tänder och hoppade jämnfota högröd i ansiktet av all denna rättvisa som hade drabbat honom. ;D).

    Om vädret är schyss nästa helg så kommer jag med. om vi ordnar ngn tur.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Trakorutbildning Norrköping?
    Av hokhok99 i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-05-10, 08:53
  2. Norrköping.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-21, 11:05
  3. Dagens tur till Söderköping.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-15, 01:34
  4. Söderköping.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-06, 09:18
  5. Söderköping och glass i morgon lördag
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-07-19, 14:49

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •