Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: luftfilterolja

  1. #1
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    luftfilterolja

    var förbi mc-affären igår och köpte luftfilterolja till en 125:a jag köpt.

    behöver man använda luftfilterolja även om man bara kör i skogen där det inte dammar lika mycket?

  2. #2

    SV: luftfilterolja

    Japp, är det ett filter av skumgummi typ avset att användas med luftfilter olja skall det oljas in. Oljan är det enda som hindrar partiklar att leta sig igenom filtret på så vis att de då klibbar fast i oljan istället för att krypa genom filtret in i motorn.

    Kladda på!

    /gruntemannen

  3. #3

    SV: luftfilterolja

    Kladda lär du får göra som sagt! 8)

    Jag kör alltid med filterolja till mina filter (skumgummi).. kör inte heller på bana utan mest i skog och mark men det finns ju en del smuts där också.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    SV: luftfilterolja

    Som luftfiterolja lär hederlig motorolja fortfarande fungera bäst har sagt mig av ett proffs. Den enda anledningen till att använda "specifik" luftfilterolja är att det är praktiskt i sprayform.

    Mvh
    GeCe
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #5

    SV: luftfilterolja

    Filteroljan är rätt dyr dessutom.. men vanlig motorolja, är den nog klibbig? Det där med spray måste ha kommit efter jag köpte min lilla dunk, blir ett jävla kladdande varje gång det ska bytas filter
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    SV: luftfilterolja

    Motorolja torde bli mycket billigare men väl så kladdigt så det räcker. Är en urgammal väl beprövad teknik för luftfilter som funkar bra.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #7
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: luftfilterolja

    min cross är rätt skabbig som den är så jag kan testa och återkomma med en rapport senare

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •