Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 55

Ämne: Headset eller hjälmar med headset

  1. #1
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305

    Headset eller hjälmar med headset

    Jag funderar på att skaffa ett headset med blåtand i år, men det finns en hel del att välja på så därför vore det kul att höra villka ni använder - och då fördelar samt nackdelar.

    Det blir troligen även en ny hjälm i år, och då finns det ju även hjälmar med inbyggt headset från fabrik.


    Danne
    Senast redigerat av Danne den 2010-03-28 klockan 22:13.
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  2. #2
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Inbyggt är säkert ok, men jag vill kunna skifta hjälm. Sen kan jag bara tala om att Ighones blåtand är värdelös och inte är kompatibel med något intercom vad jag vet. Iphonen är i sig suverän, men att använda den under färd är uteslutet.

    Jag ser fram emot att testa mitt nya intercom, Scala Rider G4, inom några veckor. Gillar att den har bra räckvidd och är lättmonterad, så att jag kan flytta den mellan olika hjälmar vid behov.

  3. #3
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Ok, ska bli kul att höra hur det fungerar.
    Blåtand med olika lurar är ju också viktigt att testa, jag kör en HTC Hero, är det någon som har test med den?
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  4. #4
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Vet inte om det kan betraktas som trådkapning, men är det nån som testat Biltemas intercom? Vill inte koppla in telefon eller MP3, bara snacka med passagerare.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Vet inte om det kan betraktas som trådkapning, men är det nån som testat Biltemas intercom? Vill inte koppla in telefon eller MP3, bara snacka med passagerare.
    Jag har inte testat det själv men en kompis köpte ett sånt förra året och var så missnöjd att han lämnade tillbaka det. Tydligen så bröts kontakten mest hela tiden.

    Själv fick jag med ett Scala Rider då jag köpte en GPS, Tomtom Rider, och här hemma fungerar det. Lätt att montera i hjälmen också. Får se hur det funkar i verkligheten.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jag har inte testat det själv men en kompis köpte ett sånt förra året och var så missnöjd att han lämnade tillbaka det. Tydligen så bröts kontakten mest hela tiden.
    Det såldes något liknande på Clas Ohlson för ett par år sedan. Funkade bra i vardagsrummet....på hojen upphörde all funktion så fort den rullade. Värsta sortens skräp! Som vanligt får man vad man betalar för. Vi lämnade tillbaka skräpet och fick pengarna åter. Dom ljög som vanligt och sa att dom sålt massor av dessa, utan ett enda klagomål före mitt. Fan tro´t!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Jaha som jag misstänkte, får väl fortsätta skrika då. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Kör med ett från Clas Ohlsson, funkar utan problem mellan bil och mc!=) Är man i stan och har ett antal husrader emellan kan det brutas, men det lär vara så med alla antar jag. Annars har jag aldrig upplevt några problem.

    Tror det är det här paketet jag har:
    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=147394383
    http://www.clasohlson.se/Product/Pro...x?id=137970716

  9. #9
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Jag funderar på att skaffa ett headset med blåtand i år, men det finns en hel del att välja på så därför vore det kul att höra villka ni använder - och då fördelar samt nackdelar.

    Det blir troligen även en ny hjälm i år, och då finns det ju även hjälmar med inbyggt headset från fabrik.


    Danne
    Det finns en uppsjö av blåtänder på marknaden. En del är för att kunna prata med passageraren, andra enbart för mobilen och några är för både och etc. Men jag är övetygad om att du ska inte köpa något som är inbyggt i hjälmen. Dels för att det ställer till problem den dag du ska byta hjälm igen plus att det är inte av samma kvalité som dom separata.

    Om jag känner dig rätt så tror jag att du kommer att äga en Scala Rider G4 när du fattat ditt beslut
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  10. #10
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Okej, den enda inbyggda blåtanden som verkar hålla samma kvalitet som Scala är Schuberts nya hjälm. Ska kolla lite på den först.

    Men jag är tacksam för alla tips.

    Danne
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

Liknande ämnen

  1. SENA SMH10 Bluetooth headset fungerar dåligt
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-06-23, 21:21
  2. SENA Headset och uppkoppling till andra fabrikat
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-21, 10:03
  3. Hjälmar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 10:27
  4. headset "teamset"
    Av spock i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 14:43
  5. Ang hjälmar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •