Sidan 6 av 6 FörstaFörsta ... 456
Resultat 51 till 55 av 55

Ämne: Headset eller hjälmar med headset

  1. #51
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ska du ha basljud så får du använda nå andra lurar.G4 och även q2 ger bara diskantljud
    Tråkigt...
    Undrar om man kan klippa av och byta högtalare...finns ju en del platta att välja på men provade detta på ett walkie-talkie-set för några år sen och då gick det inte.
    Är lite för dyra för å misslyckas med.

  2. #52
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    En kombination av flera brister. Högtalarna/lurarna till intercom är inte de ultimata för musik. Speciellt inte för en bra bas. Låtar i spotify är nedskalde in på bara skinnet och saknar allt vad dynamik heter. Då man komprimerar en musikfil skalas alltid något bort. Kör du dessutom med Blåtand försvinner ännu mer av dynamiken.
    Iphonen är däremot en utmärkt spelare som med BRA lurar och med okomprimerad musik låter alldeles förträffligt.
    Basen känner jag inte att det är så viktigt, snarare att det nästan bara är diskant som hörs och det är olidligt att köra så...
    Tycker det är lite konstigt att högtalarna inte håller måttet för musiklyssning då det är tänkt att man ska kunna göra detta samt att g4:an har inbyggd radio.
    Men det är nog bara å gilla läget och köra med hörlurar när man är ute på lite längre turer.

  3. #53
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Basen känner jag inte att det är så viktigt, snarare att det nästan bara är diskant som hörs och det är olidligt att köra så...
    Tycker det är lite konstigt att högtalarna inte håller måttet för musiklyssning då det är tänkt att man ska kunna göra detta samt att g4:an har inbyggd radio.
    Men det är nog bara å gilla läget och köra med hörlurar när man är ute på lite längre turer.
    Hörlurarna i Rider G4 är mycket bättre för musiklyssning än de som säljs separat. Men det är otroligt viktigt att de placeras exakt vid hörselgången. Sitter de bara någon millimeter fel så tappar man framförallt basåtergivningen.

    Sena SMH10 har ännu bättre musikåtergivning i sina hörlurar. Det går inte att köpa dem separat men man kan handla ett "kit" med mikrofon och hörlurar, främst avsett för installation i systemhjälmar, och "slakta" det om man vill kosta på sig den lösningen.

  4. #54
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Ok, ska prova att flytta dom lite vid tillfälle. Jag är supernöjd med g4:an för övrigt och den har tjänat mig väl i snart 2 år nu.


    ---
    I am here: http://tapatalk.com/map.php?efm1wd

  5. #55
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2011
    Ort
    Torslanda
    Inlägg
    117
    Någon som vet? Välljudande musik i all ära men jag vill kunna snacka med andra i gruppen.
    Kan det ena märket koppla upp mot ett/flera andra fabrikat i s.k. konferensmode, alla pratar med alla? eller har varje fabrikat begränsat bort andra fabrikat?
    Skall skaffa mig ett set, men vilket fabrikat? Någon som testat?

Liknande ämnen

  1. SENA SMH10 Bluetooth headset fungerar dåligt
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-06-23, 21:21
  2. SENA Headset och uppkoppling till andra fabrikat
    Av biker i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-21, 10:03
  3. Hjälmar
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2014-01-16, 10:27
  4. headset "teamset"
    Av spock i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-10-27, 14:43
  5. Ang hjälmar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 20:43

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •