Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 27 av 27

Ämne: Ny utrustning

  1. #21
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Låter bra, det stora problemet med textilställ med membran är annars att dom blir blöta och kalla så man måste ändå använda regnställ om man vill slippa frysa.
    Fördelen med mitt ställ är att det är mestadels skinn i stället,och att goretexen ligger på ytan=drar ej åt sig vatten,har haft vanligt textilställ,rukka tidigare det är något helt annat det suger ju åt sig vatten som du säger men man blir inte blöt,men det blir kallt,så är de



    TRACK PRO Kombinationsförslag: RACE PRO

    GORE-TEX® Pro Shell 3-lager CORDURA®, GORE-TEX® Pro Shell läderlaminat med TFL COOL SYSTEM.
    SÄRKILDA EGENSKAPER
    GORE-TEX® Pro Shell ( XCR ) Laminat (drar ej åt sig vatten samt gör jackan lättare)
    GORE-TEX® Pro Shell läderlaminat i perforerat utförande på bröst och rygg för högre andningsbarhet (TFL COOL)
    GORE-TEX® Pro Shell läderlaminatföstärkningar på axel, överärm och armbåge (TFL COOL)
    Innovativt ventilationssystem som heter AWS,(Air Window System) med öppningsbara paneler i front försedda med vattentäta blixtlås förser jackan med luft som fördelas jämnt via APS. Air Pipe System är ett slags posösa luftrör som fördelar och förhindrar punktkylning.
    10 års garanti.
    Utrustad med SaS-Tec ryggskydd Level 2,
    Ihopkopplingsbar med byxa.








    Är alla hojåkare lika ?
    Nej, och tur är väl det. Det skulle vara bra trist om vi såg ut som klonade allihop.

    En del tillverkare tror att vi ser lika ut. Javisst, många av oss kan ha varandras kläder. Mer eller mindre iallafall.
    STADLER är fabrikanten som kan ge Dig, som är lite längre, kortare eller vad det nu kan vara so gör dig unik, ett perfekt skyddsplagg, anpassat efter just dig och dina önskemål. Kan det bli bättre? Att du vidare kan beställa din jacka i en, av dig bestämd färg ( upp till 18 olika färger ) gör att du får en unik jacka.
    Mer än 35 års erfarenhet som tillverkare av mc-kläder, placerar dem i en ledande position vad det än gäller.
    Att de haft licens från GORE att tillverka kläderna i GORE-TEX® sen 1990 gör dem till en av Europas mest erfarna fabrikanter, då man årligen utsätts för hårda kvalitetskontroller.
    STADLER ser till att Du får en motorcykelutrustning som klarar de högt ställda krav, man som konsument förväntar sig. Deras kompetens gör dem till leverantör åt både polis, militär och även civila myndigheter runt om i Europa.
    Tillvekningen sker i Europa och special-produktion sker i södra Tyskland där det familjeägda företaget har sin anläggning. Där görs även all design, mönsterberäkning och reparationsarbeten.
    Kan man ge 10 års garanti, så har man lagt ribban högt. Det ger dej en trygghet, inte bara i material, utan även i det yrkeskunnande som bara ett STADLER-plagg kan ge dig.


    --------------------------------------------------------------------------------
    Senast redigerat av engström67 den 2010-03-29 klockan 21:17.

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Verkar vara bra grejer, Stadler. Vad kostar ditt ställ?
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den här modellen köpte jag från Touringbutiken! Rätta stuket. För under tvåtusen spänn och dessutom med GoreTex, vilket jag tycker är suveränt i stövlar. Dessutom funkar dom även till "civilt" bruk, vilket ju inte är någon nackdel. Känns mycket välgjorda, har brukat mina en del under vintern.

    Snygg! Är de jobbiga att ta på/av? Såg ett par liknande för en tid sedan med dragkedja som skulle vara smidiga att ta på/av. De kostade dock betydligt mer.

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Snygg! Är de jobbiga att ta på/av? Såg ett par liknande för en tid sedan med dragkedja som skulle vara smidiga att ta på/av. De kostade dock betydligt mer.
    Kan inte säga att de är svåra att ta av eller på. Tycker faktiskt att de var riktiga fynd. Liknade stövlar brukar kosta ungefär lika mycket, utan GoreTex. Är ju samtidigt en vanlig stövel som man kan gå i på ett bekvämt sätt. Dom lommer att användas mycket i sommar! Passar liksom in i Customstilen.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Verkar vara bra grejer, Stadler. Vad kostar ditt ställ?
    Det är väldigt dyrt faktiskt,17000kr kostade det,men det är det värt,ett rukka i samma material hos touringbutiken ville dom ha 20000kr för och jag tror inte det är 10års garanti på det heller.Jag är då supernöjd.Jag köpte det av Event Mc i stockholm.

  6. #26
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det är väldigt dyrt faktiskt,17000kr kostade det,men det är det värt,ett rukka i samma material hos touringbutiken ville dom ha 20000kr för och jag tror inte det är 10års garanti på det heller.Jag är då supernöjd.Jag köpte det av Event Mc i stockholm.
    Mycket pengar, men inte dyrt! Misstänkte nästan att det var där du köpt det. Han brukar dyka upp lite här och där i hojsammanhang. Ska kika närmar på det vid tillfälle!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #27
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Har precis bestyckat min officiella hoj med snygga stålomspunna bromsslangar och luftat tills jag blev blå i ansiktet.

    Personlig utrustning???
    Nä.. Man kan ju inte spendera pengar på sitt hojåkande och prylar...eller kan man det??
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Säljes: Mc-utrustning.
    Av pentti01 i forum Köp & Sälj
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2017-06-25, 20:09
  2. Ny utrustning 2013?
    Av Nina i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2013-04-10, 11:50
  3. Ny mc-utrustning 2011?
    Av pewa i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2011-05-26, 20:03
  4. Personlig utrustning
    Av Beppe i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-05-26, 15:50
  5. Utrustning & säkerhet
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-05-25, 22:51

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •