Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 25 av 25

Ämne: Säljsnack

  1. #21
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg

    Dock så måste jag ändå säga att....kombibromsar(ni vet det där med trycka hårt fram, tar lätt bak, vice versa) tycker jag är för jäkla bra bromssystem. Oftast är ju hojarna utrustade med både ABS och kombibromsar, men skulle jag vara tvungen att välja att ha bara det ena, så väljer jag nog kombibromsar.
    Kombibromsar är ju nåt man använder i daglig bruk, medans ABS när olyckan infaller...eller?!?
    Har inte kört med kombibromsar för egen del men vet att många gillar det. För egen del har jag inget emot att själv fördela kraften mellan fram och bakbroms. Men när olyckan är nära vill jag absolut ha hjälpen ABS:en kan ge mig. Hade lite av samma inställning som du, innan älgincidenten. Efter den var jag helt övertygad om ABS:ens nödvändighet för min del!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #22
    Jåke
    Gäst

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Väger bara kilon och det komiska är att dom dessutom vill ha extra betalt för det?!?
    Ganska OT detta , men en modern ABS väger bara ett par kilo. BMW's senaste version faktiskt bara 1,6 vilket inte har nån som helst betydelse på en hoj som redan väger över 200 kg. Inte ens på den S1000RR saken sitter i.

    Skulle kunna säga en del om otyget oreglerade kombibromsar också, men det hör inte till ämnet. Så, nog med OT och fram för fredagsmys!

  3. #23
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag har det och utan fri vilja och det gick bra båda gångerna. Den första var en plötslig kurva, jag tvärnitade men hojen reste sig upp. Jag släppte bromsarna och la ner hojen igen och mer eller mindre tvingade den att svänga dit jag skulle. Andra gången var på grusväg i 90 km/tim, då fick jag stopp på den precis före diket. Man är inte så stöddig efteråt…
    Nä just det. Jäkla tur att Du bevarade kylan och agerade rätt.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av adara Visa inlägg
    Var på Lelles igår (rea!) och passade på att titta in på deras nya Triumph-center. Luktade fortfarande torkande lim, så dom hann nog precis att bli precis klar i tid till lelledagarna=)
    Massa fina och blinkande hojer står det där, kul att se!

    Fastnade framför en Street Triple R (mmhmm!), var tvungen att provsitta. Fick tag på en säljare som kunde sätta igång en också - skönt ljud från Arrow-systemet!

    Sen frågade jag om den modellen även fanns med ABS - och fick svaret: "ABS är väl bara för såna som inte kan bromsa".

    Lite synd att man får såna svar från en säljare tycker jag. Visst, han kanske inte ville att jag skulle såga modellen pga det, men man skulle ju ändå vilja att dom var lite mer positivt inställd till ABS. Men det kanske är jag som är ute och cyklar?
    hej han är ju ute och cyklar förstås.Det är ju klart bättre med abs.dom som tävlingsåker gillar ju det inte men när dom har kommit under fund med det så inser dom att det går att åka mycket fortare på bana med abs,även med antispinn,som nog är jävligt bra på mc,men värdelöst på bil.Kör själv tradare till vardags,och utan abs så skulle det gå mycket sämre,jag menar en panik bromsning i halt väglag med ett släp på 36 ton efter så går det för det mesta ner i diket,med abs så går det alltid spikrakt efter bilen,även om man står på bromsen..det är ju synd att man aldrig stöter på en försäljare som häver ur sig något sådant,så man får plocka ner dom på jorden..
    Senast redigerat av engström67 den 2010-03-27 klockan 22:40.

  5. #25
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag gillar också Street Triple R, den finns på listan men får bli ett senare val.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •