Sidan 3 av 11 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 106

Ämne: "Innan staden vaknar"

  1. #21
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Lightbulb

    Jo, hörrni....

    Jag vore tacksam om vi inte lade körningen under de två första veckorna i Maj för då missar ni DearHunter och riskerar att jag frammanar en förbannelse så att era skägg börjar växa innåt (damerna får mustasch istället)
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #22
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jo, hörrni....

    Jag vore tacksam om vi inte lade körningen under de två första veckorna i Maj
    Nej, den här turen måste gå av stapeln när sommaren står i full blom och när det är riktigt behagligt varmt ute även 05.00 på morgonen. Slutet av juni, början av juli kanske? Framförhållningen kan inte heller vara för lång då vi bör ha bra koll på vädret via yr.no.

    Eller ska vi bara chansa på ett datum och sen gilla läget oavsett väder?

  3. #23
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Jag slutar aldrig fascineras av Stockholms skönhet med all grönska och allt vatten.

    Mitt spontana förslag på runda. Har säkert missat något.

    Fjällgatan, Skeppsbron, Skeppsholmen, Strandvägen, Djurgården, Valhallavägen, City, Humlegården, Stureplan, Kungsgatan, Norr Mälarstrand, Lilla Essingen, Västerbron, Söder Mälarstrand, Slussen, Henriksdalsberget, Nacka Strand, Värmdö, Vaxholm (lunch).

    Frukost = medhavt kaffe och smörgås när helst andan och utsikten medger ett lämpligt stopp.

    Och det är absolut självklart att tjejer som kör själva eller tjejer som vill åka bakpå ska med på denna exklusiva gryningstur i världens vackraste huvudstad.
    Ja - och dom som kör utan nån tjej där bak kan säkert säkert hitta nån på vägen att hämta upp, för att när vi kommer som är: - Ett gäng snygga killar i sina bästa år på så snygga hojar är det nog många tjejer som gärna vill hänga med på en tur....

    Danne
    Senast redigerat av Danne den 2010-03-25 klockan 23:41.

  4. #24
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Finns verkligen mycket att se och brist på förslag är det verkligen inte. Vi kommer garanterat att få ihop en trevlig runda. Vi kan nog hålla på hela dagen och naturligtvis är alla välkomna, oavsett kön!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #25
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Ja - och dom som kör utan nån tjej där bak kan säkert säkert hitta nån på vägen att hämta upp, för att när vi kommer som är: - Ett gäng snygga killar i sina bästa år på så snygga hojar är det nog många tjejer som gärna vill hänga med på en tur....

    Danne
    Kan också funka omvänt. Våra körande tjejer kan absolut få med sig någon hunk utmed vägen om de skulle vilja.

    By the way, var är ni alla tjejer? Ni försvann från forumet ungefär samtidigt som första snöflingan föll i höstas... Saknar er!

  6. #26
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Kan också funka omvänt. Våra körande tjejer kan absolut få med sig någon hunk utmed vägen om de skulle vilja.

    By the way, var är ni alla tjejer? Ni försvann från forumet ungefär samtidigt som första snöflingan föll i höstas... Saknar er!
    Ja håller med, det är ungefär samma sak som tjejer ute på stan - När vinter kommer försvinner alla tjejer och när sommarn med värmen kommer igen så är det så många snygga tjejer att kolla på så man att man nästan krockar....

    Danne
    Senast redigerat av Danne den 2010-03-26 klockan 00:04.
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Nej, den här turen måste gå av stapeln när sommaren står i full blom och när det är riktigt behagligt varmt ute även 05.00 på morgonen. Slutet av juni, början av juli kanske? Framförhållningen kan inte heller vara för lång då vi bör ha bra koll på vädret via yr.no.

    Eller ska vi bara chansa på ett datum och sen gilla läget oavsett väder?

    Vädergudarna är oftast inte mycket att lita på så jag tycker vi anpassar oss till dem istället och kör med kort framförhållning. Slutet av juni eller början av juli tycker jag låter som ett bra förslag!
    Tror det här kan bli en av sommarens höjdpunkter!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #28
    Medlem adaras avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    141
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Ja håller med, det är ungefär samma sak som tjejer ute på stan - När vinter kommer försvinner alla tjejer och när sommarn med värmen kommer igen så är det så många snygga tjejer att kolla på så man att man nästan krockar....

    Danne
    Det är så att vi går in i ngn form av dvala i väntan på bättre tider. Medlemmar av rasen "tjej" är oftast frystna av sig och kan därför vanligtvis sällan skådas alltför lång ifrån värmekällor..=)

    Men det låter som en mycket trevlig tur, så jag är absolut på! Även om man råka bo i Stockholm så är det så ofta man tar sig tiden att uppskatta alla vackla platser som faktiskt finns, så det ska bli kul.

  9. #29
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Det låter bra, har själv kört hoj i Stockholm i 25 år och tycker att jag har sett det mesta i stan, för om man tar en sväng själv så blir det nästan alltid samma vägar av gammal vana. Men då är det kul att åka med några andra ibland eftersom alla har ju sina egna favoriter och kan vägar som man inte har kört på tidigare.
    - Det upplevde jag förra året då Mats guidade mig och några andra hojåkare på vägar i Stockholms västra delar som inte jag har kört på tidigare - det var helkul...

    Så det här kan bli hur bra som helst...

    Danne
    Senast redigerat av Danne den 2010-03-26 klockan 10:18.
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  10. #30
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Danne Visa inlägg
    Det låter bra, själv kört hoj i Stockholm i 25 år och tycker att jag har sett det mesta i stan, för om man tar en sväng själv så blir det nästan alltid samma vägar av gammal vana. Men då är det kul att åka med några andra ibland eftersom alla har ju sina egna favoriter och kan vägar som man inte har kört på tidigare.
    - Det upplevde jag förra året då Mats guidade mig och några andra hojåkare på vägar i Stockholms västra delar som inte jag har kört på tidigare - det var helkul...

    Så det här kan bli hur bra som helst...

    Danne
    Instämmer. Man hittar varje år nya vägar. Och när de tar slut så har man glömt dem man hittade först, cykliskt - cykliskt
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  4. Innan staden vaknar
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 13:07
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •