Sidan 5 av 11 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 106

Ämne: "Innan staden vaknar"

  1. #41
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Inget blev spikat än,men Gullmarsplan är kanske inte helt fel som startplats,lätt att hitta o skanstullsbron är fin att börja utflykten med. Går säkert övernatta hos mig om det duger med madrass på vardagsrumsgolvet Då kan vi åka tillsammans till mötesplatsen.
    Bor söder om stan

  2. #42
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Undrar om ni kom fram till något när det gäller rutt och inte minst mötesplats så man vet i vilket väderstreck vi som kommer utifrån ska söka oss natthärberge kvällen före.
    Vi kom fram till att Gullmarsplan blir en lämplig startplats. Därifrån kan vi sedan bege oss, via Hammarby sjöstad, vidare ner mot exempelvis Fåfängan med sin utsikt över Stockholms inlopp. Vi tar oss via olika nedslag på vägen, runt Riddarfjärden. Naturligtvis kommer vi att åka över Västerbron. Vi får återkomma med en närmare bekrivning av färdväg när vi varit ute och provåkt. Lämpligt boende kan vara på något av de vandrarhem som finns i Stockholm, exempelvis Zinkensdamm som ligger endast tio minuter från startplatsen. Turistföreningens hemsida
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #43
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Gullmarsplan ska väl gå att hitta till. Från S-täljehållet finns ju 226 att följa och från Sköndal söderifrån 73:an och man kan ju alltid göra en rekrunda dagen före.
    Om man inte väljer att slafa hos Klaus vilket skulle förenkla men jag vet inte än hur många vi blir än men den gode klaus kanske har gott om madrasser och stort vardagsrum. Tackar för erbjudandet men det är kanske inte bara jag som bestämmer om boendet.

    Zinkensdamms vandrarhem verkar lockande också om man bara vore säker på att hojen fick vara ifred på ett sånt centralt ställe. Går ju alltid att ringa och fråga hur de har med parkering men tack för tipset!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #44
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Nå gays, av bägge könen. Vem var det som sa 19/6? Jasså ingen! Det var synd det. För det börjar bli litta trångt i träffplaneringen. Gnistor, Minnesluckor mm. Ett förslag från den guidande ortsbefolkningen vore bra. Om det blir körning efter väder är det risk för att det bara blir infödingar i gänget.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #45
    Kan jag så hakar jag gärna på.
    Besök gärna min hemsida livet på två hjul.
    http://www.nogg.se/BajenSamMC

    Eller min nya mc blogg, Bajen-Sam Biker från Roslagen.
    http://bajen-sambikerfranroslagen.blogspot.com

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Frukost = medhavt kaffe och smörgås när helst andan och utsikten medger ett lämpligt stopp.
    Det där brukar funka utmärkt när man är på hemmaplan och ha tillgång till eget kök och praktiseras normalt hos oss också vid våra dagsutflykter.

    Men vi som kommer utifrån och har nattlogi på idag okänt ställe så framstår den från början nämda frukosten på Djurgården som en höjdpunkt. Vi tre härifrån mina trakter som har planer på att åka upp skulle iallafall uppskatta en rejäl frukost.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #47
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Klart vi måste ordna till en rejäl frukost, antingen om ni övernattar hos någon av oss eller om ni bor på vandrarhem. På vandrarhemmet går det alltid att ordna till nå´t att käka. Vi får försöka hitta något lämpligt datum framöver.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Nå gays, av bägge könen. Vem var det som sa 19/6? Jasså ingen! Det var synd det. För det börjar bli litta trångt i träffplaneringen. Gnistor, Minnesluckor mm. Ett förslag från den guidande ortsbefolkningen vore bra. Om det blir körning efter väder är det risk för att det bara blir infödingar i gänget.
    Vill bara påminna om en sak: 19/6 har jag och min hustru och även kungen och hans fru bröllopsdag. Eftersom vi alla fortfarande är gifta fortsätter Bernadotterna traditionen och det blir ett nytt bröllop den dagen.

    Min undran är
    a) om väldigt många av er andra är bjudna. Kan bli glest i leden.

    b) Kan vara en massa folk som kommit dit för att applådera tilldragelsen.
    Senast redigerat av Ove den 2010-04-03 klockan 19:05.

  9. #49
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403

    "Innan staden vaknar" den 18/7 kl 05,00.

    Nu är tiden bokat!



    Nu har alla chansen till att få vara med och se när huvudstaden vaknar med soluppgången en vacker sommarmorgon. Exakta slingan är inte spikad, så alla har möjlighet att önska om platser man vill se och besöka.

    Vart exakt mötesplatsen blir kommer under helgen. Vi tror att en plats som är lite avlägsen kan vara på sin plats kl 5

    Mer info kommer under veckan.
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    Senast redigerat av Nicke den 2010-07-09 klockan 20:56.
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  10. #50
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Vid dåligt väder ställer vi förstås in. Stockholm by morning ska upplevas när solen sakta går upp i öst och vattnet ligger blankt. Så som det nästan alltid är om morgnarna i Tjockhult!

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-07-02, 12:34
  2. Svar: 25
    Senaste inlägg: 2015-12-23, 14:05
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-09-14, 17:24
  4. Innan staden vaknar
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-08-13, 13:07
  5. Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-08-17, 16:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •