Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 49

Ämne: stockholm by night

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    stockholm by night

    satt och läste senaste numret av allt om mc ,där hade dom en artikel om huvudstaden som var intressant ,blev sugen att åka i stora stan en ljus sommarnatt någon gång i slutet på maj eller i juni tänkte att det kunde vara en kul grej om vi blev några stycken som glider runt i storstan en sommarnatt

  2. #2
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    satt och läste senaste numret av allt om mc ,där hade dom en artikel om huvudstaden som var intressant ,blev sugen att åka i stora stan en ljus sommarnatt någon gång i slutet på maj eller i juni tänkte att det kunde vara en kul grej om vi blev några stycken som glider runt i storstan en sommarnatt
    Japp! Sedan så kan man glida in och ta en morgonfika ute på djurgården. Eller varför inte ta en morgonfika längre ut i skärgården och höra hur solen touchar östersjön (den går ju tyvärr ner i Göterborg, som alla vet ).
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #3
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    satt och läste senaste numret av allt om mc ,där hade dom en artikel om huvudstaden som var intressant ,blev sugen att åka i stora stan en ljus sommarnatt någon gång i slutet på maj eller i juni tänkte att det kunde vara en kul grej om vi blev några stycken som glider runt i storstan en sommarnatt
    Det är en utmärkt idé som jag och Mats varit inne på att planera. Tror att han ska göra en sådan tur med BMW-klubben också. Men visst vore det skoj om vi blev några från hojen.nu som rullade genom stans vinklar och vrår! Har gjort det med bil en gång för hundra år sedan och det var härligt. Kan då bara föreställa mig hur det vore med hoj!

  4. #4
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Sommarnatt. Det låter bra. Inga insatser hoppas jag!!
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Det är en utmärkt idé som jag och Mats varit inne på att planera. Tror att han ska göra en sådan tur med BMW-klubben också. Men visst vore det skoj om vi blev några från hojen.nu som rullade genom stans vinklar och vrår! Har gjort det med bil en gång för hundra år sedan och det var härligt. Kan då bara föreställa mig hur det vore med hoj!
    ni får gärna planera denna run för jag hittar ej i stockholm

  6. #6
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    ni får gärna planera denna run för jag hittar ej i stockholm
    Garmin hittar!

    Jag tror att vi annars kan köra efter samma rutt som BMW-klubben. Dock vid ett annat tillfälle. Annars är ju Mats en stigfinnare såväl i city som i Sverige.

    Tror det kan bli en rolig och lärorik tur på broarna, på malmarna, på Djurgården och i innersta city. Stockholm är som allra vackrast, enligt mig, i gryningen precis innan och när solen går upp. Men att köra på natten mitt i allt folkliv är nog också en skön feeling. Alla bikers på Sveavägen kan inte ha fel?

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    man har sett på tv och filmer att det är vackert i stockholm på sommarn och vill gärna uppleva sådana nätter och morgnar nån gång i livet,tror det kan bli en trevlig upplevelse för en småstadsbo:=)

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    man har sett på tv och filmer att det är vackert i stockholm på sommarn och vill gärna uppleva sådana nätter och morgnar nån gång i livet,tror det kan bli en trevlig upplevelse för en småstadsbo:=)
    Det ÄR en upplevelse. Särskilt på morgontimmarna när trafiken tystnat och innan dagen startar om igen.

  9. #9
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Kul grej! Hoppas jag e vaken då så jag kan haka på 8)
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En tidig morgontur med start klockan fem en lördag morgon vore perfekt!

    Finns mycket fint att se Fåfängan, Fjällgatan, Skinnarviksberget, Beckholmen är några exempel på vad som finns i mina tankar.
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Nån som är bra på hoj-el i stockholm?
    Av Twenty2 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 20:30
  2. Turer i Stockholm för nya
    Av Joachim i forum Träffar & Körningar
    Svar: 31
    Senaste inlägg: 2012-08-27, 22:08
  3. Night Rod med eller utan ABS
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-13, 22:35
  4. Night rod Special
    Av Ändy i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-07-11, 19:43
  5. Osram Night Racer...
    Av RobbeS i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-30, 18:24

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •