Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Yamaha XJ 600 -84

  1. #11
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Men visst kostar det en del, särskilt försäkringarna om man är ung.
    Bilsport-mc ger 40 % rabatt på den billigaste försäkringen om man har två cyklar. Är man medlem i SMC får man ytterliggare 10%.
    Med 40 årsklass och helförsäkringen ger jag 621 kr/år för min V3:a (cykel nr 2). Grabben och fruns EU moppe kostar nästan 4000 kr/år
    Oberoende av ålder och man väljer en äldre cykel som går att veteranförsäkra kostar det dryga 1800 kr/år. Går inte att rabattera

    Region = småland och helförsäkringar.

  2. #12
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Blir så glad varje gång någon pekar på en verklig och inte efterkonstruerad fördel med att man har gubbat till sig!!!!
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Uppsala
    Inlägg
    8
    Yamahan kommer gå på 1700 om året, samma som farsans Z1000 -84, och det är ju helt överkomligt :P

  4. #14
    Medlem pea_72s avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Kungälv
    Inlägg
    87
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg

    Det är aldrig fel att ha några hojar i garaget t.ex. en "riktig" att stila med när solen skiner och en att köra med i alla väder. Men visst kostar det en del, särskilt försäkringarna om man är ung.
    Hehe tur man inte är purung då.

    Jag var fö. uten en sväng igår med den lilla rackaren, årets första tur. Jag slarvade något aldeles vansinnigt i höstas då jag bara hystade in den i ett dragit kallföråd...min "riktiga" fina fick finplatsen i varmgarage. Men! Trots att jag inte gjort något i höstas av alla de "måsten" som alla förståsigpåare säger (ta ut batteriet, byta bensin etc) Startade den som en klocka. Kanske lite mer bensin än vanligt men sen mulrade den igång så fint. körde kanske en mil för att mjuka upp mig och se så jag inte glömt allt det där som man plågats med på manövreringsbanan och i trafiken med en sprakig röst i örat. Men det kändes som om det liksom satt där i ryggmärgen. Tyvärr även det läskiga i kurvorna skall tilläggas... Iom gårdagens tur blev det ju ännu svårare förståss att skiljas från den lilla pärlan...första kärleken är ju ändå alltid första kärleken...

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •