Sidan 10 av 10 FörstaFörsta ... 8910
Resultat 91 till 98 av 98

Ämne: Tranresan

  1. #91
    nu hade 2 svanar kommit till min hemby3.5 mil utanför kalix. såg dom när jag var upp å rasta motorcyklarna,

  2. #92
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nu när Tranresan med västcermoni å lite hojkörning är avklarad är det vedbacken som börjar pocka på jobb. Nåja några timmar på förmiddagarna kan man väl offra för ekonomisk vinning att elda med ved.
    Hoppas de 4as gäng kör omkring i sina västar.
    Jan

  3. #93
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Nu när Tranresan med västcermoni å lite hojkörning är avklarad är det vedbacken som börjar pocka på jobb. Nåja några timmar på förmiddagarna kan man väl offra för ekonomisk vinning att elda med ved.
    Hoppas de 4as gäng kör omkring i sina västar.
    Vedhuggning är ett tacksamt jobb.
    Själv var jag ute idag och gjorde reklam för 60+ gänget i 7 tim med västen på. En extra runda blev det på 12 mil att leta efter en tappad toppbox.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #94
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Ansvar att ha sån väst, inte skrämma djur ,barn, å jämnåriga tanter utmed vägen. Kyliga nordanvindar drar sig närmare ekvatorn käns det som idag.
    Jan

  5. #95
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ansvar att ha sån väst, inte skrämma djur ,barn, å jämnåriga tanter utmed vägen. Kyliga nordanvindar drar sig närmare ekvatorn käns det som idag.

    Att ni där nere i södern ska väl ha er beskärda del av oväder och vulkan-aska känns inte mer än rättvist.
    Förresten känns inte ansvaret för västen tungt att bära, tvärtom känns det bra att tala om vem man är.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #96
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ansvar att ha sån väst, inte skrämma djur ,barn, å jämnåriga tanter utmed vägen. Kyliga nordanvindar drar sig närmare ekvatorn käns det som idag.
    Västen känns inte tung att bära, även om jag fick en XL. Inte skrämma barn och djur är också lätt. Lite värre att avhålla sig att bråka med jämnåriga tanter.

    Igår svepte nordanvinden omkring med min kanot som legat lugn på sina bockar både för Katarina och för Per, så det var extra krydda i vindbyarna. Lillan fick stå utan kapell för hon ville hela tiden strippa och kasta skruden till skogs. Idag är det lugnare men det känns is i luften trots flera +grader.

    Inget flygande, vare sig flygplan eller fåglar idag. Dom stora pippina har väl redan hittat sina revir och dom som ska mot norr har seglat vidare.

  7. #97
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Fy fanken,vaknade att det va vitt ute igen. Tänkte på min ruvtrana,hoppas hon lyckas hålla ägget varmt.
    Jan

  8. #98
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fy fanken,vaknade att det va vitt ute igen. Tänkte på min ruvtrana,hoppas hon lyckas hålla ägget varmt.
    Finns nog bara ett sätt att hjälpa henne. Du får ta ledigt från vedhugg och hojåk ett par veckor och vara med och ligga på boet.

    Nej jag tror nog att det går bra. Tuffa fåglar, tranorna.

Liknande ämnen

  1. Tranresan 2015
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 59
    Senaste inlägg: 2015-04-14, 16:41
  2. Tranresan 2014
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2014-04-05, 22:36
  3. Tranresan 2013
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 129
    Senaste inlägg: 2013-05-03, 19:08
  4. Tranresan 2012
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 80
    Senaste inlägg: 2012-04-10, 19:06
  5. TRANRESAN 2011
    Av Ove i forum Träffar & Körningar
    Svar: 98
    Senaste inlägg: 2011-04-20, 10:12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •