Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Ny Hoj! Skön film!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Thumbs up Ny Hoj! Skön film!

    Honda har gjort det igen å kommer med en snygg retro-hoj som väcker ha-begäret. Hoppas bara att den så småningom kommer till Europa och gamla Svedala också!

    Även om man inte gillar hojen så är filmen skön att kolla i dessa svåra "vår"-vintertider.

    http://www.bike.se/content/3528/
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Honda har gjort det igen å kommer med en snygg retro-hoj som väcker ha-begäret. Hoppas bara att den så småningom kommer till Europa och gamla Svedala också!

    Även om man inte gillar hojen så är filmen skön att kolla i dessa svåra "vår"-vintertider.

    http://www.bike.se/content/3528/
    Hög villhafaktor hos den hojen! Lite många kubik bara för min smak.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En fin hoj som förflyttar mig trettiofem år tillbaka i tiden. Tycker den var snygg med sina kromade skärmar och sjuttiotalsstuk.

    Skulle passa utmärkt för den typ av körning som visas på filmen. Sticka ut en tidig morgon och bara köra, på trevliga krokiga vägar. En riktig "ocksåhoj" alltså en som jag vill ha också, kanske inte som enda hoj men som en i stallet!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Visst är det en snygg hoj Mats!

    Man åker ganska bekvämt och avslappnat på hojar med det här stuket. Hade en Honda CB 500 -77 i åtta år som jag stortrivdes med, men allting slits med tiden och det blir så småningom kul med något annat.

    Storleken Ove tycker inte jag hänger på motorn egentligen utan på hanterbarheten av hojen. En större motor betyder mindre växlande och lugnare motorgång som är bekvämt på långturer. Åker ju själv mellan-klassare för hanterbarhetens skull men en 1000 cc som är lätt att handskas med även vid sidan av vägen vore inte fel. Och utveckligen går dithän och cyklarna tenderar att bli lättare och lättare. Suzuki GSX1400 upplevde jag som ett exempel på detta iallafall jämfört med andra större cyklar.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg

    En större motor betyder mindre växlande och lugnare motorgång som är bekvämt på långturer.
    Detta faktum hade betydelse när jag valde Varadeon i stället för den mindre Transalpen. Jag tyckte ändå att den var mer högvarvig än Dragstar 1100, det var rätt svårt innan jag vande mig.
    Jan-Olov

  6. #6
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    håller med här
    inte så mycket växlande,brukar peta i tvåan vid 110 ca och då har jag 1500 varv ca

  7. #7
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Det är gott med mycket vrid vid låga varv. Det är vad jag värdesätter mest med en motor, elasticiteten. Inte speciellt road av ett evigt växlande.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #8
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    håller med här
    inte så mycket växlande,brukar peta i tvåan vid 110 ca och då har jag 1500 varv ca
    Det där måste ju vara en grym maskin,om man åker rakt fram,men i kurvorna så lär den väl bli efter

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Det där måste ju vara en grym maskin,om man åker rakt fram,men i kurvorna så lär den väl bli efter
    Varfördå? Kollade en gång till och såg inte något som skulle hindra en riktigt rolig tur på krokvägar. Själv föredrar jag mindre maskiner men den ser ut att kunna köra ifrån flertalet av dom hojar som går på vägarna idag. Gillar stuket!

  10. #10
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Varfördå? Kollade en gång till och såg inte något som skulle hindra en riktigt rolig tur på krokvägar. Själv föredrar jag mindre maskiner men den ser ut att kunna köra ifrån flertalet av dom hojar som går på vägarna idag. Gillar stuket!
    Det jag menade var ju Hoss bossenmenade inget illa med den heller.Det lät så kul när han skrev,jag petar i 2,an i 110 vid 1500 varvDet är väl klart med en stor cheva bilmotor i hojen.Det är ju klart rätt häftig maskin.Jag håller med dig,Hondan ser ju hur läcker ut som helst

Liknande ämnen

  1. Skön KTM-reklam
    Av pewa i forum Offroad
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-01-15, 12:05
  2. Skön tur söderut
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-08-06, 09:32
  3. Skön dag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-02, 00:24
  4. Skön film
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-04, 00:36
  5. Skön dag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-01, 21:25

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •