Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 42

Ämne: Nu känns det att våren är på väg!

  1. #11
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Du, det där var vinter när den är som bäst!
    Japp, det var kanonskidåkning i Saas Fee. Byn är dessutom mkt gemytlig. Underbar apres ski och härlig stämning.
    Det enda jag kan anmärka på är liftsystemet och att det inte är så stort. Men det som erbjuds är mer än tillräckligt för en veckas semester. Trevliga backar, trevliga människor, god mat , bra service, rent och fint...Sedan så ligger Zermatt inte så långt därifrån (1h med buss) om man vill se sig omkring.

    ...och nu är vintern över ....har jag bestämt tillsammans med hundratusentals andra hojåkare här i Sveadala
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Var ute och kände att solen verkligen värmer så jag har fixat en solhörna med soffa.

    Bara det att när jag grävt(inte skottat) undan snön i en söderhörna så är snökanten högre än ryggstödet på soffan, men OK, det skyddar mot vind.

    Gjort iordning en kopp kaffe och går ut med sittdyna i ena handen och kaffekoppen i den andra och konstaterar att solen har sin gång. Min solplats ligger i skugga och det är svinkallt!!

  3. #13
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var ute och kände att solen verkligen värmer så jag har fixat en solhörna med soffa.

    Bara det att när jag grävt(inte skottat) undan snön i en söderhörna så är snökanten högre än ryggstödet på soffan, men OK, det skyddar mot vind.

    Gjort iordning en kopp kaffe och går ut med sittdyna i ena handen och kaffekoppen i den andra och konstaterar att solen har sin gång. Min solplats ligger i skugga och det är svinkallt!!
    För egen del blir det till å skotta. All snö har ramlat ner från taket och landat på altanen. Så nu har man 1.4 meter snö gånger 10 kvadratmeter som ska lyftas för hand medelst snöskyffeln ''Hubert''. Åhej.. ;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Var ute och kände att solen verkligen värmer så jag har fixat en solhörna med soffa.

    Gjort iordning en kopp kaffe och går ut med sittdyna i ena handen och kaffekoppen i den andra och konstaterar att solen har sin gång. Min solplats ligger i skugga och det är svinkallt!!
    ??? Du Ove! Solen går runt i cirklar vet du så har du tur får en ny chans imorrn om inte något dj¤*#..la moln är i vägen!
    Senast redigerat av GeCe den 2010-03-12 klockan 18:09.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    ??? Du Ove! Solen går runt i cirklar vet du så har du tur får en ny chans imorrn om inte något dj¤*#..la moln är i vägen!
    Rätt! Jag har nu grävt ut en soffa även på västra sidan så att kaffet efter maten kan intagas i solsken.

    Har nu på morgonen tagit en biltur som började i -15. Nu kl. 08.30 är det bara -6 och solen skiner intensivt så det börjar bli fuktigt på taket. MC-vägarna är 50% isfria och guppiga och skakiga så att köra bil är inget nöje. Kommer att bli ännu värre när tjälen släpper i vägbanorna men då får det bli MC så att man slipper bli alldeles sönderskakad.
    Det har blivit intressanta tillägg i form av knölar och gropar i en del kurvor så man får väl ta det lite lugnt för risken med ordentliga nerlägg är att plötsligt har man luft istället för väg under hjulen.
    Senast redigerat av Ove den 2010-03-16 klockan 12:23.

  6. #16
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Såg årets säkraste vårtecken... de var ute och sopade cykelvägarna med maskin i morse när jag åkte till jobbet.

  7. #17
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Kimmo Visa inlägg
    Såg årets säkraste vårtecken... de var ute och sopade cykelvägarna med maskin i morse när jag åkte till jobbet.
    Du....det säkraste vårtecknet är när damerna börjar gå i kjol och höglackat....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #18
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Enligt frun så är våren här när de första motorcyklarna rullar ner för avenyn i Gbg

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Såg den första hojen igår och en väl påbyltad man på en Yamaha XT660 som på håll såg ut som en moppe pga av mannen stora volym med klädslen. Men ett vårtecken var det.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Tittade ut i morse och såg att Aprilsnön har kommit, redan!

    Funderade en stund på en protestaktion: Skotta snö i shorts .... men vem skulle bry sig?

Liknande ämnen

  1. Våren i antågande!
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-02-14, 06:38
  2. Våren är ju här! (avgassystem)
    Av Mc-Bosse i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-03-27, 18:43
  3. Nu får våren vara här
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2011-04-08, 11:40
  4. Våren är hääär!
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-04-01, 13:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •