Sidan 10 av 13 FörstaFörsta ... 89101112 ... SistaSista
Resultat 91 till 100 av 121

Ämne: 1:a turen 2010

  1. #91
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Kimmo Visa inlägg
    Bilden är tagen vid Rastastugan mellan Borlänge och Djurmo. Rastastugan har stängt iväntan på nya ägare. Finns en låt om Rastastugan som är gjord av Peter Karlsson och blå grodorna.
    Kul med låten du länkade till, gillar Peter Carlsson och hans musik. Samma tanke med "Rastastugan" har slagit även mig när jag åkt förbi. Gillar reggae, så det låg nära till hands. Har aldrig stannat där men som sagt passerat många gånger genom åren.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #92
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kan tro att den gick "riktigt bra"! Är bilden tagen någonstans i närheten av Djurmo och Touringbutiken? Tycker mig känna igen mig på något sätt.
    Hej det stämmer bra det.Åkte upp till touringbutiken och vände,och det var ju stängt,fast det var långfredag8). Jag måste faktiskt erkänna att det där med antispinn är kanon på motorcykel,jag har det på tradaren och det är då värdelöst och lika på bilen (s60t) i alla fall med stort flyttsläp på kroken och nya hojen i och snöoväder> i december månad,ja ja skitdetsamma det går ju att koppla ur även på hojen.Faktum är att jag testade riktigt när jag var ute och åkte,asfalt fullt med grus vet ju alla hur kul det är,men jag testade och dra på för fullt och vad händer?jo hojen bara sticker utan hjulspinn inga ryck eller något annat som man känner i bilen,suveränt.Det var som att hojen satt fast i vägen,högsta beröm.Men nu får man ju aldrig förlita sig på elektroniken,man måste ju ha respekt för underlaget i allafall.Har en kompis som har tävlat i roadracing och han tycker det är löjligt med antispinn på mc,men jag är då övertygad att det kommer på fler och fler hojar.Bmw,ns nya rr har ju det och jag är då ganska säker på att när folk lärt sig köra med systemet och åker dom fortare på banan än utan.Det tror då jag.Det blir nog en tur i dag med tycker jag det ser ut som.Ha det.

  3. #93
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Har faktiskt antispinn på min "Panna" också. Den är från -98 så Honda var tidigt ute där. Den är utrustad även med ABS. Har faktiskt inte testat någon av funktionerna på den i verkliga livet ännu. Ska göra det så fort jag börjar köra med den. Självklart är det bra tillbehör. Det finns naturligtvis alltid dom som anser sig vara mycket skickligare än alla sådana här system. Den skaran tillhör inte jag så för min del anser jag att det är bra med all hjälp jag kan få för att korrigera eventuella misstag från min sida. Numera är det endast få som ännu inte inser nyttan av ABS och alltfler hojar säljs med det. Snart är det ingen som vill köpa en hoj utan. Tror att det så småningom kommer att gå samma väg med antispinn, att det kommer att anses som standard i framtiden.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #94
    Medlem simens avatar
    Reg.datum
    mar 2010
    Ort
    Bohuslän Tanumshede
    Inlägg
    194
    Har precis kommet hem efter 10nya mil åkte väg163 från Tanum til bullarebygden,vidare inn på 165an "blågröna vegen" mot Uddevalla,hadde tenkt å fika på Simons värdshus,men straks före Håby var vägen stengt, olycka blåljus helikopter,snudde och åkte tilbaka forbi Dingle mot Hamburgsund Kville och163an hem til Tanum skönt väder men litt för mycke blåsväder efter fruns smak.temp+6.

    Mvh
    Simen
    Yamahadriver
    Tanumshede

  5. #95
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har faktiskt antispinn på min "Panna" också. Den är från -98 så Honda var tidigt ute där. Den är utrustad även med ABS. Har faktiskt inte testat någon av funktionerna på den i verkliga livet ännu. Ska göra det så fort jag börjar köra med den. Självklart är det bra tillbehör. Det finns naturligtvis alltid dom som anser sig vara mycket skickligare än alla sådana här system. Den skaran tillhör inte jag så för min del anser jag att det är bra med all hjälp jag kan få för att korrigera eventuella misstag från min sida. Numera är det endast få som ännu inte inser nyttan av ABS och alltfler hojar säljs med det. Snart är det ingen som vill köpa en hoj utan. Tror att det så småningom kommer att gå samma väg med antispinn, att det kommer att anses som standard i framtiden.
    Hej ja det måste man ju säga att dom var tidigt ute med atispinn,men det är ju konstigt att det var antispinn då och inte på dom nya pannorna,inte ens på guldwingen

  6. #96
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Hej ja det måste man ju säga att dom var tidigt ute med atispinn,men det är ju konstigt att det var antispinn då och inte på dom nya pannorna,inte ens på guldwingen
    Undrar också varför man tog bort det. Kanske tyckte man att kunderna inte var beredda att betala för det och vill pressa priset. Penningen brukar få styra. Volvo dröjde länge med krockkudde i sina bilar. Man ansåg i början att kunderna inte ville betala för det och att man inte sålde fler bilar på säkerhetsdetaljer! Annat nu. Går inte attt sälja en enda bil utan all tänkbar utrustning.

    Ofta svårt att vara pionjär med säkerhetsfunktioner, ingen fattar vad det är bra för och vill inte betala några tusen extra. Många tänker väldigt kortsiktigt i det fallet. Har man bara nytta av det en enda gång så har det betalat sig!
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-04-04 klockan 22:31.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #97
    Medlem Dannes avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Tyresö
    Inlägg
    305
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har faktiskt antispinn på min "Panna" också. Den är från -98 så Honda var tidigt ute där. Den är utrustad även med ABS. Har faktiskt inte testat någon av funktionerna på den i verkliga livet ännu. Ska göra det så fort jag börjar köra med den. Självklart är det bra tillbehör. Det finns naturligtvis alltid dom som anser sig vara mycket skickligare än alla sådana här system. Den skaran tillhör inte jag så för min del anser jag att det är bra med all hjälp jag kan få för att korrigera eventuella misstag från min sida. Numera är det endast få som ännu inte inser nyttan av ABS och alltfler hojar säljs med det. Snart är det ingen som vill köpa en hoj utan. Tror att det så småningom kommer att gå samma väg med antispinn, att det kommer att anses som standard i framtiden.
    Det låter inte dumt med antispinn, framför allt på hojar med lite kusar i så kan det vara till stor hjälp. Instämmer ABS och antispinn borde vara standard. Var ute och åkte på min VFR-750 från -89 ikväll och märkte snabbt hur jag saknade ABS:en som jag har på min andra hoj.

    Danne
    - - Pausa och softa gör man sällan för ofta.......

  8. #98
    Antispinn å abs. då har man för mycket att åka med. sånnt behöver inte jag. knappt man får dom att spinna å nå farter kommer jag inte upp i
    Senast redigerat av veteranmc den 2010-04-05 klockan 08:44.

  9. #99
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557


    Tog säsongens första tur med Hondan! Blev traditionsenligt en tur till "Våfflan" i Sigtuna. En lagom tiomilatur för att se att allt funkar som det ska, vilket det gjorde. V4:an spinner som en katt, går verkligen mjukt och avstressat. Står inte min gamla BMW efter i det avseendet. Märks inte på något sätt hur fort det i verkligheten går, där jag sitter skyddad bakom kåpan. Tror att det kommer att bli en perfekt hoj att toura med. Mycket hoj för lite pengar.
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2010-04-07 klockan 15:41.
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #100
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    blir det hondan på söndag?

Liknande ämnen

  1. Första turen
    Av Gurrag i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-02-21, 08:47
  2. Sista turen
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2011-08-29, 15:12
  3. Andra turen avklarad.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 05:22
  4. Sista turen
    Av Gnistvändaren i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 00:22
  5. SISTA TUREN.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-30, 23:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •