Sidan 3 av 10 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 92

Ämne: Östergötland med omnejd?

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Avvaktar väderguruns spådomar ...

    Diffus koll på vart det bär iväg men det är ju det som gör MC-liv. Man ska inte planera sönder upplevelsen. Packning? Traveling light låter bra.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    JA nu är vi på gång. Till en början var det bara jag men nu har Räven anmält intresse och är det någon mer som vill så häng med.

    Den ursprungliga iden är en sväng som var tänkt till Västervik och sen norrut till en bit förbi Bråviken. sista etappen rakt västeut via tätorterna Hävla och Hjotkvarn.

    Nu kommer nog första anhalten att bli ett besök på Björkenäs moppemuseum. Sen bär det iväg via Malexander ut till ostkusten. Det fanns ett par ställen i Västervik/Gamleby som verkade beboeliga. Få se vad det blir. Ideér mottages och analyseras.

    Vi får fundera på träffpunkt. Knohult som är föreslaget ser lite diffust ut på kartan. Vi kanske skulle fundera lite på dag och tid så vi inte missar varandra med några dagar

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Planerar inte mer än en dag i taget beroende på dagsformen och jag kan jag ev.möta upp på slutet en dag om intresse finns och kanske få tillfälle att lotsa er förbi i mina trakter på någon av mina kurviga favoritvägar. Som ni med största sannolikhet inte känt till tidigare.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Planerar inte mer än en dag i taget beroende på dagsformen och jag kan jag ev.möta upp på slutet en dag om intresse finns och kanske få tillfälle att lotsa er förbi i mina trakter på någon av mina kurviga favoritvägar. Som ni med största sannolikhet inte känt till tidigare.
    Jodå! Hittills har du lyckats förvirra mina begrepp om Närkes geografi varje gång vi dykt in i djungler och omarker som jag inte trodde fanns i det landskapet. Tar gärna rygg om det passar dig.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jodå! Hittills har du lyckats förvirra mina begrepp om Närkes geografi varje gång vi dykt in i djungler och omarker som jag inte trodde fanns i det landskapet. Tar gärna rygg om det passar dig.
    Är dock en "glidare" numera och vill inte att pressa motstyrning hela tiden för att inte trasa sönder axeln så jag är rädd att det blir som sist att jag blir en bromskloss vilket man inte vill vara. Har inte fått till styrena på nya hojarna på samma bra sätt som på Transalpen tyvärr. Så vi får se det kanske räcker med en fikaträff här hemma eller någon annanstans om det skulle råka passa in med väder och färdväg.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av GeCe Visa inlägg
    Är dock en "glidare" numera och vill inte att pressa motstyrning hela tiden för att inte trasa sönder axeln så jag är rädd att det blir som sist att jag blir en bromskloss vilket man inte vill vara. Har inte fått till styrena på nya hojarna på samma bra sätt som på Transalpen tyvärr. Så vi får se det kanske räcker med en fikaträff här hemma eller någon annanstans om det skulle råka passa in med väder och färdväg.
    Hmm. Det är väl den som leder gruppen som för dansen öck därmed bestämmer takten. Men visst räcker det bra med en kaffestund, umgås är det viktiga och det gör man inte medan man kör.

  7. #27
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm. Det är väl den som leder gruppen som för dansen öck därmed bestämmer takten. Men visst räcker det bra med en kaffestund, umgås är det viktiga och det gör man inte medan man kör.
    Får som sagt se hur det utvecklar sig men dagarna jag är i körbart skick tenderar bli allt färre på sistonde. Får jag bestämma takten och jag är i form ställer sig saken i annan dager. Men den dagen den sorgen eller lyckan.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  8. #28
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Tyvärr lovar min metrolog inte strålande sol i veckan. Så vad äventyret innebär beror väl på vädret kanske?
    Jan

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Den väg jag har i första åtanke som jag skulle vilja ta er med på er hemresa om det nu ev. passar in i färden är vägen mot Mariedam genom ett skogs och vackert lantbrukslandskap på en sexig ( kurvig ) väg från riksvägen som går emellan Pålsboda/Hjortkvarn mot Tjällmo/Borensberg. Avfarten ligger bara någon km söder ut om ni ev. skulle komma från 51:an från Finspångshållet. Och c:a 12 km från det söderut belägna Tjällmo. Matställen finns i Borensberg. Och Tjällmo där matserving finns i en krog som härstammar från 1600-talet i samma byggnad från den tiden. Kan ju vara ett trevligt om ni föredrar att färdas vägar österut utefter Göta kanal på återvägen hemåt.
    Men telefon finns tack och lov så jag kan bli upplyst om era planer så jag vet var jag kan möta upp om det nu blir så.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #30
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Just nu ser det ut som det kommer ett kraftigt regn (Tisdag) som diagonalar över sydsverige. Därför får turen flyttas fram en vecka.
    Någonstans läste om övernattningar mellan Kisa å östersjön. Men mins inte nu var det va. Tipps motages om ni har några bra sovställe i området.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Dagstur i Östergötland
    Av EVK i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-25, 13:57
  2. Handledare sökes i Östergötland!
    Av Tösabiten i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 16:37
  3. Custom i Kalmar med omnejd?
    Av xarcius i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:27
  4. Trevliga Fikaställen Östergötland
    Av fremas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •