Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 92

Ämne: Östergötland med omnejd?

  1. #81
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Go´tur gubbar!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #82
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Go´tur gubbar!
    Tack Mats!

    Hemma i Sjötorp igen. Räven med och övernattar. Olle försvann redan igår p.g.a. att västanvinden förde med sig en doft av hustruns kanelbullar så han fick jättebråttom hem. Senaste natten trotsade vi vädrets makter genom att bo i Regna. Asch, skriver mer när vi sovit ut.
    Ove

  3. #83
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    [QUOTE=Ove;43917] Olle försvann redan igår p.g.a. att västanvinden förde med sig en doft av hustruns kanelbullar så han fick jättebråttom hem.

    Hm.....måste vara bullar av sällan skådat slag!
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #84
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Blev ni väl onhändertagna på hästgården?

    Vi kunde inte klaga på nå´t i den vägen. Fick bland annat en suverän frukost!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #85
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Morgon, sovit i egen säng. Var faktiskt skittrött i gårkväll av all frisk luft så det blev ganska tidig nattning.

    Jo, resan: Olle kom i Tisdags orse och vi åkte tillsammans till mötesplatsen Sund, en bro mellan Husskvarna och Aneby. Kommer dit med bara någon minuts försening och Räven har redan placerat sig i gräset och har liten fikastund.

    Norrut mot moppemuseum som har det mesta jag sett upp till 50 cc + även en del MC. En sidhängd puttapåmotor från början av förra seklet tyckte jag var värstingen på stället.

    Ett hungrigt gäng drar vidare mot Tranås. Thailänsk buffé och bensin fylldes på där det passade, och resan gick vidare. Bockade för stupade poliser i en vägkrök utanför Malexander. Kom lite snett efter Kisa = på för stor väg men det gick att rätta till efter någon mil så vi kom på vägen mellan från Drabo upp mot Tyllinge och sen vidare mot Stångeland och Tjusts Araber. (Gibson är en lycklig man som har fina vägar på sin hemmaplan! )

    Sov gott och frukosten var som utlovat bra och vi orkade inte förbruka allt. Tankning i Gamleby och jag gjorde misstaget att fråga om vägen till Loftahammar så vi körde en onödig mil på E22, för jag ser nu i kartan att det finns en fin väg direkt från stan. Nåja, kompenserade mig med att lura ut kanraterna på några mil liten grusväg som slutade i havet så den fick vi köra 2 ggr! Därefter lite slapp asfaltskörning till Valdemarsvik innan det blev kurvigt igen upp mot Stegeborg. Färja över Slätbaken mot Ö Husby där vi återigen tankade och träffade en man på Virago som sen lotsade oss mot Björkvik. Satt och fikade en stund när doften av nybakt kanelbulle i Borgvk nådde Olles näsa och han meddelade att nu bär det hemåt, och så var vi bara två.

    Räven och jag letade oss på nyvattnade grusvägar förbi Strångsjö och Hävla för att så småningom börja leta logi. Vi hamnade i en ort som heter Regna och provade med det för säsongen stängda vandrarhemmet. Blev hänvisade till Ekotur en halv mil västerut. Sov gott där också och smörfrästa kantareller ingick i frukosten - dä ni!

    Ut på gruset igen och ett studiebesök på Bo kyrkogård där vi studerade gravstenar i megaformat. Konstaterade att medelåldern inte var så väldigt hög på 17- 1800 talen.
    Kaffesugan kamrat börjar bli grinig av kaffeabstinens i Närkesberg och vi letar fik. Finns inte, inte heller i Rönneshyttan. Iltransportkörning till Askersund där det istället blir raggmunk med fläsk. Halvljummet med smakade OK.

    Ja sen är det bara hemmabanan för mig. Kaffestopp i Åtorp + stopp vid S. Råda kyrka och sen hem.

    Resan blev väl totalt 95 mil varav kanske 25 % gick på grus. Härligt krokiga vägar hittade vi utefter hela turen.

    Säger bara: Tack Kamrater! Det var en trevlig tur.
    Ove

  6. #86
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Låter som att ni haft en trevlig resa!
    Finns det bilder så är det alltid trevligt om de läggs ut här.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #87
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Låter som att ni haft en trevlig resa!
    Finns det bilder så är det alltid trevligt om de läggs ut här.
    Hmm? Bilder? Hinner icke skråen fundera över som dom busar på,... dom andra alltså.
    Ove

  8. #88
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Njöt i 4 dagar, mycket lyckad tur på delvis nya vägar. Hade bra flyt på boendet med bra frukostar. Tur med vädret,lagom temp runt 15+. Någon regnskur varit före oss, grusvägen blir något halare med mina Pilot road. Hoppas Ove kan få inn bilden på två använda offrodare. Allt funkade bra, två förlorade skor som jag har lite koll var dom kan vara. Hoppas kanelbullarna va värda det du missade dag tre Olle. Många av vägarna kommer jag nog att försöka hitta igen. Gruppen va lagom stor å väl fungerande (liknande tempo). Demokratisk ordning passar inte på en grupp på tre, Därför byttes vi om att vara Diktator. Mycket bra styrelseskick på tredagarstur.
    Jan

  9. #89
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Hmm? Bilder? Hinner icke skråen fundera över som dom busar på,... dom andra alltså.
    Verkar som om ni missat den halvan av utflykten som inte är minst väsentlig enligt min smak. Men å andra sidan har jag ju fel hoj nu förtiden för det här gänget.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #90
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Denna gång va det tre hojar som funkar på alla vägar som vi körde. Enda gången det muttlades lite va om vägen blev ren transportsträcka. Det va gott om roliga vägar både grus å asfalt i området. Å Ove vi busade inte! Vi höll bara styrfart.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Dagstur i Östergötland
    Av EVK i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-25, 13:57
  2. Handledare sökes i Östergötland!
    Av Tösabiten i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 16:37
  3. Custom i Kalmar med omnejd?
    Av xarcius i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:27
  4. Trevliga Fikaställen Östergötland
    Av fremas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •