Sidan 7 av 10 FörstaFörsta ... 56789 ... SistaSista
Resultat 61 till 70 av 92

Ämne: Östergötland med omnejd?

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Ok, Tisdag i Sund. Vilken tid kan passa ?
    Jag har runt 20 mil dit, hur ser det ut för dig? Förslag? 11 eller?


    Sen är det väl 15 - 20 mil kvar till ostkusten. Kanske vi ska efterlysa vad som finns mellan Kisa och Kusten att bo på? Med tanke på de vägval som brukar bli så är det ju ganska långa mil när vi kommer igång.
    Ove

  2. #62
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Liknande för mig över Kännastubba å Sävsjö. Kollade Moppemuseét, öppet 9-19 tom.september ut.
    Kan väl räcka med kl 12, så vi slipper "örla i morgonstund" Kommer lilla vägen söder ifrån Nässjö strax väster om Sund. Rätt tänkt, om vi ska kolla mopparna å köra runt Sommen kanske vi inte hinner så långt. Middagsmålet behöver oxå sin tid. Om du vill kan du väl kolla boende.
    Jan

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Finns några ställen på väg mot kusten norr om Åsunden. Rimforsa finns ett ställe som ligger fint men det finns vandrarhem i Risebo också. Är jag rätt ute där ungefär? Den vägen verkar vara av det trevliga slaget även om den ser stor ut på kartan.
    Ove

  4. #64
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nja, det blir nog mycket småvägar. Men bra sovställen ligger ofta vid större vägar. Jag föredrar ställen där man får frukust. Tror att turisttrycket inte är så stort nu, så det ordnar sig nog.
    Jan

  5. #65
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Finns några ställen på väg mot kusten norr om Åsunden. Rimforsa finns ett ställe som ligger fint men det finns vandrarhem i Risebo också. Är jag rätt ute där ungefär? Den vägen verkar vara av det trevliga slaget även om den ser stor ut på kartan.
    Risebo är inget vandrarhem, det är ett jakt och fiskeområde som hyr ut stugor, men det finns ett vandrarhem som ligger utanför Gamleby vid stångeland, dom hyr ut rum billigt, jag tror dom tar 225 kr natten med frukost.

    www.tjustaraber.se

    0493-12580, 070-8122585
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #66
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Risebo är inget vandrarhem, det är ett jakt och fiskeområde som hyr ut stugor, men det finns ett vandrarhem som ligger utanför Gamleby vid stångeland, dom hyr ut rum billigt, jag tror dom tar 225 kr natten med frukost.

    www.tjustaraber.se

    0493-12580, 070-8122585
    Tack för tips. Då finns två alternativ med ca 5 mil emellan. Tycker själv att hästgården ser bra ut men vad tycker resten av sällskapet?

    Men visstja! Vi susar ju omkring i dina trakter. Vi kanske ses.
    Senast redigerat av Ove den 2010-08-30 klockan 07:38.
    Ove

  7. #67
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bra säng å god frukost så är jag nöjd. Kostar det rimligt är det bra.
    Olle har inte hört av sig ?
    Jan

  8. #68
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Bra säng å god frukost så är jag nöjd. Kostar det rimligt är det bra.
    Olle har inte hört av sig ?
    Ringde och kollade och han körde just in i garaget efter att ha kört från Norrtälje. Men visst, Han kommer med. Hård kille han Olle.

    Så långt är vi tre. Är det någon mer på gång eller är det någon som vill haka på efter vägen?

    Om vi bestämmer var vi kommer att bo så kanske någon vill komma och hälsa på. Blir det bra med Tjust Araber vid Gamleby eller är det för långt bort? Kan ringa och kolla om det är öppet och att det finns rum. I så fall - är det idel enkelrum som gäller med tanke på nattliga buller?
    Senast redigerat av Ove den 2010-08-30 klockan 15:43.
    Ove

  9. #69
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Bra, mycket bra. Vi får väl lägga planen lite efter var vi ska bo. Kul Olle ska bli roligt. Passar det med sund? Å vill ni kan vi Träffas 11.
    Jan

  10. #70
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tjust Araber var ett trevligt ställe. Vi var ett gäng härifrån som bodde där på väg ner till Skåne i maj.

    Tanten som drev stället gillade att prata och hennes man körde en Kawasaki Drifter, trevligt par!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Dagstur i Östergötland
    Av EVK i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2014-06-25, 13:57
  2. Handledare sökes i Östergötland!
    Av Tösabiten i forum MC-kort
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 16:37
  3. Custom i Kalmar med omnejd?
    Av xarcius i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-20, 00:27
  4. Trevliga Fikaställen Östergötland
    Av fremas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-07-19, 12:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •