Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 48 av 48

Ämne: Så finns det officiella bilder på Yamahas utmanare i Stora offroadklassen

  1. #41
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Nä, det är inte bekvämt och man får vara på med växeln hela tiden. Back to basic och himla kul att köra, för det gör man verkligen hela tiden.
    En perfekt beskrivning, enligt min erfarenhet. Har faktiskt blivit den vanligaste motortypen bland mina hojar genom åren. Två Hondor, två Suzuki, två Yamaha och en KTM har passerat genom åren.....
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #42
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Har samma känsla med lilltenerén. Alla som enbart bedömer hojen utifrån specifikationen säger "för tung, för slö, för dålig fjädring", men när man väl sätter sig (eller klättrar upp) på hojen och får den i rullning blir det ett helt annat intryck. Yamaha är bra på att trolla med vikt och geometri.

    Här är en intressant Advridertråd för alla nuvarande och presumtiva 1200Z-ägare: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=595933

    En liten film från samma snubbe:



    Och en annan med lite bus på stranden med hopp å lek:

    Smart filmat. Inga bilder på hård inbromsning på puckligt underlag. Då är framgafflen ingen höjdare med sitt långa mjuka slag. Sväljer ojämnheter väldigt bra tills man bromsar.
    Jan

  3. #43
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Smart filmat. Inga bilder på hård inbromsning på puckligt underlag. Då är framgafflen ingen höjdare med sitt långa mjuka slag. Sväljer ojämnheter väldigt bra tills man bromsar.
    ??mjuk det är då inte min den är ju justerbar och standardinställningen är ju gjord för små japaner på 50-60kg så det lär man ju ställa om

  4. #44
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Smart filmat. Inga bilder på hård inbromsning på puckligt underlag. Då är framgafflen ingen höjdare med sitt långa mjuka slag. Sväljer ojämnheter väldigt bra tills man bromsar.
    Tror att en förklaring kan vara att du är van vid telelevern på din BMW. Där niger det i pricip ingenting. Allt annat upplevs då som mjukt enligt min erfarenhet från den tiden jag körde 1100GS....
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #45
    Medlem Ingemars avatar
    Reg.datum
    nov 2008
    Ort
    Västervik
    Inlägg
    190
    Jag var faktiskt ute och provade Stor Teneren nyligen;D Visserligen bara några mil belagd väg men hann genast fatta tycke för den.
    Kändes förvånansvärt behändig och lättkörd,inga vibrationer och urstadig i lagliga farter.
    Hade gärna tillbringat hela dagen på den och uppsökt lite varierande underlag men tvivlar inte alls på att den inte skulle hållit måttet även där.
    Helt klart tummen upp.

  6. #46
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Tror att en förklaring kan vara att du är van vid telelevern på din BMW. Där niger det i pricip ingenting. Allt annat upplevs då som mjukt enligt min erfarenhet från den tiden jag körde 1100GS....
    Aha, du menar bortskämd efter 35000 mil på GSar?
    Jan

  7. #47
    Medlem Phaedres avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Svartsjö, Ekerö
    Inlägg
    271
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    ...Har en hemma i garaget nu och har åkt 200mil,och det blir bara bättre och bättre...
    Grattis! Inte annat än att jag är lite avis! Har än så länge bara titta på och kelat med visningsexen i butikerna. Tycker att den är riktigt läcker! 8)
    ~~~~~~~~~
    Chin, chin!

  8. #48
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Aha, du menar bortskämd efter 35000 mil på GSar?
    Precis vad jag menar. Bara hunnit med 9.000 mil så här långt, men bortskämd hann jag bli. Man får liksom en annan standard att mäta mot....
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Onsdagsträffar i Stora Höga!
    Av Den grå i forum Träffar & Körningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-08-23, 06:17
  2. Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
    Av Pathfinder i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 18:04
  3. stora problem med förgasare
    Av pepe1302 i forum Mekhörnan
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-09-21, 12:53
  4. Stora glidare
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:47
  5. Hagel stora som ärtor
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •