Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 48

Ämne: Så finns det officiella bilder på Yamahas utmanare i Stora offroadklassen

  1. #31
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, ja jag behåller min lilla 650 GS, den är bara sååå praktisk, slö men praktisk. Nya Tenerén undrar jag hur den är, om den är tung kanske den inte är någon direkt höjdare på grus? Eller kanske den är det, allt beror på var tyngdpunkten sitter, ju lägre desto bättre om man ska köra grus. Fast då får den gärna väga mindre för min del. Nä, min GS är bra för sånt, den är praktisk för alla möjliga körningar utom diken och elgator för den är inte byggd för det.

  2. #32
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062

    super teneren

    Jaha då har man testat yamahans nya värsting offroad Min åsikt är ju att hade jag fått köpt med mig den hem,så hade den nog stått i garaget nu,helt underbar,i dom testerna man har läst så skulle den vara väldigt tung,det är den väl också på papperet,men det kändes som at sätta sig på en moped nästan,och vilken motor och gång,nää det vart ett riktigt ha begär måste jag erkänna,min nästa hoj hade jag tänkt skulle bli en stor offroadare,då är det nog den som gäller,har testat bmw,gs och den går ju också väldigt bra,men yamman går då minst lika bra,och sedan är ju den 1000gånger snyggare,och sedan litar jag mer på japsen när det gäller kvalitet8)

  3. #33
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Av det jag läst skulle även jag välja Yamahan. Hyser stort förtroende för Yamahas hojar. Tror den kan vara alldeles utmärkt som allroundhoj. För den som kör mest grusvägar och liknande underlag är det KTM Adventure som gäller, enligt mig.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #34
    Medlem BIG1s avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Tived
    Inlägg
    68
    Jag kikade in på Tibro MC häromdan och såg då nya storteneren uppställd utanför. Självklart var jag tvungen att provsitta en snabbis medans min stressade flickvän stod bredvid och suckade.

    Blev förvånad då jag upplevde måtten väldigt lika min DR 800, alltså inte särskilt stor. Vid provsittning av Varadero upplevde jag den åtminstone två nummer större än DR och även nya BMW 1200 GS känns större även om den är smidigare än den bamsiga 1150..

    Den nya Teneren verkar alltså vara en väldigt smidig utmanare. Undrar om den tom kan upplevas närmare BMW:s 800 GS än 1200. Kan det verkligen vara möjligt, eller var jag påverkad av värmen då jag provsatt?

  5. #35
    Medlem XT Claess avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Habo
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jaha då har man testat yamahans nya värsting offroad Min åsikt är ju att hade jag fått köpt med mig den hem,så hade den nog stått i garaget nu,helt underbar,i dom testerna man har läst så skulle den vara väldigt tung,det är den väl också på papperet,men det kändes som at sätta sig på en moped nästan,och vilken motor och gång,nää det vart ett riktigt ha begär måste jag erkänna,min nästa hoj hade jag tänkt skulle bli en stor offroadare,då är det nog den som gäller,har testat bmw,gs och den går ju också väldigt bra,men yamman går då minst lika bra,och sedan är ju den 1000gånger snyggare,och sedan litar jag mer på japsen när det gäller kvalitet8)

    Kan bara instämma,hade förmånen att låna Mascots demo i 2 timmar.så lätt och smidig den kändes trots vikten.

    Antispinnsystemet funkar klockrent,sjukt roligt att köra på den lösa mittsträngen och ställa hyfsat brett i 120.Kom på mig själv med att jag skrek,så kul va de.

    Försäljaren fick knappt loss mig från cykeln, ville helt enkelt inte lämna tillbaka den.
    Endast 149900 problem innan den blir min.
    One of the chosen few

  6. #36
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av XT Claes Visa inlägg
    Kan bara instämma,hade förmånen att låna Mascots demo i 2 timmar.så lätt och smidig den kändes trots vikten.

    Antispinnsystemet funkar klockrent,sjukt roligt att köra på den lösa mittsträngen och ställa hyfsat brett i 120.Kom på mig själv med att jag skrek,så kul va de.

    Försäljaren fick knappt loss mig från cykeln, ville helt enkelt inte lämna tillbaka den.
    Endast 149900 problem innan den blir min.
    Ja är det inte kul.Har en hemma i garaget nu och har åkt 200mil,och det blir bara bättre och bättreHar kört en del grus,funkar hur bra som helst,men jag blir nog att åka minst 80%på asfalt.Dom påstår i tester att den skall vara så tung,visst på papperet är den ju det men jag tycker den känns så lätt och smidigMen man är ju van med tunga sporttouringhojar,fjr,gtr så denna känns mycket lättare,sedan är den ju kvickare,och snabbare,förutom på motorvägen;D Jag är då super nöjdVäntar på ett nytt avgassystem så det blir lite sång i den,med den 270graders vevaxeln så blir det gött ljud,det är ju en väldigt fin gång i den,påminner lite om ducati.
    Senast redigerat av engström67 den 2010-09-06 klockan 22:31.

  7. #37
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Dom påstår i tester att den skall vara så tung,visst på papperet är den ju det men jag tycker den känns så lätt och smidig
    Har samma känsla med lilltenerén. Alla som enbart bedömer hojen utifrån specifikationen säger "för tung, för slö, för dålig fjädring", men när man väl sätter sig (eller klättrar upp) på hojen och får den i rullning blir det ett helt annat intryck. Yamaha är bra på att trolla med vikt och geometri.

    Här är en intressant Advridertråd för alla nuvarande och presumtiva 1200Z-ägare: http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=595933

    En liten film från samma snubbe:



    Och en annan med lite bus på stranden med hopp å lek:

    Senast redigerat av Molgan den 2010-09-07 klockan 11:14.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #38
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag körde den lilla XT660 an i somras och kan bara säga att den fungerade klockrent.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #39
    Medlem gunthers avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Sundbyberg
    Inlägg
    176
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jag körde den lilla XT660 an i somras och kan bara säga att den fungerade klockrent.
    Inte utan att man blir lite sugen på lill-bågen, men en cylinder bara? Är det verkligen bekvämt i längden? Jag är ju ännu så länge inte i den situationen att jag tänkt äga mer än en båge i taget. =)

  10. #40
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av gunther Visa inlägg
    Inte utan att man blir lite sugen på lill-bågen, men en cylinder bara? Är det verkligen bekvämt i längden? Jag är ju ännu så länge inte i den situationen att jag tänkt äga mer än en båge i taget. =)
    Nä, det är inte bekvämt och man får vara på med växeln hela tiden. Back to basic och himla kul att köra, för det gör man verkligen hela tiden. Vill man ha det mera avslappat ska man nog ha fler cylindrar.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Onsdagsträffar i Stora Höga!
    Av Den grå i forum Träffar & Körningar
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2019-08-23, 06:17
  2. Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
    Av Pathfinder i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 40
    Senaste inlägg: 2014-03-24, 18:04
  3. stora problem med förgasare
    Av pepe1302 i forum Mekhörnan
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2013-09-21, 12:53
  4. Stora glidare
    Av Hondamannen i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-08-29, 19:47
  5. Hagel stora som ärtor
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-17, 14:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •