Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: Jobbskatteavdrag

  1. #1
    Mc-Bosse
    Gäst

    Jobbskatteavdrag

    Hej!

    Vad säger vi om detta?

    Exempel på jobbskatteavdragets storlek:
    http://www.regeringen.se/sb/d/10964/a/111000

  2. #2
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Dom som inte arbetar av olika anledningar, sjuka, arbetslösa, pensionärer omfattas ju inte av denna "fantastiska reform".
    Har inte räknat på hur mycket vi vinner eller förlorar på höjda avgifter och dylikt, men jag tvivlar på att "svensson" går plus.
    Är du sjuk eller arbetslös ska du straffas genom att få sänkt ersättning på din försäkring och inte få skattesänkningen som vi andra får. Jag tycker det är förjävligt!!!

    Vart tog solidariteten och medmänskligheten vägen?
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  3. #3
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Hamre Visa inlägg
    Dom som inte arbetar av olika anledningar, sjuka, arbetslösa, pensionärer omfattas ju inte av denna "fantastiska reform".
    Har inte räknat på hur mycket vi vinner eller förlorar på höjda avgifter och dylikt, men jag tvivlar på att "svensson" går plus.
    Är du sjuk eller arbetslös ska du straffas genom att få sänkt ersättning på din försäkring och inte få skattesänkningen som vi andra får. Jag tycker det är förjävligt!!!

    Vart tog solidariteten och medmänskligheten vägen?
    Dom som Du räknar upp har haft fantastiska reformer under 60 ås tid medans vi som jobbar arslet av oss har EUs lägsta disponibla inkomster... Kanske dags att avlasta draghästen lite och börja leva av sitt arbete istället för bidrag? 8)
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Dom som Du räknar upp har haft fantastiska reformer under 60 ås tid medans vi som jobbar arslet av oss har EUs lägsta disponibla inkomster... Kanske dags att avlasta draghästen lite och börja leva av sitt arbete istället för bidrag? 8)
    Låter väll bra men är man sju så är man, den sjuksrivne blir inte friskar för att han förlorar ytterligare pengar, snarast sjuk i sinnet av oro för ekonomin.
    Jan-Olov

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Dom som Du räknar upp har haft fantastiska reformer under 60 ås tid medans vi som jobbar arslet av oss har EUs lägsta disponibla inkomster... Kanske dags att avlasta draghästen lite och börja leva av sitt arbete istället för bidrag? 8)
    Har kunnat se båda sidorna.

    När jag så att säga kunde vara igång så lyckades jag med tanke på underbetald branch ändå komma upp i hygglig lön. Så avslutades "karriären" i förtid och då sjönk inkomsterna drastiskt vilket i o. fs. är rimligt. Men den minskningen påverkar även min pension livet ut.

    Klagar inte, det finns dom som verkligen är fattigpensionärer, men det finns anledning att titta efter billiga alternativ när man handlar. Och katt kan jag inte ha för den är dyrare i maten än jag själv.

  6. #6
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    Hej!

    Vad säger vi om detta?

    Exempel på jobbskatteavdragets storlek:
    http://www.regeringen.se/sb/d/10964/a/111000
    Mer pengar kvar är väl aldrig fel?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Låter väll bra men är man sju så är man, den sjuksrivne blir inte friskar för att han förlorar ytterligare pengar, snarast sjuk i sinnet av oro för ekonomin.
    Få ställer väl upp på att verkligt sjuka ska drivas från hus och hem. Därför har vi ju ett system som inte ska tillåta det.

    Fastighetskatten däremot var fruktansvärt orättvis och drev både pensionärer och sjuka från hus och hem TROTS att de inte hade några skulder!!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #8
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Dom som Du räknar upp har haft fantastiska reformer under 60 ås tid medans vi som jobbar arslet av oss har EUs lägsta disponibla inkomster... Kanske dags att avlasta draghästen lite och börja leva av sitt arbete istället för bidrag? 8)
    Sånt jävla skitsnack! Typisk högerpropaganda.
    Man hoppas nästan att såna som du blir sjuka eller arbetslösa. Så att ni får "njuta" av att ha arbetsfri inkomst, och leva livets glada dagar!
    Du skriver bidrag? Vem utom "socialfall" och invandrare får bidrag i dagens Sverige? Om jag skulle bli sjuk eller arbetslös så utnyttjar jag min sjuk eller a-kasse försäkring!!!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Få ställer väl upp på att verkligt sjuka ska drivas från hus och hem. Därför har vi ju ett system som inte ska tillåta det.!!
    Men det är precis vad som hände när den nya försäkringen trädde i kaft. Det var canser sjuka som krävdes att att de skulle stå arbetmarknade till förfogande. Detta enligt vad som TV och tidningarna sa. Som jag förstår så har ansvaret för dem som inte kan försörja sig flyttat från staten till komunerna som får betala socialhjäl till dem.
    Jan-Olov

  10. #10
    När jag var ny i arbetslivet så drogs det en summa från mitt lönekonto varje månad till sjukförsäkringen. Sedan efter förhandlingar med facken så skulle vi inte stå för det själva men det var genom uterbliven löneökning som detta kom till stånd.
    Jan-Olov

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •