Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Kvaliten på våra vägar.

  1. #11

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Dom har ju börjat med att laga småvägar med oljegrus som dom måste lappa varje år istället för att lägga ny asfalt och det fattar jag inte hur det kan bli billigare. Asfalten borde ju bli billigare i längden.
    Håller med! Vägen till våran stuga går knappt att köra längre.. den lappas med oljegrus varje sommar så nu ser den mest ut som ett ojämt och dåligt sytt lapptäcke
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #12
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Dom har ju börjat med att laga småvägar med oljegrus som dom måste lappa varje år istället för att lägga ny asfalt och det fattar jag inte hur det kan bli billigare. Asfalten borde ju bli billigare i längden.
    Håller med! Vägen till våran stuga går knappt att köra längre.. den lappas med oljegrus varje sommar så nu ser den mest ut som ett ojämt och dåligt sytt lapptäcke
    Vägen mellan Dalhem och Gamleby är för bedrövlig, åkte där idag och fick parera hela tiden.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Tycker nog i största allmänhet att det asfalteras för mycket i Sverige. Jag menar som någon påpekade, att underlaget inte håller i längden och då blir en asfalterad väg dyrare och besvärligare att underhålla.

    Föredrar då hellere en grusväg som är underhållen. Det behöv ju bara en vägskrapa och lite grus.
    Men det är kanske bara vi som åker offroad som tycker.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  4. #14

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Så länge vägarna är väl underhållna skulle jag inte ha nått emot fler grusvägar, hellre det.
    På så sätt kanske man kan spara pengar där och lägga på de asfaltsvägar som finns.. då skulle både grus- och asfaltsåkare bli gladare!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #15
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Citat Ursprungligen postat av GeCe
    Tycker nog i största allmänhet att det asfalteras för mycket i Sverige. Jag menar som någon påpekade, att underlaget inte håller i längden och då blir en asfalterad väg dyrare och besvärligare att underhålla.

    Föredrar då hellere en grusväg som är underhållen. Det behöv ju bara en vägskrapa och lite grus.
    Men det är kanske bara vi som åker offroad som tycker.
    Jag som åker sporthoj är inte så förtjust i grusvägar, hojen blir hur ostadig som helst. ;D
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Jag förstår om en sporthojsåkare inte gillar grusvägar. Men när vägen efter grusning blir tillkörd och lösgruset hamnar vid sidan om vägbanan kan den nog bli riktigt acceptabel för de flesta. Och ev. gropar på en grusväg får sällen så hårda kanter som ett motsvarande hål på en asfaltsväg.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  7. #17
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    eftersom de mindre vägarna blir allt sämre kanske man får skaffa sig en offroad nästa gång?

    på tal om grus har jag inget emot fler grusvägar, så länge det finns schyssta asfalterade vägar också för oss som kör sporthojar och liknande

  8. #18

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Om man tänkter efter, vad är alternativet? De görs nerskärningar överallt, inklusive pengar till vägarna. Då måste det prioriteras och då kommer stora motorvägar med en massa yrkestrafik före sköna små landsvägar.

    Tråkigt men sant, man kan ju inte direkt lägga pengarna på småvägar istället och sen skita i E4:an? :-\
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  9. #19
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Kvaliten på våra vägar.

    Citat Ursprungligen postat av pewa
    Om man tänkter efter, vad är alternativet? De görs nerskärningar överallt, inklusive pengar till vägarna. Då måste det prioriteras och då kommer stora motorvägar med en massa yrkestrafik före sköna små landsvägar.

    Tråkigt men sant, man kan ju inte direkt lägga pengarna på småvägar istället och sen skita i E4:an? :-\
    du har tyvär rätt.. :-\

Liknande ämnen

  1. att vara eller inte vara rasist ! Ej Hoj
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 81
    Senaste inlägg: 2014-01-10, 18:59
  2. Märkeskläders vara eller icke vara..
    Av Tjita1 i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-12-30, 07:06
  3. ABS - vara eller inte vara?
    Av Motormannen i forum Mekhörnan
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2012-12-22, 00:09
  4. Håller Aprilia kvalitén?
    Av Reject i forum Scooter
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 09:47
  5. Bra MC vägar!
    Av PatrikAdolfsson i forum Touring
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-04-27, 19:11

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •