Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: MC-mekaniker

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362

    MC-mekaniker

    Jag börjar bli lite less på mitt nuvarande jobb och kom att tänka på att mc-mek vore väldigt skoj! Jag kan en del om hojar men skulle ändå behöva utbilda mig känner jag.

    Finns det några bra utbildningar? Finns det några jobb kanske jag ska fråga först?

  2. #2
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Har du fordonsteknisk utbildning? ??? det är en fördel dock.
    Vet i alla fall att det fanns en MC mek utbildning hos AMU i Motala. Vet dock inte om den finns kvar eftersom den fanns när jag var där för över 20 år sen.
    :


    Edit:
    Det var som tusan, den finns visst kvar.
    Senast redigerat av MEHall den 2010-02-18 klockan 12:07.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    En enkel sökning på Google gav bland annat följande. MC-mekaniker Därifrån kan du klicka dig vidare!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    På tal om MC-mekaniker och Motala såg jag detta på SVT:

    I sommar startar en eftertraktad motorcykel-utbildning inom ramen för Yrkeshögskolan (YH) i Motala.

    Det hamdlar om en utbildning till motorcykelmekaniker som sedan ett antal år bedrivits som påbyggnadsutbildning.

    Denna har i och med ansökningsomgången utvecklats
    ytterligare för att kunna uppgraderas till yrkeshögskoleutbildning.

    - Vi är väldigt stolta över att fått igenom ansökan, säger Annika Bodelius, rektor för Vuxenutbildningen i Motala. Det visar att vår tidigare mc-mekanikerutbildning har hållit hög kvalitet och att vi lyckats visa att vi kommer att klara att leva upp till de många krav som ställs på en anordnare inom Yrkeshögskolan.

    I augusti startar Motala en nationell utbildning med studenter från hela landet, då dom 14 första YH-studenterna påbörjar den ettåriga utbildningen.

    Undervisningen bedrivs i nära samarbete med motorcykelbranschen, bl a ingår representanter för MCRF, Honda och Kawasaki i utbildningens ledningsgrupp.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Har du fordonsteknisk utbildning? ??? det är en fördel dock.
    Vet i alla fall att det fanns en MC mek utbildning hos AMU i Motala. Vet dock inte om den finns kvar eftersom den fanns när jag var där för över 20 år sen.
    :


    Edit:
    Det var som tusan, den finns visst kvar.
    Tack för svaren! Ja, ja gick fordonsteknisk, men det var några år sedan

    Ska googla lite själv.

    Någon som känner en mc-mekaniker? Får man jobb året runt? Bra betalt/arbetstider?

Liknande ämnen

  1. MC-Byggare/Mekaniker Skåne
    Av AndreasNilsson i forum Veteran
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2017-05-07, 11:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •