Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Skickliga skinnarbetare i Malung

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Skickliga skinnarbetare i Malung

    För den, som liksom jag, fått en ändra storlek i skinnkläderna över vintern har jag ett tips.
    Jofamas ändringsateljé är verkligen skickliga. Min tretton år gamla skinnjacka var i stort behov av ett nytt foder. Den har använts både till mc-bruk och även väldigt mycket "civilt".
    Nu var fodret lagat och lappat till oigenkännlighet. Kontaktade Jofamas ändringsateljé för att få ett nytt foder och nya blixtlås i ärmarna. När jag ändå var igång fick dom även ta in mina skinnbyxor 4 cm. Fick kläderna idag. Ett perfekt jobb, såväl byxor som jacka ser nästan ut som nya. Jättenöjd med jobbet. Kostade 2.000:- inklusive allt. Jackan var i så bedrövligt skick att jag nästan övervägde om jag skulle ha den kvar. Den var väl värd att renovera, vilket även Jofama tyckte. Ångrar mig inte en sekund att jag kostade på kläderna detta. Finns säkert fler här som har något som är för stort eller för litet. Dom kan fixa det mesta så det kan vara värt att pröva istället för att köpa nytt. Gillar själv när kläderna fått lite patina. Det är då dom är som skönast. Bra då om dom kan få ett fortsatt liv.
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Skojigt att väcka liv i gamla grejer.
    Har du några bilder typ före och efter så man kan skaffa sig en uppfattning om arbetet.

    =)
    Trevlig kväll
    /gurra

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Skojigt att väcka liv i gamla grejer.
    Har du några bilder typ före och efter så man kan skaffa sig en uppfattning om arbetet.

    =)
    Trevlig kväll
    /gurra
    Har inte det tyvärr. Fodret var helt söndertrasat och provisoriskt lagat. Nu är det ett helt nytt foder. Jackan är som ny igen. Går inte att se att det är åtgärdat. Samma med byxorna som togs in en storlek. Går inte att se att det är gjort. Har du någon jacka eller annat i skinn som du vill ha åtgärdat, så ta en bild och skicka in för ett kostnadsförslag. Dom har lagat en annan jacka som fått ett stort brännmärke på axeloket. Samma goda resultat där. Dom är fantastiskt skickliga.
    ~ Mats

    Min blogg

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •