Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Debut som skridskoåkare

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Debut som skridskoåkare

    Var ute tillsammans med Klaus och åkte långfärdsskridskor på sjön Trekanten. Har aldrig någonsin prövat på denna aktivitet tidigare. Åkte skridskor vintern -76 sedan ingenting, tills jag för fyra år sen prövade att åka i Kungsan en stund. Nu var det dags at...t pröva på det jag alltid velat pröva, men aldrig ...kommit till skott. Fick låna utrustning av Klaus så nu fanns det inget att skylla på längre. Pjäxorna jag fick låna var ett halvnummer för små, men va´tusan det fick gå ändå. Ut på isen bara! Efter första varvet på femtonhundrametersbanan var jag väldigt trött i fötterna. Ovan som jag var spände jag mig förmodligen. Men snart gick det bättre. Med lite träning så...
    Det kom snart något som liknade lite flyt i det hela. Snart nog hade vi kört tiotusen meter. Verkligen skön träning, inte jobbigt på något sätt. Tror att jag utan problem skulle kunna köra både den dubbla och tredubbla distansen. Hade en tanke om att det skulle kunna passa mig bra med tanke på min bakgrund som cyklist och därmed starka lårmuskler. Mina förhoppningar kom inte på skam. Här har jag verkligen hittat en ny vinteraktivitet. Till nästa säsong ska jag skaffa mig utrustning och sätta igång på allvar. Stort tack till Klaus som mycket vänligt ställde upp med lån av utrustning och såg till att jag slutligen kom ut och prövade!

    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Huu skridskor, går det inte att få på nån drivning på dom? V8?
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    ser ut att vara en kul grej ,har gått i sådana tankar men det har aldrig blivit av ( har ju bara nån kilometer till marsviken och den är ju ganska lång) kanske till nästa säsong.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Huu skridskor, går det inte att få på nån drivning på dom? V8?
    Ska lyssna med Klaus, den mannen fixar allt, med en Schweizisk armékniv! ;D
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    ser ut att vara en kul grej ,har gått i sådana tankar men det har aldrig blivit av ( har ju bara nån kilometer till marsviken och den är ju ganska lång) kanske till nästa säsong.
    Kunde vara nå´t att starta "Grillan.nu" för dom som gillar fruset vatten! Vore rätt kul om vi kunde åka lite skridskor tillsammans under Klaus sakkunniga ledning!
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Ska lyssna med Klaus, den mannen fixar allt, med en Schweizisk armékniv! ;D
    Det fixar han ju skalman med armekniv.

    Han hade ju grejerna som behövdes när min gick sönder i somras.
    Senast redigerat av Gibson den 2010-02-08 klockan 18:07.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Långfärdskriskor är helt underbart. Drevviken är min hemmaplan och så fort jag får tillfälle så står jag där på isen drägglandes likt en hund som ser ett mammutben framför sig.

    Att susa fram på blankis och sedan sätta sig i solen med en varm kopp choklad är mumma.

    När man kommer hem så drar man igång kaminen, sätter sig i fåtöljen fortfarande iklädd superunderstället och smuttar på jägerteet och tänker: Undrar hur alla som jobbar helg har det just nu ?
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Kunde vara nå´t att starta "Grillan.nu" för dom som gillar fruset vatten! Vore rätt kul om vi kunde åka lite skridskor tillsammans under Klaus sakkunniga ledning!
    han verkar vara kunnig inom många områden,undrar om det skiljer sig mycket från att åka vanliga grillorför det gjorde jag mycket i ungdomens dar sen med barna men när dom blev tonåringar så blev det inte mycke till åkning längre ,har inte stått på grillor dom senaste 5 åren så nu får man väl ont i fötterna efter 5 minuter.

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    han verkar vara kunnig inom många områden,undrar om det skiljer sig mycket från att åka vanliga grillorför det gjorde jag mycket i ungdomens dar sen med barna men när dom blev tonåringar så blev det inte mycke till åkning längre ,har inte stått på grillor dom senaste 5 åren så nu får man väl ont i fötterna efter 5 minuter.
    Bara fem år sen, det var ju alldeles nyss! Själv hade jag inte åkt sedan -76 med undantag av en kort lunchtur i Kungsträdgården för runt fem år sen. Blev trött i fötterna första varvet, sen gick det bättre...
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,skall åka min årliga Vikingarännet,80km,mellan Uppsala o Stockholm med långfärdsskridskor nästa söndag 14/2
    bygger om vanliga långfärdsskridskor till den nya modellen med skidbindning
    Det är lättare att åka långfärd än vanliga hockeyrör

Liknande ämnen

  1. Årets debut
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-04-17, 23:21
  2. Årets debut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2015-05-24, 12:04
  3. Debut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-07-08, 04:59
  4. Debut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-06, 12:23
  5. Bra debut.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-28, 13:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •