Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 11

Ämne: Slagit på stort i dag

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Slagit på stort i dag

    Jag har köpt en skyddsjacka samt en crosshjälm.

  2. #2
    Jag har också funderat på det men mest på en crosshjälm att använda på korta turer när det är varm. Jag saknar vinden i ansiktet, en helöppen är inte att tänka på.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag har också funderat på det men mest på en crosshjälm att använda på korta turer när det är varm. Jag saknar vinden i ansiktet, en helöppen är inte att tänka på.
    Att tänka på är att ha en neoprenmask eller liknande med sig för att täcka ansiktet med, om det börjar regna. Det gör annars rejält ont och känns som någon skjuter hagel i ansiktet.
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag säger bara en sak..... get-in-gar... regnet i alla ära.
    I somras så blev jag kränkt och misshandlad av 3 kamikaze-getingar vid 3 av varandra statistiskt sett oberoende tillfällen. ;D

    Fast jag fasar mest för hackspettar.... .
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #5
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    jethjälm med visir

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Jag säger bara en sak..... get-in-gar... regnet i alla ära.
    I somras så blev jag kränkt och misshandlad av 3 kamikaze-getingar vid 3 av varandra statistiskt sett oberoende tillfällen. ;D

    Fast jag fasar mest för hackspettar.... .
    Vissa risker med att köra öppet som synes. Fick en gång in en geting som studsat via bröstet upp och in under hjälmen. Detta var på det glad sjuttiotalet och jag hade den coolaste hjälmen som fanns vid tiden, en AGV Agostini. Problemet var bara att visiret satt fast med två rejäla tryckknappar. Lät sig svårligen öppnas i motorvägsfart eftersom det nästan krävdes två händer för manövern. Slutade med ett stick i kinden.

    Har även råkat ut för samma sak en gång till på senare år. Då var det lättare att öppna visiret och vi kunde skiljas som vänner, jag och getingen!
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Jag krockade men en fågel för måga år sedan, tänk att få in den i hjälmen. Fågeln träffade på benet och det kändes reält, in i hjälmen..........
    Jan-Olov

  8. #8
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag krockade men en fågel för många år sedan, tänk att få in den i hjälmen. Fågeln träffade på benet och det kändes reält, in i hjälmen..........
    Med lite otur kan det nog vara dödligt att krocka med en fågel. Träff på hjälmen och det är "Game over!". Har fått en humla som träffade handen när jag dumt nog körde utan hanskar, har blivit förståndigare med åren. Det gjorde riktigt ont. Trodde nästan att jag fått en stenskott på mig. När jag tittade ner på handen var det en enda sörja av blod och något annat obestämbart. Var övertygad om att jag var skadad innan jag kunde stanna och identifiera resterna av vad jag åtminstone tror var en stor humla.

    På hjälmen har man ju ibland fått diverse flygfän av lite grövre kaliber. Det kan knacka till rätt bra ibland. Att få en sådan rakt i ansiktet eller ögat kan säkert ge obehagliga skador.
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag krockade men en fågel för måga år sedan, tänk att få in den i hjälmen. Fågeln träffade på benet och det kändes reält, in i hjälmen..........
    Fick en skata på hjälmen i ca 110 km/h för massor med år sedan och det var som om någon slog till med en hammare, men som tur var så klarade jag mig utan att åka omkull, den tog väll inte klockrent som tur var.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #10
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Fick en skata på hjälmen i ca 110 km/h för massor med år sedan och det var som om någon slog till med en hammare, men som tur var så klarade jag mig utan att åka omkull, den tog väll inte klockrent som tur var.
    Tar den mitt på lär man väl bryta nacken...huvva!
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. Svar: 31
    Senaste inlägg: 2014-01-17, 00:16
  2. Hur stort bakdäck ?
    Av Kain76 i forum Mekhörnan
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-09-27, 18:55
  3. Ett mycket STORT TACK till OVE och LENNART!
    Av Vaktmannen i forum Off topic
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2011-06-14, 21:13
  4. Dragkedjor 10 mil fm och ett stort lugn
    Av on2wheel i forum Touring
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-17, 15:09
  5. Nåt stort och gult
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-25, 06:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •