Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Piaggio MP3-åkare söderöver?

  1. #21
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Ah, nostalgi. Gillade verkligen min MP3. Det är inte alls omöjligt att jag återigen skaffar en "mupptruck". Om inte annat när man blir äldre och kanske får svårt att svinga benet över hojen.

  2. #22
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av ssgt Visa inlägg
    Dagen efter mitt köp skrev jag en liten berättelse på scooterklubbens forum om turerna kring mitt MP3köp:.
    En härlig beskrivning av scooteråkandets "vedermödor".

    Har själv en del erfarenhet av att göra 20 milaresor i sena och svinkalla höstkvällar på 70-talet. Min Hulda, Vespa Touring -63;a, som står som pensionär i garaget var det som fick slita med fullgas hela vägen, helst i lä bakom en långtradare. Då var det ingen tanke på raster utan det var bara att frysa och stå på så jag kunde komma in i värmen så kvickt som möjligt.

    Som kontrast mot dom resorna har jag hemresan inför sommarledigheten. Startade från Göteborg i tidig gryning en Junimorgon -73. Möter soluppgången mellan Alingsås och Vara ock det blir varmt och skönt så att det är snart läge att börja plocka av kläder efterhand. Som ett extra + börjar det blåsa åt rätt håll så att fartvinden minskar.
    Minns ff hur gott det doftade från blommor och faktiskt även från en och annan dynghög efter vägen. Stannade när det föll mig in för att sträcka lite på benen.
    Sent på resan fick jag en överraskning - Hulda bara rusar iväg så hastighetsmätarn går i botten och luften är full av blårök omkring mig. Det dröjde en stund innan jag kom på vad som hänt, en tromb som svepte förbi och vinden träffade för en stund klockrent i ryggen. Nåja! trots påskjutet tog den resan 7 - 8 timmar mot drygt 2 när jag pinnade på allt vad jag orkade motsatta vägen.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2010
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    1
    Hej, heter Bosse å sitter i Hässleholm. Har nyligen köpt en Fuoco 500. Kört otroliga 350 mil sedan 1:a Maj.

    Bosse

  4. #24
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Måste säga det att jag är lite smyg på den.. Funderar på sikt byta ut V3:an mot en MP3.
    Framför allt om det blir positivt svar på min fråga enligt nedan.

    Är det någon som har erfarenhet av vägegenskaper vid vinterkörning? Vi pratar om att köra i samhälle med lugn fart istället för EU-moppe. Håller den sig som trehjuling bätte på "fötterna" när det är lite halt/moddigt eller uppträder den som en tvåhjuling och lägger sig om man inte har tungan rätt i mun?
    Senast redigerat av Linnex den 2010-06-30 klockan 20:52.

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2011
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    1
    Hej.

    Jag är också ny, både i forumet, mc-världen och på scooter (min erfarenhet är körlektioner och lite privat övningskörning på en Yamaha 600). Har precis skaffat en MP3 400 och varit ute och åkt lite grann. Kanontrevligt. Och precis den känslan jag hade när jag körde Yamahan.

    Det blev inget A-kort då jag hade för lite möjlighet till privat övningskörning men jag älskadfe känslan. Så jag sparade alla mina kläder osv och sparade till MP3-an. Och det känns kanon att få köra vart jag vill när jag vill.

    Jag såg att ssgt undrar om det finns fler i Skåne? Jag finns och undrar detsamma.

  6. #26
    Jodå visst finns det fler MP3-åkare här och dessutom i skåne, vill du ha kontakt så maila eller gå in på min hemsida och kontakta mig genom hemsidans e-post adress!
    Försöker själv samla MP3-åkare och andra 3-hjulingar i Skåne, för gemensamma utflykter i vårt mc sällskap!

    Vi har mc körande medlemmar bl.a från Helsingborg, så går du med i vårt sällskap så får du medlems kontakt direkt
    och kan köra tillsammans till samlings punkten då vi har våra rideout's
    Senast redigerat av Stiftet den 2011-10-05 klockan 21:46.
    mvh. Stiftet
    Piaggio MP3LT400ie-10

    Hemsida:
    Rideout Bikers skåne
    www.nogg.se/begstimx

  7. #27
    Citat Ursprungligen postat av ssgt Visa inlägg
    Hallå!

    Jag är ny på forumet, jag är likaså ny inom scooter/mcvärlden.

    Som ett led i en något för tidig 40 årskris bestämde jag mig för att ta mckort. I väntan på A-kortet köpte jag i höstas en MP3 250cc. "Kanonfin övningshoj" tänkte jag, efter att ha jämfört den med körskolans Kawasaki 750cc inser jag att jag gillar min MP3 bättre. Jag tänker ändå ta A-kortet, det är en fråga om säkerhet. Om man åter börjar sälja Fuoco 500cc kanske det kan bli aktuellt med en sådan.

    Så till min fråga: Finns det någon MP3-åkare som håller till i Skåne här på forumet?
    Visst finns det MP3-åkare söderöver, närmare bestämt i Skåne.
    Vill du ansluta dig så kontakta mig, lättast genom min hemsida.
    mvh. Stiftet
    Piaggio MP3LT400ie-10

    Hemsida:
    Rideout Bikers skåne
    www.nogg.se/begstimx

  8. #28
    Konstigt?
    Här efterlyses MP3-åkare i Skåne med tolkning att man kanske vill ha kontakt eller i bästa fall köra tillsammans.......trots svar inget livstecken..besöker man inte forumet längre eller har man helt enkelt sålt MP3'n?
    mvh. Stiftet
    Piaggio MP3LT400ie-10

    Hemsida:
    Rideout Bikers skåne
    www.nogg.se/begstimx

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Stiftet Visa inlägg
    Konstigt?
    Här efterlyses MP3-åkare i Skåne med tolkning att man kanske vill ha kontakt eller i bästa fall köra tillsammans.......trots svar inget livstecken..besöker man inte forumet längre eller har man helt enkelt sålt MP3'n?
    Kollade, frågeställaren skrev frågan men har sen dess inte varit inne på forumet.....
    Ove

Liknande ämnen

  1. Harley åkare begravd med sin mc.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-02-24, 16:49
  2. Piaggio Vespa S, College 50 cc 2T m.fl.
    Av Nina i forum Scooter
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2011-03-08, 06:29
  3. Piaggio MP3
    Av pewa i forum Scooter
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-07-09, 20:15
  4. Bakhjuls-åkare miste körkortet
    Av Mc-Bosse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-05-12, 18:40
  5. Ännu en mc-åkare!!
    Av Mc-Bosse i forum Ny på forumet
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 22:26

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •