Sidan 4 av 5 FörstaFörsta ... 2345 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 43

Ämne: De 15 mest sålda hojarna 2009

  1. #31
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Fördelen är att du har den farligaste tiden bakom dig.
    Inget ont som inte har något gott med sig. Se fram mot allt kul du kommer att vara med om framöver, inte minst redan denna sommar!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #32
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Inget ont som inte har något gott med sig. Se fram mot allt kul du kommer att vara med om framöver, inte minst redan denna sommar!
    Klart jag ser framåt! Det är inte så att jag sitter och skär mig i förtvivlan över att ha missat 30 år på hoj. Och Räven har antagligen rätt. Jag hade varit livsfarlig på vägen när jag var 20 år ung. Om jag utnyttjar tiden väl och planerar väl samt får behålla hälsan, så lär jag ändå hinna upptäcka mycket under åren. Det ska bli väldigt skoj!

  3. #33
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773
    skoj med en sporthoj på topplistan iaf! lågkonjukturen gynnar säkert det billigare segmentet också.

    jag måste erkänna att er6-an är förbaskat fin, mycket hoj för pengarna!

  4. #34
    Med statistik kan man få till det mesta

    Intressant hur det kan se ut. Att ER-6:an ligger i top var väl inte oväntat. Det som förvånar dom flesta är väl att Yamaha ligger i listan med så mycket modeller.

    Varför?(nu en speculation) Jo, japshojarna har olika förutsättningar. Yamaha har ett centrallager i europa som dom plockar hojar ur. Honda Sverige och Suzuki Sverige är småttingar i sammanhanget, dvs det dom har köpt på sig tidigare, det är också bara det dom har tillgång till. Ska dom köpa på sig mer, så är det bara att förhandla priser igen. Vet inte hur Kawa jobbar, men gissar att dom har samma förutsättningar som Honda och Suka.

    Suzuki har väl inte gått så bra. Dom har en massa 09or kvar sen tidigare(och en del 08or kvar). Det dom säljer nu är ett lager från ifjol och dom säljs förmodligen med knappa marginaler. Honda sålde bort i princip allt vad gäller 09or och kör inte med speciella rabatter på kvarvarande, så jag tror att reg.statistikmässigt kommer dom vara dom stora förlorarna i år. Synd att kronan blev en Kalle Anka peng, Honda har ju ett antal intressanta modeller som kommer detta år och jag tror dom kommer vara vinnare i japsklassen vad gäller årsmodell 2010.

    Alltså, regstatistiken bygger på äldre årsmodeller av 08 och 09. Skulle vara intressant och se hur statistiken såg ut om det var bara modeller av årsmodell 2010. Gissar att(förutom ER:6) så skulle inte japanska hojar knappt finnas med på listan ens?

  5. #35
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg

    ......Alltså, regstatistiken bygger på äldre årsmodeller av 08 och 09. Skulle vara intressant och se hur statistiken såg ut om det var bara modeller av årsmodell 2010. Gissar att(förutom ER:6) så skulle inte japanska hojar knappt finnas med på listan ens?
    Visst är det som du säger, det finns lögn, förbannad dikt och statistk. Allt är avhängigt av hur materialet presenteras....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #36
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Visst är det som du säger, det finns lögn, förbannad dikt och statistk. Allt är avhängigt av hur materialet presenteras....
    Jo, fast det är ju fakta och bygger på registrerade nya motorcyklar...oavsett årsmodell

    Märkligt är YFM350R. Vad gör den där och hur har den hamnat där? Vad jag vet så har inte japanerna(importörerna) några vägregistrerade fyrhjulingar.

  7. #37
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Förut ingick quadricycles i statistiken, här är registreringen för enbart 2-hjulingar (per märke, inte modell): http://www.mcrf.se/documents/MCRF-10...n-ej-quads.xls

    Fördelningen på hojtyp visar ju att 4-hjulingarna säljer bra med custom som god tvåa:



    Uppdelat på märken så är det yamaha, honda och HD som ligger bäst till:



    Statistik är vackert.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #38
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Förut ingick quadricycles i statistiken, här är registreringen för enbart 2-hjulingar (per märke, inte modell)
    {klipp}
    Statistik är vackert.
    BRA Molgan!

  9. #39
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Snyggt, färggrann statestik.
    Jan

  10. #40
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    [QUOTE=DearHunter;32876]Tyvärr så är kostnaden för körkort + bil/Mc inte kompatibla med studentens budget.
    En hoj är idag mestadels en leksak för farbröder och tanter som kommit in i andra andningen (40+).

    C.a. Merkostnad:
    Körkort 10-20kkr, beg Mc 15-30kkr, kläder: 3kkr, kruka 2kkr, soppa 7kr/milen, försäkring 10kkr (?), div rep,

    Gösses! Säger som Palme om mjölken - Är det så dyrt Hade jag ingen aaning om!

    Tur att man fick A,et som gratis bihang på lappen då.

    Finns det inget EU-bidrag för ungdomarna att söka?

    Det är inte alltid roligt att bli äldre, men för 10kkr Har jag två hojar o en V70 Helförsäkrade

    Soppa 7kr?? Får jag snart gratis på hemmet!
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. Första hojarna
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 21:05
  2. Mest sålda modellerna 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 03:04
  3. Oj, så dyra hojarna blivit
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 12:47
  4. Vad värdesätter du mest hos en hoj?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 07:50
  5. Klappade om hojarna i går
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 16:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •