Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 43

Ämne: De 15 mest sålda hojarna 2009

  1. #21
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Yamaha verkar ha haft ett guldår!

    Dom kanske inte är ledsna över att inte ha förstaplatsen när dom har så många hojar med på listan! Imponerande!

    Men går inte så bra för Yamahas glidarhojar. Förr så dominerade Dragstar, men de nya modellerna är int lika populära. Jag tror dem är alldeles för dyra. Eller så kanske gliarhojar inte är inne längre.

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Men går inte så bra för Yamahas glidarhojar. Förr så dominerade Dragstar, men de nya modellerna är int lika populära. Jag tror dem är alldeles för dyra. Eller så kanske gliarhojar inte är inne längre.
    Man kan "bevisa" mycket med statistik. Beror på vad man väljer att visa.
    Hade gärna sett en annan, mer komplett uppdelning. Varje märke för sig och hur många dom sålt av varje modell skulle varit bra anser jag.

    Det kan ju faktiskt säljas en hel del glidare utan
    att det avspeglas i listan. Det finns en hel massa olika modeller i olika storleksklasser. Blir svårt då att få väldigt många sålda av just en modell. Vore intressant att veta hur många sporthojar det säljs jämfört mot glidare. Med tanke på kollektivets genomsnittsålder och hårfärg borde det inte säljas så många sporthojar totalt sett.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Man kan "bevisa" mycket med statistik. Beror på vad man väljer att visa.
    Hade gärna sett en annan, mer komplett uppdelning. Varje märke för sig och hur många dom sålt av varje modell skulle varit bra anser jag.

    Det kan ju faktiskt säljas en hel del glidare utan
    att det avspeglas i listan. Det finns en hel massa olika modeller i olika storleksklasser. Blir svårt då att få väldigt många sålda av just en modell. Vore intressant att veta hur många sporthojar det säljs jämfört mot glidare. Med tanke på kollektivets genomsnittsålder och hårfärg borde det inte säljas så många sporthojar totalt sett.
    Nyregistreringar är väl en sak.
    En annan kul grej vore ju att kolla upp begagnadmarknaden och vilka hojar som INTE säljs vidare utan stannar kvar hos köparen. Tex äldre hojar... som min kära ...min fina...min trogna...min ända....ehh . jag menar: min enda..my preciousssss,,,,
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #24
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Det är helt klart mest silverryggar man möter på vägarna, men jag tror nog ägarstatistikens medelålder ljuger rätt bra. Hur många äldre som aldrig suttit på en hoj är nu ägarregade på någon dyrförsäkrad sporthoj? Tant Ebba 94 år i höst osv.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  5. #25
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Det är helt klart mest silverryggar man möter på vägarna, men jag tror nog ägarstatistikens medelålder ljuger rätt bra. Hur många äldre som aldrig suttit på en hoj är nu ägarregade på någon dyrförsäkrad sporthoj? Tant Ebba 94 år i höst osv.
    Det är förvisso sant att det fanns en hel del gamla tanter och farbröder som "ägde" hojar. Gissar att de kommit tillrätta med detta numera. Tror försäkringsbolagen är ganska restriktiva med att betala ut försäkringspengar till Ebba om någon annan kraschat hennes nya sporthoj. Mycket tuffare villkor numera.

    Dom man möter på olika hojfik etc. är ofta femtio år eller mer. Få ungdomar. Kommer att bli problem med återväxten på sikt. Vi Dinosaurier kommer att dö ut.
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #26
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Det är förvisso sant att det fanns en hel del gamla tanter och farbröder som "ägde" hojar. Gissar att de kommit tillrätta med detta numera. Tror försäkringsbolagen är ganska restriktiva med att betala ut försäkringspengar till Ebba om någon annan kraschat hennes nya sporthoj. Mycket tuffare villkor numera.

    Dom man möter på olika hojfik etc. är ofta femtio år eller mer. Få ungdomar. Kommer att bli problem med återväxten på sikt. Vi Dinosaurier kommer att dö ut.

    Tyvärr så är kostnaden för körkort + bil/Mc inte kompatibla med studentens budget.
    En hoj är idag mestadels en leksak för farbröder och tanter som kommit in i andra andningen (40+).

    C.a. Merkostnad:
    Körkort 10-20kkr, beg Mc 15-30kkr, kläder: 3kkr, kruka 2kkr, soppa 7kr/milen, försäkring 10kkr (?), div rep,

    Studentens visa, melodi hej tomtegubbar:

    Mitt lilla lån det räcker inte
    det går till öl och till brännvin

    Mitt lilla lån det räcker inte
    det går till öl och till brännvin,

    Till ööl och brääännvin går det åt och söta flickor emellanåt.

    Mitt lilla lån det räcker inte
    det går till öl och till brännvin, Tjohejj!
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #27
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Dom man möter på olika hojfik etc. är ofta femtio år eller mer. Få ungdomar. Kommer att bli problem med återväxten på sikt. Vi Dinosaurier kommer att dö ut.
    Ja hojkort har blivit något ganska exklusivt på senare tid, och man lyckas hela tiden göra det dyrare och krångligare. Många av mina studenter drömmer om hoj men de flesta har vant sig vid tanken att det aldrig kommer att inträffa. Eller ja, kanske när de närmar sig 40 men det är = aldrig från deras perspektiv sett. =)
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #28
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ja hojkort har blivit något ganska exklusivt på senare tid, och man lyckas hela tiden göra det dyrare och krångligare. Många av mina studenter drömmer om hoj men de flesta har vant sig vid tanken att det aldrig kommer att inträffa. Eller ja, kanske när de närmar sig 40 men det är = aldrig från deras perspektiv sett. =)
    Är nog rätt glad över att vara så gammal att jag hade förmånen att kunna ägna mig åt detta sedan sexton år ålder!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #29
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Är nog rätt glad över att vara så gammal att jag hade förmånen att kunna ägna mig åt detta sedan sexton år ålder!
    Sluta nu. Jag blir deprimerad över att jag var så sen och har så kort tid kvar...

    Men jag är glad över att jag till slut kom till skott. Bättre sent än aldrig passar in här.

  10. #30
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Sluta nu. Jag blir deprimerad över att jag var så sen och har så kort tid kvar...

    Men jag är glad över att jag till slut kom till skott. Bättre sent än aldrig passar in här.
    Fördelen är att du har den farligaste tiden bakom dig.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Första hojarna
    Av Nina i forum Nina & motorcyklarna
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-03-22, 21:05
  2. Mest sålda modellerna 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 44
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 03:04
  3. Oj, så dyra hojarna blivit
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-13, 12:47
  4. Vad värdesätter du mest hos en hoj?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-02-19, 07:50
  5. Klappade om hojarna i går
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-12-07, 16:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •