Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Vilken GPS

  1. #11
    Medlem Nickes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Stockholm - Hägersten
    Inlägg
    403
    Såg ett inlägg av ADARA på ett annat forum där hon länkade till denna som släpps i mars för massa mindre pengar.

    https://buy.garmin.com/shop/shop.do?pID=65210&ra=true
    Försöker att hålla mig till tråden, fast modet är trådlöst

  2. #12
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Den har ju inte ens Mp3!

  3. #13
    För min del så räcker det med att höra motorn och oljudet från vinden inte lägga till mer. När jag kör bil har jag oftast inte radion på, det är sällan det är tyst och de få tillfällen får man passa på att njuta.
    Jan-Olov

  4. #14
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    För min del så räcker det med att höra motorn och oljudet från vinden inte lägga till mer. När jag kör bil har jag oftast inte radion på, det är sällan det är tyst och de få tillfällen får man passa på att njuta.
    När jag kör bil älskar jag att spela musik, men när jag kör hoj vill jag bara vara ett med hojen, vägen och naturen. Inget behov av Mp3 då. Konstaterade bara att Garmins nya saknar Mp3.

  5. #15
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    När jag kör bil älskar jag att spela musik, men när jag kör hoj vill jag bara vara ett med hojen, vägen och naturen. Inget behov av Mp3 då. Konstaterade bara att Garmins nya saknar Mp3.
    Jag trodde att det var likadant för mig, tills jag testade. Nu vill jag inte vara utan musiken. Det var kanon på min tjugofyratimmars resa. Aldrig samma låt utan nya hela tiden, riktigt mysigt. Vi får se vad du tycker själv när du fått testa. Gissar att du inte kommer att ha något emot att höra dina favoritlåtar när du rullar fram genom det skånska landskapet....
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #16
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    När jag kör bil älskar jag att spela musik, men när jag kör hoj vill jag bara vara ett med hojen, vägen och naturen. Inget behov av Mp3 då. Konstaterade bara att Garmins nya saknar Mp3.
    Jag kan bara hålla med dig, jag vill höra hojen och vindbruset när jag åker.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #17
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det känns inte lika säkert att lyssna på musik när man cyklar eller kör hoj, tror jag, eftersom det kräver en helt annan koncentration på omgivande trafik. Men visst, på en glest trafikerad landsväg/motorväg funkar det säkert att lyssna på lite musik.

  8. #18
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Det känns inte lika säkert att lyssna på musik när man cyklar eller kör hoj, tror jag, eftersom det kräver en helt annan koncentration på omgivande trafik. Men visst, på en glest trafikerad landsväg/motorväg funkar det säkert att lyssna på lite musik.
    Precis vad jag trodde också, men det var inte ett dugg annorlunda än att lyssna på musik i bilen. Vet inte om det har med rutinen att göra. Själva framförandet kräver inte någon större insats utan går per automatik. Kanske känns annorlunda för den som inte är lika van att köra just hoj. När du känner att du behöver koncentrera dig extra är det bara att stänga av. Självklart ska du testa om det passar dig!
    ~ Mats

    Min blogg

  9. #19
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Efter mycket kliande i skallen har jag lyckats synka intercomen med telefon och GPS. Har också hittat rätt läge för högtalarna i hjälmen som satt typ en dm för högt tidigare. Nu är det plötsligt betydligt bättre ljud.

    Nu ska jag bara lära mig att göra rutter och så i datorn, men när jag öppnade Map Source för första gången ikväll fattade jag ingenting. Får väl ägna några timmar åt det imorgon.

    Hur som helst ska det bli riktigt skoj att testa intercomen på tre personer på söndag. Nu vet jag också hur man stänger av och sätter på radion...

  10. #20
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Hmmm...ni rubbar mina cirklar mina vänner.

    Jag börjar bli sugen på en gps....;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  3. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  4. Vilken hoj passar mig?
    Av moses i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 17:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •