Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Vilken GPS

  1. #1
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560

    Vilken GPS

    Våren närmar sig även om det går med snigelfart och det är svårt att tro när man ser ut genom fönstret. Har funderat på att skaffa en gps till säsongen 2010, men vet inte om jag verkligen behöver någon. Men det kan säkert vara bra att ha.

    Jag ska montera intercom Scala Rider G4 så det måste fungera till det. Jag kör inte offroad utan håller mig till det befintliga landsvägsnätet i Sverige. Planerar att resa i Europa om ett par år.

    Jag vill ha en enkel gps som inte kräver teknisk högskola, men som går att kopiera rutter till från Google maps eller andra liknande sajter.

    Vad rekommenderar ni? Funderar på Zumo 550 som de flesta verkar rekommendera. Har ingen erfarenhet av gps tidigare.

    Tack på förhand!

  2. #2
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    har GPS bara bluetooth så passar den på scala ridern
    Har tittat lite på garmins senaste med storbilds skärm,men den är kanske dyr,har inte kollat det än
    annars har jag gps när jag paddlar,men den kanske inte är optimal för hojåkande

  3. #3
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag har ibland tänkt något enkelt som man har i tankväskan för att kolla vart vägarna tar vägen.
    Jan

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Jag har en Garmin Zümo 550 som jag är väldigt nöjd med. Funkar bra till mitt behov, grusvägskörning och Europasemester och allt däremellan. Går utmärkt att lägga upp och importera rutter. Kul att kunna byta med varandra. Har även inbyggd MP3spelare. Har flera hundra låtar inlagda. När jag körde min senaste IronButt hade jag musik i lurarna. Inte en enda gång spelades samma låt under nitton timmars körning. Du kan ju kika på den nästa lördag.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Det får bli en 550. Finns en nyare och mer slimmad modell (660), men har sett att många som köpt den blivit besvikna och återgått till 550. Ska se vad jag hittar för priser på nätet idag.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Min har fungerat klanderfritt, är mycket nöjd med den. Stor skillnad mot min Garmin Quest som gärna strulade, hängde sig, tappade kontakten etc. Tror att du blir nöjd med en 550. Enkel att sköta på alla sätt och vis. Bra även med pekskärm. De små pillriga knapparna på Questen var ett elände att hålla på med.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Bra,då kan vi kolla på Mats gps,eftersom det står även på min lista,ska ju till både Tyskland o Finland nästa sommar

  8. #8
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Har nu beställt min från Webhallen.

    Klaus, vill du ha pengarna för intercomen nästa lördag?

  9. #9
    Tror du gör ett grymt bra val i Zumo 550!

    Här finns en till tråd på samma ämne: http://www.hojen.nu/forum/showthread.php?t=2841
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  10. #10
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Sökte på GPS men hittade ingen tråd fast jag visste att den fanns någonstans. Letade nog inte tillräckligt noga. Tror också jag blir nöjd med Zumon efter allt som jag läst om den.

Liknande ämnen

  1. Vilken H-D ?
    Av pentti01 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-05-27, 17:28
  2. Vilken hoj.....
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-12-01, 17:52
  3. Vilken hoj?
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-09, 17:17
  4. Vilken hoj passar mig?
    Av moses i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 17:46

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •