Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Robinson 2010

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Robinson 2010

    Nån som följt Robinson detta år?
    Jag hyser respekt för fallskärmsjägare, deras utbildning går inte av för hackor och såna ska man slå sig ihop med om man hamnar på en öde ö.
    Tittade ni på programmet och vad tycker ni?
    Senast redigerat av Nina den 2010-02-11 klockan 13:54.

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Visst kollade jag Robinson detta år, precis som alla andra år.

    Kan bara hålla med dig angående Anders. Ingen person jag skulle vilja dela någonting med. Åstadkom ingenting utan åkte snålskjuts på att ljuga och lura människor från dag ett. Det var Jimmy som la upp taktiken och han bara gled med. Han hade inte klarat sig lång stund på egna meriter den killen.

    Även om Hans var en i högsta grad värdig vinnare hade jag gärna sett Mats Thelin på den positionen. Hade faktiskt ingen koll på hans bakgrund som fallskärmsjägare, utan känner honom mer som tuff hockeyspelare i AIK och inte minst som NHL-spelare under några säsonger i Boston Bruins.

    Hoppas på fler säsonger även om det ser lite tveksamt ut just nu.
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Tack, läste lite slarvigt!

    Tycker det hade varit roligt med dessa två i finalen, fast då hade det inte blivit på samma sätt, rent dramaturgiskt som det blev nu. Kampen mellan det goda och det onda, där det goda slutligen segrade. Bättre kunde det inte bli!
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem stefanistockholms avatar
    Reg.datum
    mar 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    293
    Jag har tittat mest för att jag har en bekant med bland de tävlande.
    Vad man ska komma ihåg är att de visar 1½ timme inspelad, klipp, fixxat, trixxat och redigerat material per vecka. Ingen vet hur mycket som refuserats och hamnat i soptunnan. Troligen så filmas större delen av dygnet - åtminstone medan det är ljust. Den bild som tittaren får av deltagarna och omständigheterna är ju inte helt sann...
    Men helt sant är ju att man inte har tänkt färdigt då man kläcker ur sig såna uttalanden som gjordes i filmklippen från deltagarnas fest. Såna uttalanden säger ju mer om upphovsmannen än om hans måltavla...

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Visst är det som du skriver Stefan, att vi får den bild dom vill ge oss av "verkligheten". Men å andra sidan väljer dom även att inte visa mindre smickrande saker. Exempelvis skulle visst Anders börja slåss med Hans i sin frustration, om man får tro det som står i tidningarna. Dom dumheter man sagt och gjort är ju ändå gjorda. Tror nog att personernas sätt att vara och tänka kommer fram, om än i förstärkt version. Funderar ibland över hur en del av dessa individer tänker. Någon form av "filter" trodde jag att man ändå har. I medvetande om att detta går ut i TV till någon miljon tittare borde man tänka sig för hur man beter sig. Hur beter sig dessa personer i livet utanför livet på Robinsonön, när dom säger och gör saker på ett visst sätt i TV? Är dom likadana då eller släpper dom fram sina allra värsta sidor för att hävda sig när dom är i TV? Brukar fundera över så´nt när jag tittar på Robinson. Känner man sig nöjd med sig själv eller skäms man när man ser sig själv på skärmen? Vad säger du Stefan, känner du igen din bekants sätt att bete sig, eller anser du att det är en förvrängd bild som ges?
    ~ Mats

    Min blogg

Liknande ämnen

  1. God Jul 2010
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-12-25, 12:20
  2. Österrike 2010
    Av Mats Liifv i forum Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-17, 19:08
  3. småland 2010
    Av leffa i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-06-08, 13:02
  4. Dakar 2010
    Av Molgan i forum Offroad
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2010-01-18, 21:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •