Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Kawasaki W 650!

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780

    Kawasaki W 650!

    Kawasaki W 650 tycker jag är en av de snyggare retrohojarna från Asien. Ska visst vara ett skönt vrid i parallell-twinen också.



    http://www.google.se/imgres?imgurl=h...ed=0CBwQ9QEwBA
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #2
    Ja, de är en väldans vacker hoj. Skulle kunna tänka mig en sådan oxå. De måste ha sneglat på Triumph Bonneville när de gjorde den hojen.

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ja, de är en väldans vacker hoj. Skulle kunna tänka mig en sådan oxå. De måste ha sneglat på Triumph Bonneville när de gjorde den hojen.
    Den är väl nästan mer av den gamla Bonnevillen än de senare Triumph Bonneville som vi några stycken här på forumet är ägare av?
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Viken förlaga man använt till Kawan behöver väl ingen tvivla om!

    Haft tillfälle att provköra Triumphs egen nya Bonnerville som känns som en "liten" motorcykel jämfört med att sitta på Kawan. Det blev inte mer än en provsittning av Kawan i somras men hoppas få provköra den till våren.
    Tror det var MC-Nytt som hade en artikel om Kawan och kallade den för "Urtidsbesten". Är nyfiken på motorn som har låg trimmningsgrad endast 8,7:1 i komp. förhållande och uppgiven effekt 50 Hk vilket säkert bidrar till en speciell motorkaraktär. Den ska visst varva behagliga 3600 r/m i 100 Km/h och det är mycket ovanligt för en mellanklassare.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  5. #5
    Medlem Guzzi-Leifs avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    1 217
    Verkar vara en härlig kombination mellan sund nyttobåge och härlig läckerbit!
    Och kanske, kanske får vi se en trend där körbarhet och karaktär blir minst lika viktigt som (onödigt) hög effekt. Skulle bli ett rejält lyft för hela branschen + gynna säkerheten. Hurra!

  6. #6
    Medlem SportGuzzis avatar
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    23
    Grannen har en som han satt på clip on med styrspegel samt bakåtflyddade fotpinnar. Skitsnygg!

  7. #7
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Ja, de är en väldans vacker hoj. Skulle kunna tänka mig en sådan oxå. De måste ha sneglat på Triumph Bonneville när de gjorde den hojen.
    Jappsen å kinesen kopierar allt. Och kan de så förbättar de... Känns inte rättvist.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av SportGuzzi Visa inlägg
    Grannen har en som han satt på clip on med styrspegel samt bakåtflyddade fotpinnar. Skitsnygg!

    I mina ögon verkar det som ett helgerån att göra så med en sån cykel! Men han gör ju som han vill.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av SportGuzzi Visa inlägg
    Grannen har en som han satt på clip on med styrspegel samt bakåtflyddade fotpinnar. Skitsnygg!
    Hade varit kul med en bild, låter åtminstone inte helt fel för min del!
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Tror Bonnien är roligare motormässigt i alla fall. Dagens Bonnie har 900 cc-motor, högre komp på 9.2:1 och 66 bromsade hästar (bhp) vid 7500 varv. Vridet ligger på max 68 Nm. Jag skulle nog välja Bonnien i så fall, för Kawan hade i alla fall jag vuxit ur ganska fort med de siffrorna.
    Skillnaden i trimningsgrad är nog närmast försumbar men det som skiljer är som vanligt kubiken. Större motor - mer effekt med samma trimningsgrad, så resonemanget handlar om vad man vill ha, en 650 eller en 900. Det är klart, det ger inte samma adrenalinkick vid rödljusena men räcker gott för mig att köra på vägen med passagerare och packning.

Liknande ämnen

  1. kawasaki er6 n
    Av kman i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 15:32
  2. kawasaki
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-22, 21:41
  3. 5-cyl Kawasaki
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-06, 17:17
  4. Kawasaki VN 750 - 87
    Av bikerdaddy i forum Min hoj
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-09-08, 22:09
  5. Kawasaki ER-6?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 15:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •