Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 16

Ämne: AjAjAj

  1. #1
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736

    AjAjAj

    Tyvärr hände något mycket obehagligt för mig häromdagen.

    Av mina två datorer har den ena kapacitet att spela spel med. Den datorn drabbades för ett par månader sedan av en utspilld öl med resultatet att att skärm, tangentbord m.m. slutade fungera. Resten av datorn fungerade om än med en konstant baksmälla. Jag kopplade in en extern skärm, externt tangentbord och hoppades på det bästa. Efter några månader av sviter gav min speldator igår upp. Den vill inte alls vara med. Jag har tittat på en hel del andra datorer och måste köpa en ny inom någon månad för att stilla min abstinens. Troligtvis inhandlas kommer en Imac 27" stå i mitt arbetsrum inom kort

    Tyvärr kommer det nog att innebära att jag får dras med gammelhojen ett år till =) Får försöka hålla mig från grusbuset och se framåt istället.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    jag tror nog att du klarar den pärsen galant.

  3. #3
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Talking

    Tockna jäkla val
    Jan

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tockna jäkla val
    Ja, för oss gammelgubbar verkar du ha en omvänd prioriteringsordning! Hoj först gäller, pojkvasker!

  5. #5
    Medlem obans avatar
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Ale
    Inlägg
    177
    kanske ta det lugnt med ölen???.... inga kraschade datorer och pengar över till ny hoj

    (fast sen är det ju förstås rätt gott med en öl efter åkturen med förstås )

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    311
    finns ju avbetalning, då kostar det ju nästan gratis vet ja... :-)
    du kan väl be något lanstingsråd räkna på det hela, jag tror att du kommer att få råd med båda två plus en ny platt-tv och det till en mindre kostnad än vad ölen från början kostade.

  7. #7
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Troligtvis inhandlas kommer en Imac 27" stå i mitt arbetsrum inom kort
    Bygg dig en spel-pc istället, bättre prestanda för en bråkdel av priset och pengarna du behåller lägger du på hoj istället.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  8. #8
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Oavsett vilken dator det än blir så blir det en med ett trådlöst tangentbord. =) då kan jag fortsätta dricka en pilsner eller två när jag spelar. Spiller man så blir det bara ett nytt tangentbord. inte som den bärbara jag spelade på.... kaputt.

    Tittar man ut nu så lockar datorn mer.. men tyvärr kommer man ångra sig den dagen vägarna är torra, solen skiner, tjejerna går i bikini och halva Sverige har semester. inte kul att vara datornörd då.

  9. #9
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    men tyvärr kommer man ångra sig den dagen vägarna är torra, solen skiner, tjejerna går i bikini och halva Sverige har semester. inte kul att vara datornörd då.
    Precis! Hade jag uppdaterat min monstruösa speldator istället för att lägga pengarna på hojkort (övervägdes faktiskt..) hade jag förmodligen fortfarande varit singel.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  10. #10
    Medlem Linnexs avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Vislanda (3 mil SV Växjö)
    Inlägg
    553
    Jag lyckades välta ett glas rödvin rakt i tagentbordet på min PowerBook (Mac). Jävl... vad panik det blev innan jag hade fått isär allt. Tur var så var tangentbordet kapslat så inget nådde moderkortet. Sköljde ordentligt under kranen.
    Jag hade en tangent som kärvar lite de första veckorna men det släppte.

    Råkar man ut för sådant så se till att snabbt som attan bryta strömmen. Bort med batteri. Plocka isär och skölj rent. Samma med mobiltelefoner.

    Elkomponenter brukar klara vanligt vatten bra så länge som de inte är strömsatta. Saltvatten är det farligaste.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •