Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 36

Ämne: EU - 15år senare

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Vist , förstår det positiva, men det får inte kosta vad som helst. Kort å konsist.
    Din ursprungsfråga: Vad tycker ni efter 15 år. Va det rätt av svenska folket att rösta in oss i EU?

    Svar: Vet ej. Kan bara hoppas att det var det.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  2. #22
    Medlem tomahs900s avatar
    Reg.datum
    jan 2008
    Ort
    Skåne, Ystad
    Inlägg
    359
    Eu eller ej....våra politiker e ju inte gratis ändå.
    Men de e väl samtidigt så att eu är under ständig utveckling och de e väl vi,folket som bestämmer den utvecklingen genom våra politiker..så enas vi.så kommer nog alla bli nöjda tillslut..
    De e min tro och min förhoppning.

  3. #23
    Citat Ursprungligen postat av tomahs900 Visa inlägg
    Eu eller ej....våra politiker e ju inte gratis ändå.
    Men de e väl samtidigt så att eu är under ständig utveckling och de e väl vi,folket som bestämmer den utvecklingen genom våra politiker..så enas vi.så kommer nog alla bli nöjda tillslut..
    De e min tro och min förhoppning.
    Jag tror nog att din tro kommer på skam eftersom alla våra politiker är kvar och mer blir dom. EUs bestämmare minskar inte häller och de är ju inte kända för att vara öppna, likaså så tar de besluten efter stor lobbyverksamhet och där är bara kapitalen som kan mest inte EUs befolkning.
    Jan-Olov

  4. #24
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Jag tror nog att din tro kommer på skam eftersom alla våra politiker är kvar och mer blir dom. EUs bestämmare minskar inte häller och de är ju inte kända för att vara öppna, likaså så tar de besluten efter stor lobbyverksamhet och där är bara kapitalen som kan mest inte EUs befolkning.
    ....och lobby verksamheten i Sverige inför beslut som tas av våra kunniga och tyckande amatörpolitiker är.........och betalas av ....... via skatten, eller ?
    I mång fall så har lobbyisterna rätt och man måste övertyga politiker med kanske anan syn på ekonomi och nytta. Så lobbying är inte alltid av ondå. Ofta handlar det om ändringar av regelverk (SMC ? ), upphandlingar, företag som vill slå sig in etc....

    Vi är inte bättre i Sverige.

    Jag tror inte att det finns ett annat land som har lärt sig att styra sin befolkning med riktade skatter och avgifter som Sverige. Man behöver bara öppna tidningen så får man reda på vad man ska tycka och vad som är rätt! Människor följer oftast strömmen och massmedia. Tyvärr så måste jag säga att vi i sverige är ganska naiva och fogar oss ganska lätt i vad andra tycker. Vi är lugna av oss. Har haft fred i över 200 år.
    Glöm inte bort att det var under 80-talet (?) som det statliga TV monopolet började försvinna. Piratradiostationer som sände från fartyg musik jagades med hammare och skära.

    Fransmännen däremot....oh la, la, la...gillar deras spontanitet även om de blockerar min bil och går och fikar. Men då jäklar ......vad man svär...
    Senast redigerat av DearHunter den 2010-01-29 klockan 12:20.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  5. #25
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Konstigt?
    Håller med hunter i allt i det senaste inlägget.
    Trots att vi har motsatt åsikt i grundfrågan, för eller emot EU???
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

  6. #26
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Chappy Visa inlägg
    Konstigt?
    Håller med hunter i allt i det senaste inlägget.
    Trots att vi har motsatt åsikt i grundfrågan, för eller emot EU???
    Jag har sysslat med lobbying på en viss nivå. Du ser det funkar ha, ha.....;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #27
    Det jag syftar med lobying är när de stora företagen, inte idéer, som vill få igenom för dem fördelaktiga beslut, kanske även med mutor. Jag anse inte överhuvud taget att EU är demokratiskt.
    Jan-Olov

  8. #28
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Question

    En aktull fråga har blivit om EUländerna ska stötta varandra ekonomiskt. Finanskris i Grekland,baltländerna ligger risigt till. Eller låta ett eller flera EUländer gå bankrutt?
    Jan

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2007
    Inlägg
    780
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    En aktull fråga har blivit om EUländerna ska stötta varandra ekonomiskt. Finanskris i Grekland,baltländerna ligger risigt till. Eller låta ett eller flera EUländer gå bankrutt?

    Grekland tycks ha väldigt svårt att ta eget ansvar och dragit på sig ett underskatt i finanserna på 12-13% mot det tillåtna 3 och nu har de tydligen fifflat med bokföringen också. Såg gärna att de ska få klara sig själva och ev. fråntas sitt medlemskap i EU också så vi andra slipper bli indirekt drabbade via valutan. Känns inte särskilt kul att vara med och betala för den Grekiska regeringens inkompetens och valhänthet.
    Mvh
    GeCe

    Det är aldrig försent att prova på något nytt!

  10. #30
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Äh, va fn. Nu ska du inte va så´n GeCE. Betalar du för all annan inkompetens och valhänthet i EU ska du väl inte va taskig mot grekerna, bara för att man kom på just dom med händerna i syltburken.
    En sa va förveten o spörja om en sa få sport nå´t

Liknande ämnen

  1. Senare idag
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-05-09, 10:40
  2. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-10, 23:18
  3. 5 år senare!
    Av on2wheel i forum Offroad
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-09-25, 12:48
  4. Blir en tur senare idag.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 17:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •