Sidan 8 av 10 FörstaFörsta ... 678910 SistaSista
Resultat 71 till 80 av 92

Ämne: Vargjakten?

  1. #71
    Medlem Chappys avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Mitt i småland
    Inlägg
    335
    Håller både med Ove och Vargen

  2. #72
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jodu Ove eftersöksjakt är ett skitjobb. Nu har vi nya vilt som ska eftersökas som försvarar sig där inne i slyet. Grisen är lifsfarlig om den inte kan fly undan, förmodar att vargen också försvarar sig. Som tur är har vi inte björnar här nere. Jag har slutat att vara med på eftersöksjakter nu för tiden, skyller på åldern. Men om jag för en gångs skull ska vara riktigt ärlig ,är jag livrädd för grisarna
    Jan

  3. #73
    Så tragiskt de fick skjuta alla vargarna på djurparken idag. Att de inte har bättre säkerhet, ju...

  4. #74
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av erkagn Visa inlägg
    Så tragiskt de fick skjuta alla vargarna på djurparken idag. Att de inte har bättre säkerhet, ju...
    Lätt att förklara varför. Varg är flockdjur och lär sig direkt att ta efter vad som sker i flocken. Ett par av dem tog sig ut genom att gräva sig under stängslet. Dom andra har sett att det fungerar och kommer att gräva sig ut så fort möjlighet finns och då måste man få ned stängsel till berggrunden snabbt som attan om det skall gå att hålla dom inne.

    Vad som skedde var tydligen att dom direkt angrep djur utanför hägnet vilket inte alls förvånar mig. Gissa bara vad som hänt om några av dem kommit undan.

    Sorry! Förstår att det svider, särskilt för djurparken, men det fanns säkert ingen annan möjlighet. Om dom plcerats på annan djurpark hade dom tagit med sig sitt nya beteende dit.

  5. #75
    Ja, de förklarar saken.

  6. #76
    Brandis45
    Gäst
    och som en jägare säger ska man inte ha djurparkar och jag håller med när det gäller vilda djur (djurplågari)
    eller har jag fel där med..

  7. #77
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Nja, djurparken är ju till för oss, inte djuren.
    Jan

  8. #78
    Jag vet inte varför folk är arga för att de avlivade djuren, vad jag förstår så ägde parken sina vargar liksom bonden sina grisar så det är väll upp till ägaren att bestämma vad som skall göras, inte vi.
    Jan-Olov

  9. #79
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,om dom hade låtit hela flocken fly så hade den kunnat skada den inavlade svenska stammen,katastrofalt
    man ska vara djurskötare,dom hade bättre utdelning än resten av landet,12 fällda på en gång
    det är bra att den skånska djurparken värnar om svenska rovdjursstammen,vi får väl se om flera djurparker apar efter

    har man inte tillräckligt att skruva så här vintertid så kan man ju delta i olika vettiga diskussioner

    hade vi inte en tråd till om bönder,grisar o djurvänner

  10. #80
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av klaus Visa inlägg
    har man inte tillräckligt att skruva så här vintertid så kan man ju delta i olika vettiga diskussioner
    hade vi inte en tråd till om bönder,grisar o djurvänner
    Är väl aldrig fel att vidga sina vyer?

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •