Sidan 9 av 10 FörstaFörsta ... 78910 SistaSista
Resultat 81 till 90 av 92

Ämne: Vargjakten?

  1. #81
    Brandis45
    Gäst
    Hörde en sa att jorden är djurens hälvete ,jag förstår inte varför att det är så popolär att döda i kina föder dom upp hund valpar och flår dom levande sen får dom hänga där tills dom dör och det tror jag här på forumet är det nog någon som tycker det är ok.
    läste om inavel det borde vi tänka på när vi väljer politikar där har det ju redan inavel dom vi har i dom patierna som finns idag har ju varit där så länge jag kan minas...jag är en djur vän MEN kan
    ochså förstå en vis jakt och men jag tycker stt det sättet vi jagar på idag är fel tex nu varg jakten
    13,000 hade anmält sig till den om mark ägaren hade plockat fram några i varje län där dom skulle bort behövs ju inte så många mark ägaren har väl koll på unge fär var och hur många dom har i
    sit län...

  2. #82
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Till skribenten ovan: Tänk efter lite innan du trycker på "Skicka svar". Hur man tillreder hundar i Kina (framför allt din förutfattade mening om vad andra här inne anser om det) och politikernas inbördes släktskap har inte så mycket i diskussionen att göra tycker i alla fall jag.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #83
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    pewa, det börjar nog bli dax att ingripa, det är på väg att balla ur totalt ?
    Jan

  4. #84
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    pewa, det börjar nog bli dax att ingripa, det är på väg att balla ur totalt ?
    Instämmer för nu är urspårningen total.

  5. #85
    håller med nu har det verkligen spårat ut totalt.

  6. #86
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    För att återgå till Rävens fråga. Vargjakten då talar jag inte om Skånes Djurpark utan den tidigare.
    Den jakten utlöste något slags fenomen beträffande deltagandet. Verkar som om pressen har haussat upp det hela till onormala proportioner. så att alla som hade en chans att deltaga, ville vara med. Tydligen var det en del jagare som inte hade tillräckliga nerver eller rutin på att skjuta snabba djur, som var med. Tydligen var antalet skottskadade vargar väl högt, varför många eftersök behövdes.
    Riksdagen har ju beslutat att vi skall ha ungefär 200 vargar i landet och de finns ju i begränsade områden. Då borde det väl räcka att kunniga jägare tar sig an problemet och att slippa släppa ut amatörer i skogen. Själv bor jag ju i kanten av vargrevir och är djurägare, varför jag inte vill ha någon varg i närheten. Om trots allt vargen angriper och skadar något djur är det ju sorgligt i sig, men då får man hoppas på att man slipper ekonomisk förlust. Jag som inte är någon jägare får ju inte ha något eget gevär.

  7. #87
    Brandis45
    Gäst
    TYDLIGEN ÄR DET BARA VISSA SOM FÅR SÄGA VAD DOM TYCKER MEN VI ÄR JU I SVERIGE GLÖMTE JAG...OCH NU SKITER JAG ATT VARA MED I DETTA SAMTAL

  8. #88
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Citat Ursprungligen postat av Brandis45 Visa inlägg
    TYDLIGEN ÄR DET BARA VISSA SOM FÅR SÄGA VAD DOM TYCKER MEN VI ÄR JU I SVERIGE GLÖMTE JAG...OCH NU SKITER JAG ATT VARA MED I DETTA SAMTAL
    Det är en rättighet att få säga vad man tycker men inte att vara otrevlig. Tycker jag iallafall.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  9. #89
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Det är en rättighet att få säga vad man tycker men inte att vara otrevlig. Tycker jag iallafall.
    Det skriver jag under på.
    Jan-Olov

  10. #90
    Citat Ursprungligen postat av Mr.Peter Visa inlägg
    Fattar inte varför man skall rensa bland inläggen så fort de inte faller en i smaken?

    De ska väl va lite olika åsikter i ett forum annars är det inte nåt o ha?

    Ha en bra dag!
    Instämmer!!

    http://mcforallavuxna.egetforum.se

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •