Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 40

Ämne: Julskinkan? (Julmats-tråden)

  1. #1
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down Julskinkan? (Julmats-tråden)

    Hemska bilder från svinstallar. Kommer ni att fundera över om ni ska köpa en julskinka i år ?
    Jan

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hemska bilder från svinstallar. Kommer ni att fundera över om ni ska köpa en julskinka i år ?
    Bra fråga men lutfisk ska jag garanterat ha på bordet!

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172

    Thumbs down

    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Hemska bilder från svinstallar. Kommer ni att fundera över om ni ska köpa en julskinka i år ?
    vet ej men jag tror faktiskt att jag bojkottar skinkan och andra produkter från grisindustrin i år som en tyst protest,verkar som det bara är pengar som gäller och inte en tanke på hur djuret mår,klarar dom ej att ha en besättning så ska dom inte ha några djur överhuvudtaget.sen skulle dom sluta att föranmäla när dom kommer och ska inspektera då skulle det nog bli bättre ordning kan man hoppas.

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    vet ej men jag tror faktiskt att jag bojkottar skinkan och andra produkter från grisindustrin i år som en tyst protest,verkar som det bara är pengar som gäller och inte en tanke på hur djuret mår,klarar dom ej att ha en besättning så ska dom inte ha några djur överhuvudtaget.sen skulle dom sluta att föranmäla när dom kommer och ska inspektera då skulle det nog bli bättre ordning kan man hoppas.
    Kan bara hålla med dig men du som är jägare, skjut ett vildsvin och gör julskinka på det. Dom har garanterat mått bra.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Kalkon är maten för hjulen!!!

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Aldrig bra när djur far illa!

    Men jag har blivit lite intresserad av nägot som bl.a. kallas landsbygdsutveckling. Det växer upp en verksamhet med småproducenter som en reaktion på att det bara har blivit storindustri av matproduktionen. Det finns en massa gårdsbutiker som har bra kvalitet från ekologiska odlingar. Köpte 1/8 stut härom veckan. Ekologiskt och garanterat vegetariskt(!!) uppfödd. Menar med det att den inte blivit utsatt för idiotiska försök med kadavermjöl och sån skit, utan den består bara av koncentrerat gräs. Kanske lite dyrare men är det värt med tanke på att djuret haft det bra.
    Skulle inte falla mig in att köpa kött som är gasat och med lång hållbarhet i långa kyldisken. Griskött köper jag hos en handlare med manuell charkdisk och får där även färsen nymald.

    Konsumenter!!! Ställ krav!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Kalkon är maten för hjulen!!!
    Var tusan kör du egentligen?!

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Kan bara hålla med dig men du som är jägare, skjut ett vildsvin och gör julskinka på det. Dom har garanterat mått bra.
    jodå skulle gärna ha vildsvins skinka men dom är inte så lättjagade

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    jodå skulle gärna ha vildsvins skinka men dom är inte så lättjagade
    Här hemma så skulle du nog inte ha några problem med jagat, dom är fan överallt.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Aldrig bra när djur far illa!

    Men jag har blivit lite intresserad av nägot som bl.a. kallas landsbygdsutveckling. Det växer upp en verksamhet med småproducenter som en reaktion på att det bara har blivit storindustri av matproduktionen. Det finns en massa gårdsbutiker som har bra kvalitet från ekologiska odlingar. Köpte 1/8 stut härom veckan. Ekologiskt och garanterat vegetariskt(!!) uppfödd. Menar med det att den inte blivit utsatt för idiotiska försök med kadavermjöl och sån skit, utan den består bara av koncentrerat gräs. Kanske lite dyrare men är det värt med tanke på att djuret haft det bra.
    Skulle inte falla mig in att köpa kött som är gasat och med lång hållbarhet i långa kyldisken. Griskött köper jag hos en handlare med manuell charkdisk och får där även färsen nymald.

    Konsumenter!!! Ställ krav!
    skulle gärna betala lite mer om jag hade tillgång till nåt liknande men tyvär så har jag ej de där kontakterna

Liknande ämnen

  1. Moped-tråden
    Av WmB i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2014-03-26, 14:41
  2. Akvarium tråden!
    Av Allaandranamnvarupptagna i forum Off topic
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 13:53
  3. Skitsnacks-tråden
    Av martinjobs125 i forum Off topic
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-19, 05:15
  4. Fotbolls-EM-tråden
    Av pewa i forum Off topic
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:03
  5. BMW-tråden
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-03-14, 07:19

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •