Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kontrasternas land...

  1. #1
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557

    Kontrasternas land...

    När jag springer till jobbet om morgnarna passerar jag startplatsen för Mälaren Runt. Denna midvintermorgon var det svårt att föreställa sig hur det såg ut här för fyra månader sedan. Då var det mer än tjugo grader varmt, massor av folk och hojar som väntade på att ge sig iväg på sin årliga tur runt Mälaren. Denna morgon var jag helt ensam, tystnaden var total, snön var nästan halvmeterdjup och det var tio grader kallt!

    Gissa om det kändes långt till nästa gång, även om vi nu går mot ljusare tider!

    Kanske är det klimatet och de stora kontrasterna som gör att vi så mycket uppskattar sommar och värme?
    Hur kul vore det att bo i Californien och kunna köra hoj året runt....?
    Säkert helt underbart!
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #2
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    När jag springer till jobbet om morgnarna passerar jag startplatsen för Mälaren Runt. Denna midvintermorgon var det svårt att föreställa sig hur det såg ut här för fyra månader sedan. Då var det mer än tjugo grader varmt, massor av folk och hojar som väntade på att ge sig iväg på sin årliga tur runt Mälaren. Denna morgon var jag helt ensam, tystnaden var total, snön var nästan halvmeterdjup och det var tio grader kallt!

    Gissa om det kändes långt till nästa gång, även om vi nu går mot ljusare tider!

    Kanske är det klimatet och de stora kontrasterna som gör att vi så mycket uppskattar sommar och värme?
    Hur kul vore det att bo i Californien och kunna köra hoj året runt....?
    Säkert helt underbart!
    Japp.....och sedan har man ju Banff på flyglängds avstånd....
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag har bott i Kalifornien och det fanns frost på rutorna ibland under vintern där. Men jag bodde i San Francisco, i Los Angeles var det +21° en ”kall” januaridag.
    San Fran är en härlig stad, åkte man två timmar väst mot kusten kunde man surfa och ca två timmars bilfärd norrut så kunde man åka skidor. Men tro't eller ej så saknade man snön när man var där borta!

  4. #4
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag har bott i Kalifornien och det fanns frost på rutorna ibland under vintern där. Men jag bodde i San Francisco, i Los Angeles var det +21° en ”kall” januaridag.
    San Fran är en härlig stad, åkte man två timmar väst mot kusten kunde man surfa och ca två timmars bilfärd norrut så kunde man åka skidor. Men tro't eller ej så saknade man snön när man var där borta!

    ....precis som man saknar solen i Sverige...
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. 15.08.2012 "on the road in Viking land"
    Av charlyno i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-26, 00:41
  2. I vilket land har era hojar tillverkats?
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-08-08, 10:04
  3. Handla från annat Land
    Av Viragomannen i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-06-04, 00:46
  4. Krönika: Utflykt i kurvornas land
    Av pewa i forum Krönikor
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •