Idag så har det varit underbart vackert ute med all snö och solsken, det har varit som ett sagolandskap med gnistrande snö överallt. Fick vänta rätt så länge på kompisen som skulle ha kommit kl 1200 men dök inte upp förrän 1400 för att traktorn hans startade inte på grund av kylan så han var tvungen att åka och hämta en annan hos en bekant. När vi väl hade fått bort den värsta snön från våran gård så åkte vi till Gamleby och handlade lite som behövdes till hushållet. När vi gav oss iväg så hade det blivit rejält kallt ute –15 grader hade vi här hemma och nu har det sjunkit till –18 grader. Jag var ute i kylan ikväll och körde snöslunga, tog det han inte hade tagit med traktorn och det var mycket kvar, han hade blivit stressad när han kom hit för han var tvungen att åka hem och sätta på vinterdäck på sin gamla bil för frugan hans skulle iväg och jobba ikväll, dom har inte fått vinterdäck till sin nya bil ännu.

När jag höll på med snöslungan så jävlades det en del, först så trasslade en julbelysning in sig i maskineriet så den gick sönder sedan när jag hade trasslat upp det hela och hade kört ett par minuter så gick en brytpinne av på slungan, en provisorisk lagning så att jag kunde köra färdigt. Men fasen vad det bet i kinderna ute ikväll, det är kallt.

Vi var ute och fotograferade både frugan och jag så det blev 63 fina vinterbilder.