Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Insnöade.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Insnöade.

    Inatt så har det fallit ca 35 cm med snö här hemma och det kommer att snöa hela dagen, det snöar kraftigt så jag undrar hur mycket det kommer att bli under dagen. Vi tar oss inte ut idag innan dom kommer och plogar vägen. Blir bokläsning och lite gitarr spel idag.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Sitter här på jobbet i Falun och det snöar lite grann iaf men mer snö vill jag ha.
    Jag hoppas att det kommer att snöa uppe i Tandådalen oxå så att vi kan åka skoter
    när vi ska upp dit efter julhelgen.

  3. #3
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Ahhh...jag tycker det är underbart med snö. Det blir så ljust och fint. Bra för jakten.

    Fick skotta mig ut. Och jag bor 5,2 långa stenkast från stockholms centrum. Jag hoppas på kanonvinter med massor av långfärdskridskoturer på mälaren och sedan en skidresa till Alpferna eller Dolomiterna till senvåren.... Ja och sedan ska man vara i Spanien och jobba några veckor så när man är tillbaks i Sverige så har man benmuskler av stål och är brunbränd. En DearHunter med andra ord. Undrar om man ska odla en sådan där töntig mustach oxå.....
    Senast redigerat av DearHunter den 2009-12-17 klockan 12:11.
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  4. #4
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Det har kommit över 50 cm nu och smhi säger att det kan komma 20 cm till innan det avtar. Jag har att göra imorgon med snöröjning, ca 200 meter väg och 2 st gårdsplaner med snöslungan, det kommer att ta tid.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Härligt med snö, de har plogat vägen här tre gånger i dag och den snöar igen direkt. Bilen vet jag inte hur många gånger jag sopat av snö från idag. Just nu har vi ingen insyn från grannhuset, snön på balkongräcket är så pass hög att grannhuset skyms.

  6. #6
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    -20 här idag men vi har inte så mycket snö, hoppas det rasar ner lite innan julafton. Då ska jag testa svågerns nya leksak, en sådan här:



    1200cc 3-cyl 4-takt på 130 hästar. Kanske kan döva hojabstinensen lite. =)
    Senast redigerat av Molgan den 2009-12-17 klockan 16:33.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    i oxelösund har det kommit ca 40cm snö tycker nog att det räcker nu

  8. #8
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Äntligen lite träningsmöjligheter här hemma.
    Ska åka vasaloppet öppet spår 90km på måndag och halvvasan 45km på tisdag under Vasaloppsveckan, så lite skidåkning på snön är väl inte helt fel

  9. #9
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Trodde att det var en fyrhjuling som kom åkande emot mig i snömodden nedanför slottet, nu på eftermiddagen. Det var det inte! Det var en typ av bandmaskin, med fyra band där normalt hjulen sitter. Inte varje dag man ser dylika tingestar på huvudstadens gator. Hjälm var överflödigt att använda. Föraren nöjde sig med toppluva. Antar att han trodde sig landa mjukt i modden...
    ~ Mats

    Min blogg

  10. #10
    Medlem M@ries avatar
    Reg.datum
    jun 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    108
    Molgan - Den där bilden fick mig att längta ännu mer än vad jag redan gör. Min snöskotervecka infaller någon gång i påsk..... Vill nu, nyss!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •