Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: 90 cm.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    90 cm.

    Det här sista dygnet så har vi fått 90 cm med snö och det snöar fortfarande. Jag har pratat med bonden som håller vägarna öppna här ute och han sa att han har hållit på sedan kl:0300 och kommer hålla på ett bra tag till innan han kan sluta för dagen.

    Våran väg tar han inte förrän imorgon förmiddag för han hinner inte och han behöver ju sömn som alla andra.

    Det ska tydligen bli sol imorgon och jag kommer att han att göra hela dagen med snöröjning här hemma ca 200 m med väg och 2 stycken gårdsplaner så det tar några timmar att köra det med snöslungan.



    Det är inte lätt att vara hund alla gånger.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    då hade vi tur för vi fick bara ca 40cm snö

  3. #3
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    då hade vi tur för vi fick bara ca 40cm snö
    40 cm är ju bara lite damm.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    40 cm är ju bara lite damm.
    kändes inte som bara damm när man skottade altan och infarten och carporten men du har ju ett halvt landskap att skotta så även där kommer jag billigt undan;D

  5. #5
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    kändes inte som bara damm när man skottade altan och infarten och carporten men du har ju ett halvt landskap att skotta så även där kommer jag billigt undan;D
    Du måste vara smart du för säger dom inte att är man dum så får kroppen lida och det lär jag göra imorgon.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    Citat Ursprungligen postat av Gibson Visa inlägg
    Du måste vara smart du för säger dom inte att är man dum så får kroppen lida och det lär jag göra imorgon.
    ;D

  7. #7
    #Det här sista dygnet så har vi fått 90 cm med snö och det snöar fortfarande.#

    Herre jävlar. Är nog tackasm för det damm vi fått trots allt;-)

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2008
    Inlägg
    2 172
    hur har det gått med snöskottningen ?

  9. #9
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av leffa Visa inlägg
    hur har det gått med snöskottningen ?
    Det har gått bra men jag har ont i hela kroppen nu efter brottning med snöslunga, fattar inte hur dom kan vara så tunga att hantera.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •