Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 19 av 19

Ämne: Jethjälm, crosshjälm...

  1. #11
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Vill inte att du ska slå dig sönder och samman. Det kommer en vår med många roliga aktiviteter.

    Ha det gött
    Tror att det kommer att gå kanonbra med en vinters erfarenhet av den ädla konsten att köra med skidor...
    ~ Mats

    Min blogg

  2. #12
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Det var faktiskt inte så svårt, bara man kommer ihåg vilken skida som ska ner. Och så är det så förbaskat roligt, man får körsjuka när snön kommer!

  3. #13
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    …och tänka på vilken sida växlarna sitter och i vilken ordning.

  4. #14
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Att sätta ner rätt skida skulle jag klara, men aldrig i livet att jag skulle klara av att ha växlarna på fel sida. Det beteendet skulle vara svårt att lära om efter 30.000 mil. Lär sitta riktigt djupt rotat....
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-12-17 klockan 09:35.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #15
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Att sätta ner rätt skida skulle jag klara, men aldrig i livet att jag skulle klara av att ha växlarna på fel sida. Det beteendet skulle vara svårt att lära om efter 30.000mil. Lär sitta riktigt djupt rotat....
    WoWw....30000 mil
    Här snackar vi inte musarm. Här snackar vi gashandled



    Nina: Det låter helkul faktiskt. Skulle vara kul att testa vinterkörning på det sättet någongång. Återkom gärna med bilder
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  6. #16
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Ha ha, det är faktiskt inte svårt att byta sida mellan broms och växling. Det är som när man ska börja köra mc för första gången, man sitter fullt upptagen innan korsningar etc och tänker på vad man ska göra. Ganska snart går det på rutin. Jag blev så van med min Husvarna i Älvdalen att när jag sen satt på min BMW var jag tvungen att tänka ”Bromsa med höger”. Men ganska snart blev det rutin på det också.

    Bilder från feb -09:
    Här är jag på väg att åka (bandvagn fick vi köra också men jag blev så hiskeligt åksjuk):


    Hela gänget på väg ut:

    (Jag var den enda med blå kläder...)

    Och här mekas det koppling på 258 (inte min hoj):


    Tyvärr var det en som körde omkull och bröt sex revben och skadade höften, jag slog sönder en hjälm men det är sånt som kan hända.



    En hade med sig en hjälmkamera men det var glappkontakt så den hade sitt eget liv, tyvärr. Annars hade det varit skoj att få se lite film också.

    Jag fattade inte vad det var för skoj att köra hoj på vintern annat än tossigt. Sen provar jag en gång och blir helfrälst, jag blir körsjuk så fort snön kom. Gissa om det har kliat i fingrarna här sista dagarna, det är samma känsla som när våren kommer och solen kikar fram för andra. Så just nu går jag runt och är lite smågrinig för att jag ännu inte kunnat köra.
    Måste byta olja, filter, hjul, måla de nya fjädrarna jag köpte i går, leta fram 258-skidorna och jag har tänkt fråga en om han vill följa med ut i helgen. Då blir det också lite stressigt att hinna få ihop hojen...

  7. #17
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    WoWw....30000 mil
    Här snackar vi inte musarm. Här snackar vi gashandled
    Låter mer än det är. Har ändå haft körkort i trettiotre år och i början körde jag inte lika mycket som på senare år. Blir bara runt tusen mil per år i snitt över åren. Numera kör jag mellan sjuttonhundra och tvåtusen mil per år.
    ~ Mats

    Min blogg

  8. #18
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Låter mer än det är. Har ändå haft körkort i trettiotre år och i början körde jag inte lika mycket som på senare år. Blir bara runt tusen mil per år i snitt över åren. Numera kör jag mellan sjuttonhundra och tvåtusen mil per år.
    Asså...det var ju en annan femma. Då har Du ju knappt vant dig vid att det lutar i kurvorna ha, ha..
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #19
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Ha ha, det är faktiskt inte svårt att byta sida mellan broms och växling. Det är som när man ska börja köra mc för första gången, man sitter fullt upptagen innan korsningar etc och tänker på vad man ska göra. Ganska snart går det på rutin. Jag blev så van med min Husvarna i Älvdalen att när jag sen satt på min BMW var jag tvungen att tänka ”Bromsa med höger”. Men ganska snart blev det rutin på det också.


    En hade med sig en hjälmkamera men det var glappkontakt så den hade sitt eget liv, tyvärr. Annars hade det varit skoj att få se lite film också.

    Jag fattade inte vad det var för skoj att köra hoj på vintern annat än tossigt. Sen provar jag en gång och blir helfrälst, jag blir körsjuk så fort snön kom. Gissa om det har kliat i fingrarna här sista dagarna, det är samma känsla som när våren kommer och solen kikar fram för andra. Så just nu går jag runt och är lite smågrinig för att jag ännu inte kunnat köra.
    Måste byta olja, filter, hjul, måla de nya fjädrarna jag köpte i går, leta fram 258-skidorna och jag har tänkt fråga en om han vill följa med ut i helgen. Då blir det också lite stressigt att hinna få ihop hojen...

    Jo jag vet att det är sköj. Vet inte hur många ggr som hemvärnet varit på mig att gå med, men man har väl inte tid för allt. Man måste ju hinna med att vara ledig ;D
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

Liknande ämnen

  1. Jethjälm jämfört med Integral
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •