Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 19

Ämne: Jethjälm, crosshjälm...

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Jethjälm, crosshjälm...

    Jag sitter och kikar på billiga alternativa hjälmar att slå sönder i Älvdalen, jag har ingen lust att förstöra hjälmar för flera tusentals kronor. Jag kanske gråter mindre om hjälmen bara kostat några hundra så därför så kikar jag faktiskt på Biltemas hjälmar.

    Ja jag vet, jag skrev att man får vad man betalar för men vem vill lägga ut 5000 kr på en riktigt bra hjälm och slå sönder den det första man gör i Älvdalen på isen?
    Nåja, nog om det. Jag hittade faktiskt en crosshjälm för liten peng på Biltema – i glasfiber. Jag tänkte prova och se om jet-hjälm utan visir men med en strut är min grej eller om jag föredrar en crosshjälm med goggles.
    Hur man än vrider på det så lär man få imma på insidan av visiret eller glasögonen. Dock så hittade jag ett par billiga goggles med imskydd och dubbla glas, man kan ju alltid prova. Man får inte veta svaren på frågorna förrän man provat och testat!

    Oh, i dag snöar det! Det kliar i fingrarna att gå ut i garaget och byta hjul på Husqvarnan och slänga på skidorna redan nu. Dock så har jag för att stilla abstinensen litegrann sladdat med bilen.

  2. #2
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag sitter och kikar på billiga alternativa hjälmar att slå sönder i Älvdalen, jag har ingen lust att förstöra hjälmar för flera tusentals kronor. Jag kanske gråter mindre om hjälmen bara kostat några hundra så därför så kikar jag faktiskt på Biltemas hjälmar.

    Ja jag vet, jag skrev att man får vad man betalar för men vem vill lägga ut 5000 kr på en riktigt bra hjälm och slå sönder den det första man gör i Älvdalen på isen?
    Nåja, nog om det. Jag hittade faktiskt en crosshjälm för liten peng på Biltema – i glasfiber. Jag tänkte prova och se om jet-hjälm utan visir men med en strut är min grej eller om jag föredrar en crosshjälm med goggles.
    Hur man än vrider på det så lär man få imma på insidan av visiret eller glasögonen. Dock så hittade jag ett par billiga goggles med imskydd och dubbla glas, man kan ju alltid prova. Man får inte veta svaren på frågorna förrän man provat och testat!

    Oh, i dag snöar det! Det kliar i fingrarna att gå ut i garaget och byta hjul på Husqvarnan och slänga på skidorna redan nu. Dock så har jag för att stilla abstinensen litegrann sladdat med bilen.
    Sladdat med bilen.....hrmpff.....hur var det nu igen det där med att byta till vinterdäck.

    Det är lättare för en tjej att få sladd
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Är själv en sladdis, he he.
    Det går bra att sladda med de här däcken, bara det är tillräckligt med snö och fritt från andra.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av DearHunter Visa inlägg
    Det är lättare för en tjej att få sladd
    Det vill man ju inte ha....;D
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nåja, nog om det. Jag hittade faktiskt en crosshjälm för liten peng på Biltema – i glasfiber. Jag tänkte prova och se om jet-hjälm utan visir men med en strut är min grej eller om jag föredrar en crosshjälm med goggles.
    Ur alla aspekter skulle jag föredra en crossintegral. Landa på ansiktet är aldrig roligt. Man kan skrapa sig rejält på hårdfrusen snö, också. Ingen mer öppen hjälm för min del, hur skönt det än må vara att känna sommarvinden i ansiktet. Sen har vi den estetiska aspekten också...;D
    ~ Mats

    Min blogg

  6. #6
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Jag håller med ovanstående forumist. Skydda tänderna och pussmunnen

    Se till att hålla imman borta. Mitt pinnlock är det lite si och så med. >
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  7. #7
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jo, det lutar åt crosshjälmen och gogglarna, fast det vore skoj att testa en strut också. Jag har pinlock i min Schuberth C3 och den fungerar bra, jag har inte haft problem med den men det är förstås sommartemp ute då.

  8. #8
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Jag sitter och kikar på billiga alternativa hjälmar att slå sönder i Älvdalen, jag har ingen lust att förstöra hjälmar för flera tusentals kronor. Jag kanske gråter mindre om hjälmen bara kostat några hundra så därför så kikar jag faktiskt på Biltemas hjälmar.

    Ja jag vet, jag skrev att man får vad man betalar för men vem vill lägga ut 5000 kr på en riktigt bra hjälm och slå sönder den det första man gör i Älvdalen på isen?
    Nåja, nog om det. Jag hittade faktiskt en crosshjälm för liten peng på Biltema – i glasfiber. Jag tänkte prova och se om jet-hjälm utan visir men med en strut är min grej eller om jag föredrar en crosshjälm med goggles.
    Hur man än vrider på det så lär man få imma på insidan av visiret eller glasögonen. Dock så hittade jag ett par billiga goggles med imskydd och dubbla glas, man kan ju alltid prova. Man får inte veta svaren på frågorna förrän man provat och testat!

    Oh, i dag snöar det! Det kliar i fingrarna att gå ut i garaget och byta hjul på Husqvarnan och slänga på skidorna redan nu. Dock så har jag för att stilla abstinensen litegrann sladdat med bilen.
    Om du vet att du kommer slå i huvudet satsa på hjälmar som är bra! ta hjälmar som är mindre bra när du vet att du inte kommer slå i huvudet. Det är insidan som räknas!

  9. #9
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Gurrag Visa inlägg
    Om du vet att du kommer slå i huvudet satsa på hjälmar som är bra! ta hjälmar som är mindre bra när du vet att du inte kommer slå i huvudet. Det är insidan som räknas!
    Nja, det var med glimten i ögat jag formulerade mig så ang att slå sönder hjälmar i Älvdalen.

  10. #10
    Medlem Gurrags avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Örebro
    Inlägg
    736
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    Nja, det var med glimten i ögat jag formulerade mig så ang att slå sönder hjälmar i Älvdalen.
    Vill inte att du ska slå dig sönder och samman. Det kommer en vår med många roliga aktiviteter.

    Ha det gött

Liknande ämnen

  1. Jethjälm jämfört med Integral
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 49
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 13:09

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •