Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 15

Ämne: Vem köper julklapparna?

  1. #1
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371

    Vem köper julklapparna?

    I dag kom min kära hustru och sa att nu hade vi köpt alla julklapparna,det tyckte jag var ganska bra med tanke på att jag bara köpt en.Har ni alla den arbetsordningen eller är det bara hos oss som det har blivit så här?

  2. #2
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av akems Visa inlägg
    I dag kom min kära hustru och sa att nu hade vi köpt alla julklapparna,det tyckte jag var ganska bra med tanke på att jag bara köpt en.Har ni alla den arbetsordningen eller är det bara hos oss som det har blivit så här?
    Va, va, vaaa......VaddåååÅåååå???

    Tomten kommer ju med julklapparna......
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Julklappar! Sånt j - a trams det är. Onödiga grejer som man inte vill ha och inte näns lämna till loppis första vardag efter jul utan det bara blir liggande. Har en presenthylla i källaren för fådda grejer som inte finns plats för,

    Har vuxna barn med sambor + hustru. Något gott som "överraskning" och en peng till ungarna. Vill själv absolut inget ha som inte kan passera svalget.

    Sen har vi ett julklappsspel i ett större sällskap dar var och en har med sig tre paket som inte får kosta över 20 kronor som vi sen spelar om under förbestämd tid. Kul!

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Julklappar! Sånt j - a trams det är. Onödiga grejer som man inte vill ha och inte näns lämna till loppis första vardag efter jul utan det bara blir liggande.
    Är helt inne på din linje. Känns inte som något jag vill hålla på med. Farsan får en flaska Whiskey varje år sedan trettio år tillbaka. Systersonen fick julklappar tills han blev femton. För min del är det bara skönt att slippa springa runt i affärer för att köpa saker till folk som inte vill ha dom och samtidigt slippa få sådant jag inte vill ha själv.
    Det jag vill ha köper jag själv. För min del tycker jag att det bara är barn som ska ha julklappar. Vet att jag tillhör en minoritet av svenskarna och repekterar dom som har en annan åsikt.
    Ser hysterin på nära håll på jobbet. Folk är stressade över att dom inte hunnit köpa julklappar ännu, hur ska dom hinna? Känns som att en del av dom egentligen skulle vilja ha det som jag, men inte klarar av det sociala trycket. Vad ska släkten säga om man skulle avskaffa julklapparna? Kanske kunde man våga fråga....?

    Hur mycket handlar svenskarna för i genomsnitt, 5-6.000:- någonstans? Delvis för lånade pengar. Är det värt det? Uppenbarligen är det så för många. Eller skulle dom egentligen vilja ha det på ett annat sätt, om dom vågade följa sin egen vilja?
    Senast redigerat av Mats Liifv den 2009-12-10 klockan 19:18.
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem lenes avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    tågarp
    Inlägg
    67
    fy vad ni är tråkiga ...själv älskar jag julen...att köpa klappar är jo inga problem bara att lyssna vad dom behöver i loppet av året hehe vi spelar också julklaps spel mycket roligt.... ha en trevlig jul allihopa......många julhälsningar

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av lene Visa inlägg
    fy vad ni är tråkiga ...själv älskar jag julen...att köpa klappar är jo inga problem bara att lyssna vad dom behöver i loppet av året hehe vi spelar också julklaps spel mycket roligt.... ha en trevlig jul allihopa......många julhälsningar
    Jadu lene. Det är roligt och mysigt med julen men avigsidan är just dessa för...nade julklappar. I min hylla finns sånt som jag funderat på under början av året och skaffat + sånt som jag funderat på men sen inte ville ha + sånt som andra tycker att jag ville ha och en massa varianter på temat. Hoppas på en klappfri jul så att man kan träffas och ha det mysigt utan att hyckla tacksamhet för dyra grejer som bara kommer att hamna i källaren.

  7. #7
    Medlem Kimmos avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Dalarna
    Inlägg
    201
    Måste säga jag inte ens har haft en tanke på att handla julklappar ännu. Men det hinns nog med det oxå. Köttbullarna blev klara idag då jag och minstingen tog och gjorde köttbullar. Trodde jag skulle få rulla dem själv men han gjorde nästan alla själv.

  8. #8
    Moderator Gerts avatar
    Reg.datum
    jun 2007
    Ort
    Tormastorp-Hörby-Skåne
    Inlägg
    1 293
    I år gjorde vi en ny variant, vi ger bara våra egna barn ( 4st ) och den äldstes flickvän + våra föräldrar julklappar. Vi lastade bilen full med barn och flickvän och körde till Ullared och gav dem en summa som dom fick handla för. En stund senare gick vi till kassan och betalade och sen körde vi hem. Vill dem slå in paketen får dem själv göra det men det var det bästa julklapps inköpet för vår del iaf...
    Våra föräldrar är redan klar sedan innan så nu kan vi bara njuta av den stundande helgen.
    Saddlebags can never hold everything you want, but they can hold
    everything you need.
    Gert Karlsson

  9. #9
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Jag instämmer helt med Ove och Mats. Julklappar är det sämsta med julen. I vår familj har vi tradition att köpa till barn tom 15 år. Sen är det finito. Har aldrig saknat det sen jag blev 16 och inte mina yngre släktingar heller som kommit över gränsen. Vi umgås och har trevligt. Om jag vill köpa något fint till någon som jag bryr mig om, så gör jag det helst en vanlig grå dag när personen inte förväntar sig det. Det uppskattas kan jag lova!

    Julklappshysterin får mig bara att må dåligt. Ser så många stressade människor som gödslar butikerna med pengar som kunde gå till vettigare saker som att göra gemensamma saker med sina barn istället. Många familjer verkar dessutom tävla om att köpa flest saker för att visa att "vi har minsann råd". Vansinne om man frågar mig.

    Men det är ju bara vad jag tycker. Jorå så att eh...

  10. #10
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Många åsikter och tankar,håller med om att det många gånger blir klapparna som tar över,men jag tycker vi har ett bra julfirande där det viktigaste trots allt är att träffas och ha en trevlig dag tillsammans med god mat och där även vi har ett julklapps spel som roar.Julklapparna till oss vuxna är ofta en liten sak som man behöver typ olika hygienprodukter av kanske lite bättre sort än man köper dagligen.Jag tycker det är kul med julen det blir litet avbrott med ljus i allt det mörka som det är vid denna tiden och det tror jag vi som människor behöver.God jul på er alla.

Liknande ämnen

  1. Var köper jag hållare för parkeringsbiljett?
    Av mcnisse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-09-18, 20:55
  2. Audi köper Ducati
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 14:51
  3. VW köper Suzuki?
    Av Bajen-Sam i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 13:02
  4. H-D köper MV Agusta
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 20:14
  5. BMW köper Husqvarna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 07:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •