Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 15 av 15

Ämne: Vem köper julklapparna?

  1. #11
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Är helt inne på din linje. Känns inte som något jag vill hålla på med. Farsan får en flaska Whiskey varje år sedan trettio år tillbaka. Systersonen fick julklappar tills han blev femton. För min del är det bara skönt att slippa springa runt i affärer för att köpa saker till folk som inte vill ha dom och samtidigt slippa få sådant jag inte vill ha själv.
    Det jag vill ha köper jag själv. För min del tycker jag att det bara är barn som ska ha julklappar. Vet att jag tillhör en minoritet av svenskarna och repekterar dom som har en annan åsikt.
    Ser hysterin på nära håll på jobbet. Folk är stressade över att dom inte hunnit köpa julklappar ännu, hur ska dom hinna? Känns som att en del av dom egentligen skulle vilja ha det som jag, men inte klarar av det sociala trycket. Vad ska släkten säga om man skulle avskaffa julklapparna? Kanske kunde man våga fråga....?

    Hur mycket handlar svenskarna för i genomsnitt, 5-6.000:- någonstans? Delvis för lånade pengar. Är det värt det? Uppenbarligen är det så för många. Eller skulle dom egentligen vilja ha det på ett annat sätt, om dom vågade följa sin egen vilja?
    Tyckte att dom sa på radion här om dagen att vi handlar för ca 6500 kr så du var nära.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #12
    Medlem Molgans avatar
    Reg.datum
    maj 2008
    Ort
    Luleå
    Inlägg
    1 689
    Är lite kluven till det här med julklappar. Tycker det är kul att både ge och få, den tvångsmässiga hysterin kring julen klarar jag mig dock utan.

    Tyckte det var ganska kul att köpa klappar till syskonbarnen, men med åren har det blivit nån slags tävling om vem som köpte mest å störst till dom. Ungarna har slutat uppskatta gåvorna utan slänger bara radiostyrda bilen för 4000 spänn åt sidan för att dyka på nästa paket. För ett par jular sen tröttnade jag och köpte inte en enda klapp. Ärligt talat så märkte dom inte ens min lilla protest, dom hade fullt upp med att testa fyrhjulingar, hockeyutrustningar mm. =)

    Har skippat tvångstanken att man ska köpa nåt till alla och köper bara ett par som verkligen betyder nåt, känns mycke trevligare.
    Grusmysfilm.
    Kurvnötarfilm.

    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Den som aldrig kört vilse har inte sett världen!

  3. #13
    Moderator Jonass avatar
    Reg.datum
    maj 2009
    Ort
    Södermalm, Stockholm
    Inlägg
    1 560
    Citat Ursprungligen postat av Molgan Visa inlägg
    Ungarna har slutat uppskatta gåvorna utan slänger bara radiostyrda bilen för 4000 spänn åt sidan för att dyka på nästa paket.
    Precis det där fick mig att må lite illa över julklappshysterin. Var med om en julafton när fyra kids vältrade sig över ett berg av klappar och bara slet av pappren från paket till paket. De brydde sig inte om vad som var i till slut. Nej, vi har beslutat oss för att vara mycket måttliga de senaste åren. Inte för att vi är snåla utan för att det helt enkelt inte fyller någon funktion. Barnen blir inte lyckligare och inte vi vuxna heller. Mat, godis, värme och gemenskap betyder mer än glänsande paket. Några paket till de yngre tycker jag dock man kan ge.

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Jonas Visa inlägg
    Mat, godis, värme och gemenskap betyder mer än glänsande paket. Några paket till de yngre tycker jag dock man kan ge.
    Helt rätt !!

  5. #15
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Jag gör det lätt för mig nu för tiden. Slaktar en ekogris å ger till mina vuxna barn(vet att dom har att äta under vintern). Köper en julklapp till Mc klubbens utlottning på hjulfesten 26/12 ca 50 kr. Frun köper till barnbarnet å det gillar hon.
    Jan

Liknande ämnen

  1. Var köper jag hållare för parkeringsbiljett?
    Av mcnisse i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-09-18, 20:55
  2. Audi köper Ducati
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-04-27, 14:51
  3. VW köper Suzuki?
    Av Bajen-Sam i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-12-09, 13:02
  4. H-D köper MV Agusta
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 20:14
  5. BMW köper Husqvarna
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 07:08

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •