Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Gick inte bra.

  1. #1
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    Gick inte bra.

    Gick och la mig och sov kanske en timme sedan vakande jag och låg och försökte somna om, men det gick inte. Det är jobbigt när det blir så här, man vill ju sova när alla andra gör det och vara vaken när dom är det.

    Ska snart försöka igen och hoppas på att jag somnar. Det är ju tur att jag ska jobba eftermiddag i morgon så att jag hinner sova lite, det är tredje gången på rad som jag har det här problemet efter natt veckan, vet inte vad det beror på men jag kanske är orolig jag vet inte, jag känner mig inte orolig, eller så är det vädret som gör att allt blir lite konstigt. Jag vet att man hamnar i svackor ibland men nu har det ju varit i tre månader som det här problemet har hållit på den här gången.

    Jag får se hur det blir i framtiden, så här kan det inte hålla på, den här helgen är som bortkastad, jag har varit så trött på dagarna så jag inte har orkat ta mig för någonting och sedan har jag suttit uppe på nätterna och somnat fram på morgontimmarna.

    Jag är lite orolig för min farsa som börjar bli gammal och hans minne blir bara sämre och sämre och det känns inte roligt att han bara sitter ensam i sin lägenhet, det är problem när man bor långt ifrån varandra annars så skulle ju jag kunna åka till honom och fika ibland men nu kan man ju inte göra det så ofta som man skulle vilja. Det är svårt att höra hur ledsen och ensam han är när vi talar med varandra i telefon vilket vi gör nästan dagligen, han klagar inte men jag hör det på honom, han har alltid varit glad och haft lätt för att skratta men nu för tiden så är det en bristvara.

    Nej nu har jag skrivit färdigt för i natt nu ska jag försöka att sova lite.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ser minst tre problem i vad du beskriver:

    1. Din far. Hur gammal är han och hur ser hans vardag ut. Gamla damer har lättare att ta kontakt med sin omgivning och har också låttare att "erkänna" att dom kan behöva komma ut på sociala aktiviteter och träffa andra i samma situation. Med oss gubbar är det annorlunda. Vi SKA klara situationen själva hur det än blir och blir då ofta sittande och glor rätt in i väggen. Man kan då pga depression få något som kallas falsk demens.
    Mitt allmäna råd: Kolla i hans kommun vad det finns för honom att göra. Det bör finnas någon biståndshandläggare som kan hjäpa till.

    2. Skiftarbete stör rytmen och kan vara väldigt jobbigt i längden. Kan vara så att det är dags att se över situationen.

    3. Fullmåne. Känner till många som har sömnproblem runt fullmåne. En del skämtar bort det med att dom vill sätta sig på trappan och yla en stund, andra tar det mer allvarligt. Men problemet är rätt vanligt.

    Kriser och downperioder drabbas vi alla av och då kan det vara bra att sätta sig en stund och fundera men inte på natten för då blir det mest en massa mörka tankar och grubbel.

  3. #3
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    Håller med Ove
    Har jobbat natt över 30 år
    Jobba skift tar på kroppen,speciellt om man byter dygnsrytm, du kan ju fråga om det går att jobba bara kvällar och nätter,dom går att blanda,det är morgonpassen som förstör
    Man blir ju inte yngre,så man får tänka på hälsan

    Mina föräldrar dog när dom var unga och min mormor är 97 och klarar sig alldeles utmärkt själv än så länge,så där kan jag inte ge dig mycket råd

    Ha funderingar dom nätter du jobbar,inte dom som du ska sova

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    1
    Tja Knirk

    Jag lider med dig, verkligen. Jag kämpar fortfarande med sömnproblemen ibland, det kommer och går. Jag är i allafall glad att jag hoppade av 4-skiftet. Jag är inte längre beredd att betala det höga pris, för en frivecka var 4:e vecka, som det innebär att jobba dessa arbetstider. Det är bara att inse det att "gamla gubbar" som vi inte ska jobba 4-skift. Frågan är ju just nu om det är hållbart med 4-skiftet när fler och fler försvinner, vore bättre om de hade 2-skiftet och satte in några gubbar på ständig natt.

    Ha det i helgen, vi hörs.
    /Frank

Liknande ämnen

  1. Gick inte.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-15, 22:23
  2. Gick bra.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 20:11
  3. Det gick bra.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-06-08, 14:12
  4. Gick inte bra.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-23, 15:52
  5. Det gick inte vägen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-19, 23:39

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •