Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Ritsch! sa det bara...

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Ritsch! sa det bara...

    …och så fick jag en ny jacka. Alldeles gratis.

    Jag var och shoppade inne på Kapp-Ahl i dag, jag skulle bara gå förbi en sån där gallerlåda som brukar stå vid kassorna med erbjudanden som strumpor, fingervantar, trosor i etc.

    Det sa bara Ritsch! så var min nya jacka trasig. Fodret kikade ut och hängde ner och hela jackan var ett enda stort hål. Jisses, min nya jacka! stod jag där och tänkte. Vad gör jag nu? Hur löser man sånt här? undrade jag förvirrat för det är inte vanligt att man river sönder kläderna i butikerna.
    Jag måste hitta en expedit så ingen fler river sönder sina kläder, tänkte jag och kikade över huvudena på folk. Ah, där är en! tänkte jag och stövlade dit, fortfarande chockad hasplade jag ur mig nåt i stil med ”Vet ni om att era gallerburar river sönder folks kläder?”.
    Hon blev lika chockad tydligen för där stod vi en stund och undrade hur vi skulle göra nu. Snart kom en brun packtejp fram och hon tejpade igen mitt jättegap till hål. Det såg jättekul ut och kunder tittade och undrade vad vi sysslade med, där står jag med brun packtejp på jackan och bara ser ut mitt i vimlet…
    Sen ringde hon sin chef och frågade vad vi ska göra som sa att jag kunde gå till butiken där jag hade köpt min jacka och köpa en ny och ge kvittot så bjuder de mig på den. Medan dottern provade kläder satt jag utanför provhytten och funderade; ”Men Kapp-Ahl har väl också jackor?” och vips hade jag hittat en jacka som jag då fick som kompensation.

    Det kändes helskumt att stå där vid kassan och lämna över sin nya men trasiga jacka till kassörskan och flytta in i en annan ny jacka och dessutom slippa betala för den. Kunderna efter mig undrade säkert vad vi höll på med där vid kassan.

  2. #2
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942

    Thumbs up

    Tack för tipset Nina, imorgon så tänker jag gå in i mc varuhuset i min gamla stridskruka och halka så den slår i golvet. En tappad kruka är en köpt kruka som vissa försäljare säger om sina skyltex de har framme. Jag tänker kontra med samma argument.... Kanske, kanske slipper jag deras silvertejp som plåster
    på såret....


    Skönt att det löste sig. Verkar vara en ansvarstagande affär och ledning...
    Man kanske skulle handla där ngn gång. Tex lite damkläder som present åt grabbarna som inte vågar köra hoj till jobbet...

    /rotenur9,8696otr
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Bra sätt dom löste problemet på! Enkelt och obyråkratiskt, så borde fler behandla sina kunder.

    Hoppas dom såg till att åtgärda den vassa buren så att inte fler kunder råkar illa ut. Kläder går alltid att ersätta. Värre då om någon river sig riktigt ordentligt. Kan se framför mig hur illa det skulle kunna gå för ett barn...
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Det var smidig och bra kundvård. På det viset får dem behålla sina kunder.

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Jag hade oturen att fastna i den delen som håller deras skyltar på plats, de sitter alltid där och gallerburarna står alltid vid kassorna. Jag har miljoner gånger gått förbi såna utan att fastna. De är inte vassa så man skär sig heller. Maximal otur helt enkelt.

Liknande ämnen

  1. Hi hi, bara ca 4,6 kvar
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2010-08-17, 07:02
  2. Den bara dog...
    Av Vallejos i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2010-04-11, 20:31
  3. 350 mil bara??
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 10:00
  4. Bara jag som är åkrädd?
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2007-09-18, 23:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •