Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 35 av 35

Ämne: Roliga blocket-annonser

  1. #31
    Annonsläsning ger ju en del erfarenhet i "att tolka text".

    Puch Magnumen t ex, "en del pill med förgasare/tändning" => f-n vad jag har jobbat för att få den att iaf gå rimligt bra, nu ger jag upp och säljer sk-en..

    Som alltid när det står att det "är lite småsaker att göra", varför då inte göra det själv och få bättre betalt!!!!!!

  2. #32
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

  3. #33
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Ägaren måste ha vattnat den väl för den har verkligen vuxit till sig ordentligt!

  4. #34
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Ägaren måste ha vattnat den väl för den har verkligen vuxit till sig ordentligt!
    Misstänker att ägaren har problem med det svenska språket. Såg en del konstiga annonser i vintras då jag letade hund på Blocket. En del försökte att sälja hund med de mest konstiga upplysningar. Inget fel i att inte ha lärt sig språket ordentligt, finns många svenskar som kan det dåligt också, men de måste väl för tusan ha någon som kan kolla annonsen åt dem.
    Ett dålig formulering gör ju att den seriöse köparen tappar förtroendet för säljaren.

    i det här fallet tror jag säljaren först hade haft en Renault till salu och sedan för att spara pengar ändrade sin annons för 10 kr. och glömde ändra i rubriken

  5. #35
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Misstänker att ägaren har problem med det svenska språket. Såg en del konstiga annonser i vintras då jag letade hund på Blocket. En del försökte att sälja hund med de mest konstiga upplysningar. Inget fel i att inte ha lärt sig språket ordentligt, finns många svenskar som kan det dåligt också, men de måste väl för tusan ha någon som kan kolla annonsen åt dem.
    Ett dålig formulering gör ju att den seriöse köparen tappar förtroendet för säljaren.

    i det här fallet tror jag säljaren först hade haft en Renault till salu och sedan för att spara pengar ändrade sin annons för 10 kr. och glömde ändra i rubriken
    Misstaget är vanligt när bilfirmor lägger ut annonser, det går ibl lite fort, tror jag..

    En annan sak är ju att det i vissa lokala annonsfora ("------torget") ofta förekommer valpannonser med priser på 1500-2000:- och alla är vanligen skrivna på halvdan svenska.
    Sannolikt insmugglade valpar från valpfabriker i nåt östland och med diffus bakgrtund och ffa hälsa....
    Tragiskt.
    (Försökte leta efter ett exempel, men man har, lyckligtvis, städat bort alla dessa annonser!)

Liknande ämnen

  1. Roliga historier :-)
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 204
    Senaste inlägg: 2018-09-02, 11:51
  2. Annonser?
    Av Nina i forum Om hojen.nu
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2016-11-04, 14:42
  3. Roliga filmer med mc
    Av namn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 19:10
  4. Miltal i annonser
    Av Hondamannen i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2012-09-05, 08:22
  5. Rensning annonser
    Av pewa i forum Om hojen.nu
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-04-13, 18:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •