Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Vinterrusta hojen

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2008
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    52

    Vinterrusta hojen

    Hej!
    Om man som jag inte har ett varm-garage och har lite för lite tid att super-putsa och feja hojen, vad ska man då satsa på när hojen ska sova sin vintersömn? Jag har tankat fullt, och laddat batteriet. Funderar dock på om batteriet ska tas in? Någon föreslog att jag skulle spraya 5-56 över motorns utsida. Varför det?
    Visst är det bra om jag kan rengöra, för smutsen håller ju fukten kvar längre, så det blir nog nästa steg. Min hoj är ju så fin med hyfsat välbehållet krom.
    Ha en skön dag!

  2. #2
    ta in batteriet annars riskerar du att det fryser sönder , är sen hojen rengjord vaxar och fin så räcker det långt

  3. #3
    Ja gör som föregående sa ta in batteriet och underhållsladda det, skaffa gärna en smartladdare som sköter sig själv.
    Jan-Olov

  4. #4
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Om du sätter på en underhållsladdare så behöver man inte plocka ur batteriet som Nilsson påstår.
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    362
    Finns redan ett par trådar på ämnet, står en hel del nyttigt där så ta en titt

    http://www.hojen.nu/forum/showthread...terf%F6rvaring
    http://www.hojen.nu/forum/showthread...terf%F6rvaring

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Ett fulladdat batteri mår inte dåligt i kyla, tvärsom. I min ungdom, långt innan de smarta laddarna kom, brukade jag ladda batteriet fullt för att sedan lägga in det i frysen över vintern. Funkade alldeles utmärkt. Ska nog till en ganska extrem kyla för att batteriet ska frysa sönder, om det är fulladdat. För min del kopplar jag alltid in mina smarta laddare när jag ställer hojarna för några dagar. Med snabbkopplingar går det på några sekunder att koppla in och ur. En bra förebyggande åtgärd för att få ett batteri med lång livslängd och slippa problem med urladdade batterier.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    som jag uppfattade saken var det inget snack om att ha en laddare kopplad , sen vad det beträffar att ett batteri inte fryser jo de nya gör det om de ej e full laddade men en blyack tål mera , jag tycker det är tråkigt att man snart inte vågar skriva något utan att folk ska vrida och vända på allt . med andra ord tack för mej jag kommer ej att göra flera inlägg

  8. #8
    Medlem DearHunters avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Base camp Stockholm 43 m.ö.h.
    Inlägg
    942
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    som jag uppfattade saken var det inget snack om att ha en laddare kopplad , sen vad det beträffar att ett batteri inte fryser jo de nya gör det om de ej e full laddade men en blyack tål mera , jag tycker det är tråkigt att man snart inte vågar skriva något utan att folk ska vrida och vända på allt . med andra ord tack för mej jag kommer ej att göra flera inlägg
    Äsch seså. Nu tar vi och sjunger Baloo:

    Var nöjd med... allt som lifvet ger och allting som Du kring dig ser glöm bort bekymmer sorger och besvär...

    Det finns värre problem
    Bifogade bilder Bifogade bilder
    • Filtyp: jpg 18.jpg (20,3 KB, 20 visningar)
    Hellre vara ute på hal is och ha ett glatt liv än gå i lera och sörja

  9. #9
    Medlem Hamres avatar
    Reg.datum
    sep 2007
    Ort
    Lysekiiil
    Inlägg
    435
    Citat Ursprungligen postat av Nilsson Visa inlägg
    som jag uppfattade saken var det inget snack om att ha en laddare kopplad , sen vad det beträffar att ett batteri inte fryser jo de nya gör det om de ej e full laddade men en blyack tål mera , jag tycker det är tråkigt att man snart inte vågar skriva något utan att folk ska vrida och vända på allt . med andra ord tack för mej jag kommer ej att göra flera inlägg
    Oj va känsligt de va att kritisera dej!
    Put something nice between your legs, Street Triple.
    Jag Vägrar Kategoriskt Customhoj!

  10. #10
    Låter gjorda inlägg vara, men håll er till ämnet. Eventuella personliga diskussioner får tas via PM!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Ny på hojen...
    Av LinusE i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-11-01, 08:21
  2. Ny här på hojen.nu
    Av Masen i forum Ny på forumet
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-10, 15:18
  3. GPS på hojen
    Av erkagn i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2011-06-05, 15:46
  4. Hojen.nu 2år!
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-05-05, 19:40
  5. Hojen!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-22, 10:50

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •