Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: SENIOR ???

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510

    SENIOR ???

    När blir man Senior? Vad jag förstått är en Senior 60 år fyllda, vilket de flesta jag talat med instämmer med. Att en klubb för att få medlemmar sänker den sk. senioråldern till 40 år verkar ju lite fånigt.
    I sådant fall tycker jag att klubben skall ta bort namnet Senior i klubbloggan och kalla klubben för något annat.
    Som det är nu kan ju de seniorerna vara barnvakt till andra seniorer.
    Det är ju absolut inte fel att klubben driver en rikstäckande verksamhet, men kalla den något annat för det drar ju ett lite löjets skimmer över benämningen Senior.

    Olle Å 60+

  2. #2
    I många golfklubbar räknas man som senior från 40 årsåldern.
    Det finns väl ingen åldersgräns för när man är senior egentligen. Man kan ju vara seniorstudent då man är 20 t.ex och kollar man i Wikipedia står det "Senior är en människa som är äldre, motsatsen är junior".

  3. #3
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Ibland verkar det vara 40 år som gäller och i andra fall 50 eller 60 år. Verkar vara flexibelt kan man säga. Vilken klubb är det som är aktuell i detta fall?
    ~ Mats

    Min blogg

  4. #4
    Mc-Bosse
    Gäst
    Håller med dig Olle.

    Senior för mig är en person som bara har några år kvar till pensionen. 60 fyllda kan ju vara en lämplig ålder för inträde i en mc-klubb för seniorer. 40-åringar är barnungar i sammanhanget.

  5. #5
    Iofs så är kanske inte åldern det väsentliga. En person på 35 som kört hoj i 17 år är ju senior jämfört med en på 60 som kört hoj i två år.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Ursäkta min tråkighet men jag föreslår att vi inte diskuterar andra klubbars och föreningars policy på annat än deras egna fora. Är vi inte med så är det ju egentligen inget som vi ska störa oss på. Vad vi sen pratar om sinsemellan eller själva tänker är en helt annan sak
    Ove

  7. #7
    Mc-Bosse
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Ursäkta min tråkighet men jag föreslår att vi inte diskuterar andra klubbars och föreningars policy på annat än deras egna fora. Är vi inte med så är det ju egentligen inget som vi ska störa oss på. Vad vi sen pratar om sinsemellan eller själva tänker är en helt annan sak
    Ingen har nämnt någon klubb och diskussionen är rätt intressant tycker jag själv. Jag kan tänka mig att diskussioner och gemenskapen i en klubb blir en annan seniorer emellan än om yngre personer är med.

    Att särskilja vad gäller ålder behöver inte vara negativt. För att nämna en klyscha: låt de gamla gubbarna vara och låt dom få hålla på med sitt...

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Mc-Bosse Visa inlägg
    För att nämna en klyscha: låt de gamla gubbarna vara och låt dom få hålla på med sitt...
    Ungefär det jag menade ....
    Ove

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •